How to Improve the Government Credibility Under the Condition of New Media
In: Journal of US-China Public Administration, Band 18, Heft 5
ISSN: 1935-9691
23 Ergebnisse
Sortierung:
In: Journal of US-China Public Administration, Band 18, Heft 5
ISSN: 1935-9691
In: Premier reference source
In: Advances in marketing, customer relationship management, and e-services (AMCRMES) book series
"This book presents case studies, textual analysis, media reviews, and in-depth interviews in order to investigate the Chinese "pushing hand" operation from the conceptual perspective of communications and viral marketing"--
In: Nomos Universitätsschriften Recht 809
Das Werk stellt einen systematisierenden Überblick der Regelungen zur Öffentlichkeitsbeteiligung im Rahmen des Umweltrechts dar. Auf internationaler, supranationaler (EU), nationaler und subnationaler Ebene wird untersucht, unter welchen Bedingungen ein Erfordernis zur Partizipation der Öffentlichkeit in Umweltbelangen besteht
In: Nomos-Universitätsschriften
In: Recht 809
In: Nomos Universitätsschriften
In: Recht 809
In: Nomos Universitätsschriften – Recht 809
Das Werk stellt einen systematisierenden Überblick der Regelungen zur Öffentlichkeitsbeteiligung im Rahmen des Umweltrechts dar. Auf internationaler, supranationaler (EU), nationaler und subnationaler Ebene wird untersucht, unter welchen Bedingungen ein Erfordernis zur Partizipation der Öffentlichkeit in Umweltbelangen besteht
In: Studien zum vergleichenden und internationalen Recht Bd. 165
In: Studien zum vergleichenden und internationalen Recht = Comparative and International Law Studies 165
In: Studien zum vergleichenden und internationalen Recht Bd. 165
Bei der Reform des chinesischen Rechtssystems spielt die Modernisierung des Zivilverfahrens eine zentrale Rolle. Auch hier ist der Liberalisierungsdruck gestiegen. Als Referenzrahmen für eine Rezeption zieht der chinesische Reformgesetzgeber vor allem auch US-amerikanische und deutsche Regelungsmodelle in Betracht: Prototypen des kontinentaleuropäischen Rechts einerseits und des Common Law andererseits. Die Autorin untersucht die Möglichkeiten und Grenzen einer gemischten Rezeption westlichen Beweisrechts in China. Sie plädiert für eine reflektierte Übernahme, die jeweils den chinesischen Besonderheiten Rechnung trägt. Die rechtsvergleichend angelegte Arbeit entwickelt für alle systemprägenden Institute des Beweisrechts Lösungen, die sowohl den aktuellen Bedürfnissen als auch den Besonderheiten der chinesischen Kultur und Rechtsordnung gerecht zu werden suchen
In: Xinan Zhengfa Daxue Xuebao/Journal of SWUPL, Band 11, Heft 1, S. 37-43
In: Deutsches Verwaltungsblatt: DVBL, Band 129, Heft 2, S. 78-84
ISSN: 0012-1363
In: International journal of sociotechnology and knowledge development: IJSKD ; an official publication of the Information Resources Management Association, Band 1, Heft 4, S. 37-51
ISSN: 1941-6261
Mobile telephony was first adopted by business people, specifically small and medium-sized entrepreneurs. Their use habits have thus contributed to the evolvement of the mobile and change in business practice. However, there are limited studies that examine individual business users, even fewer exploring the social roles of mobile phones for Chinese entrepreneurship. This study, applying social shaping of technology complemented with affordance theory and domestication theory, qualitatively analyses implications of the mobile phone constructed by entrepreneurs in Fujian Province, China. Findings indicate that mobile telephony has significantly transformed business practice of time and space by Fujian entrepreneurs. It changes time constraints by enabling a 24-hour business contact. It affects the spatial location with a 'mobile office'. It becomes a platform for staging a tricky business performance. It interconnects business and private lives. Consequently it becomes the 'magic wand' -- the central axis around which the lives of Fujian entrepreneurs revolve.
In: Environmental science and pollution research: ESPR, Band 30, Heft 7, S. 17516-17531
ISSN: 1614-7499
In: Environmental science and pollution research: ESPR, Band 27, Heft 11, S. 11855-11869
ISSN: 1614-7499
In: Asia Pacific journal of marketing and logistics, Band 24, Heft 4, S. 690-707
ISSN: 1758-4248
PurposeThe purpose of this paper is to use high‐tech companies in Taiwan as research subjects to verify the fit of the commitment‐trust theory and explore the supply chain relationships among research variables.Design/methodology/approachThe key mediating variables model (KMV) proposed by Morgan and Hunt is applied to construct the research structure, hypotheses, and questionnaire. The research hypotheses are validated through structural equation modelling and confirmatory factor analysis.FindingsResearch results show that for two parties of an exchange relationship, higher levels of trust can lead to better interactions and trust is an important factor affecting their supply chain partnerships. It helps increase interests of both parties, facilitate constant co‐operation and communication, and reduce uncertainties. Higher levels of commitment can also help increase value benefits, reduce a partner's propensity to leave, and enhance supply chain co‐operation efficiency.Originality/valueEmpirical results indicate that relationship marketing is a strategy that promotes trust and commitment of partners in high‐tech industries. While information sharing and communication can increase partners' intention of long‐term co‐operation, functional conflicts can facilitate positive interactions and reduce uncertainties. Through relationship marketing, high‐tech companies can create win‐win strategic alliances to develop their competitive advantages in the market.
In: Environmental science and pollution research: ESPR, Band 27, Heft 7, S. 7430-7438
ISSN: 1614-7499