Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Alternativ können Sie versuchen, selbst über Ihren lokalen Bibliothekskatalog auf das gewünschte Dokument zuzugreifen.
Bei Zugriffsproblemen kontaktieren Sie uns gern.
7 Ergebnisse
Sortierung:
In: Assertive multilateralism and preventive war: die Außen- und Weltordnungspolitik der USA von Clinton zu Obama aus theoretischer Sicht, S. 57-67
Nach Ansicht des Verfassers ist der Einfluss der öffentlichen Meinung auf die US-Außenpolitik eher gering anzusetzen. Allenfalls stellt sie einen Kontextfaktor dar, der den politischen Akteuren sehr viel Spielraum lässt, weil er ihnen nur einen groben Rahmen vorgibt. Öffentliche Meinung erzeugt keine Außenpolitik, sondern toleriert sie nur. Der Verfasser plädiert dafür, die Rolle politischer Institutionen stärker in die liberale Außenpolitiktheorie zu integrieren. (ICE2)
In: Politische Vierteljahresschrift: PVS : German political science quarterly, Band 49, Heft 4, S. 775-777
ISSN: 0032-3470
This disseration provides an answer to the question what influence societal preferences have on US military innovation. For this purpose, it connects theoretical threads from Governmental Political and New Liberalism with the literature on military innovation and democratic peace. Four periods of military transition during which the incentive for military innovation is particularly strong are analysed based on a structured-focused comparison: The Post-World War II (1945-1949), the Korean War period (1959-1953), the Post-Cold War (1990-1998) and the War on Terror period (2001-2007). The findings of this study show that the domestic and international levels of US military policy increasingly follow conflicting logics which reduce the likelihood of innovation. The public majority's interest in innovation as a means to maintain efficient military forces in a changing world remains latent most of the time. In contrast, special interest groups' preferences for the benefitial domestic status quo result in a permanent push towards military stability. Only in cases of perceived failure, the public majority actively engages in military policy and triggers reform through elections.
BASE
In: Politische Vierteljahresschrift: PVS : German political science quarterly, Band 49, Heft 4, S. 756
ISSN: 0032-3470
In: Politische Vierteljahresschrift: PVS : German political science quarterly, Band 49, Heft 4, S. 756-798
ISSN: 1862-2860