Data collection from journalistic news apps without prerequired coding experience using MacroDroid smartphone automation software to simulate user interactions
In: Mobile media & communication, Band 12, Heft 1, S. 212-217
ISSN: 2050-1587
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In: Mobile media & communication, Band 12, Heft 1, S. 212-217
ISSN: 2050-1587
In: Media and Communication, Band 9, Heft 1, S. 5-16
Researchers, game designers, and consumers place great hopes into the potential benefits of virtual reality (VR) technology on the user experience in digital games. Indeed, initial empirical research has shown that VR technology can improve the gaming experience in a number of ways compared to traditional desktop gaming, for instance by amplifying immersion and flow. However, on the downside, a mismatch between physical locomotion and the movements of the avatar in the virtual world can also lead to unpleasant feelings when using VR technology - often referred to as cybersickness. One solution to this problem may be the implementation of novel passive repositioning systems (also called omnidirectional treadmills) that are designed to allow a continuous, more natural form of locomotion in VR. In the current study, we investigate how VR technology and the use of an omnidirectional treadmill influence the gaming experience. Traditional desktop gaming, VR gaming, and omnidirectional treadmill gaming are compared in a one-factorial experimental design (N = 203). As expected, we found that VR gaming on the one hand leads to higher levels of flow, presence, and enjoyment, but at the same time also is accompanied by higher levels of cybersickness than traditional desktop gaming. The use of the omnidirectional treadmill did not significantly improve the gaming experience and also did not reduce cybersickness. However, this more physically demanding form of locomotion may make omnidirectional treadmills interesting for exergame designers.
Kernstück jeder Inhaltsanalyse ist ein Kategoriensystem, das häufig induktiv-qualitativ an einer kleinen Stichprobe von Texten entwickelt wird. Methoden des Text Mining ermöglichen es heute, eine nahezu unbegrenzte Anzahl an Texten effizient, schnell und nachvollziehbar zu explorieren. In diesem Beitrag wird ein Verfahren vorgeschlagen, bei dem solche Methoden eingesetzt werden, um induktiv aus einem umfangreichen Textkorpus Kategorien für eine Inhaltsanalyse zu bilden. Diese Methoden werden mit einer qualitativen, manuellen Inhaltsanalyse kombiniert. Die Kombination verschiedener Verfahren besteht darin, dass zunächst mittels Text Mining thematische Oberkategorien aus einem vorliegenden Textkorpus extrahiert, anschließend manuell validiert und in einer qualitativen Inhaltsanalyse um Unterkategorien erweitert wurden. Das Vorgehen wird beispielhaft an einem Codebuch erläutert, welches im Rahmen der Auswertung des "Bürgerdialogs" der Bundesregierung "Gut leben in Deutschland" zum Thema Lebensqualität entwickelt und angewendet wurde. ; At the core of every content analysis is a codebook of relevant categories, frequently developed qualitatively based on a small sample of texts. Currently text mining methods enable us to explore an almost unlimited number of texts in an efficient, fast, and comprehensible manner. In this article, we suggest a procedure for codebook development using these methods to inductively derive coding categories from a large text corpus for content analysis. These methods are combined with qualitative, manual content analysis. First, we derive thematic main categories from a text corpus via text mining. In a next step, we then manually validate these categories and add sub-categories via qualitative content analysis. The method is exemplified with a codebook that was developed for the analysis of the citizen dialog on the "Quality of Life in Germany" [Gut leben in Deutschland], an open-ended questionnaire initiated by the German government to gather citizens' opinions on important aspects of ...
BASE
In: Forum qualitative Sozialforschung: FQS = Forum: qualitative social research, Band 20, Heft 1
ISSN: 1438-5627
Kernstück jeder Inhaltsanalyse ist ein Kategoriensystem, das häufig induktiv-qualitativ an einer kleinen Stichprobe von Texten entwickelt wird. Methoden des Text Mining ermöglichen es heute, eine nahezu unbegrenzte Anzahl an Texten effizient, schnell und nachvollziehbar zu explorieren. In diesem Beitrag wird ein Verfahren vorgeschlagen, bei dem solche Methoden eingesetzt werden, um induktiv aus einem umfangreichen Textkorpus Kategorien für eine Inhaltsanalyse zu bilden. Diese Methoden werden mit einer qualitativen, manuellen Inhaltsanalyse kombiniert. Die Kombination verschiedener Verfahren besteht darin, dass zunächst mittels Text Mining thematische Oberkategorien aus einem vorliegenden Textkorpus extrahiert, anschließend manuell validiert und in einer qualitativen Inhaltsanalyse um Unterkategorien erweitert wurden. Das Vorgehen wird beispielhaft an einem Codebuch erläutert, welches im Rahmen der Auswertung des "Bürgerdialogs" der Bundesregierung "Gut leben in Deutschland" zum Thema Lebensqualität entwickelt und angewendet wurde.