Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Alternativ können Sie versuchen, selbst über Ihren lokalen Bibliothekskatalog auf das gewünschte Dokument zuzugreifen.
Bei Zugriffsproblemen kontaktieren Sie uns gern.
11 Ergebnisse
Sortierung:
In: Schriften zum Kultur- und Museumsmanagement
Internationalität und Vernetzung sind aktuelle Stichworte im Kulturmanagement. Projektförderungen durch die Europäische Union, durch Stiftungen sowie durch Unternehmen betonen zunehmend Begriffe wie »Mobilität«, »Flexibilität« und »Transkulturalität«. Doch was bedeuten diese Anforderungen für die Theorie und Praxis des Kulturmanagements? Welche Kompetenzen müssen Kulturmanager/-innen mitbringen, um auf dem internationalen und europäischen Markt erfolgreich zu sein? Welche Spielräume eröffnen sich für Kulturunternehmen? Dieses Buch, das Beiträge aus Theorie und Praxis vereint, versteht sich als Orientierungshilfe und Handlungsleitfaden für die entstehende Praxis einer europäischen Kulturarbeit
In: Exporting Culture, S. 53-61
Is European culture visible enough in the globalized world? Why is culture from this continent often perceived as 'old-fashioned' or even worse as 'out-dated'? Is the export of national cultural products and services - in most European countries subsidized by the taxpayer - no longer relevant, or more relevant than ever before? Is it a huge waste of money, time, and effort or an attempt to create another form of globalization? Culture - in its broadest sense - is often viewed and accepted in ways that differ completely from those of other internationally traded goods. This might be one of the reasons why so many institutions, foundations and cooperations invest time, power, and money in cultural projects. Is this an exaggerated approach or an intelligent recognition of the genuine values of the 21st century - creativity and cultural sensitivity? These and several other questions concerning the export of culture are addressed by authors from different countries in order to initiate a debate about the role European cultural products and services are able to play globally. Content European Culture and Identity.- Globalization.- Cultural transfer.- Soft Diplomacy Target groups Practitioners in cultural organizations.- Researchers and Students in arts and cultural management.- Politicians with a focus on European Culture.- All those interested in European Culture and its future The editors Raphaela Henze is professor of Cultural Management at Heilbronn University. Gernot Wolfram teaches as professor of Arts Management at the MHMK University of Berlin. He is an expert for cultural affairs within the Team Europe of the European Commission in Germany
In: Teilhabeorientierte Kulturvermittlung
In: Kulturpolitische Mitteilungen: Zeitschrift für Kulturpolitik der Kulturpolitischen Gesellschaft e.V, Heft 152, S. 30-33
ISSN: 0722-4591
In: Journal of Cultural Management and Cultural Policy / Zeitschrift für Kulturmanagement und Kulturpolitik, Band 5, Heft 2, S. 199-224
ISSN: 2701-9276
In: Zeitschrift für Kulturmanagement: Kunst, Politik, Wirtschaft und Gesellschaft = Journal of cultural management : arts, economics, policy, Band 2, Heft 1, S. 17-50
ISSN: 2363-5533
In: Kulturpolitische Mitteilungen: Zeitschrift für Kulturpolitik der Kulturpolitischen Gesellschaft e.V, Heft 4/143, S. 28-47
ISSN: 0722-4591
World Affairs Online
In: Organisation und Gesellschaft