Globalization, Geopolitics and Brexit – The Situation of the Youth
In: Der Donauraum: Zeitschrift des Institutes für den Donauraum und Mitteleuropa, Band 61, Heft 1, S. 33-42
ISSN: 2307-289X
6 Ergebnisse
Sortierung:
In: Der Donauraum: Zeitschrift des Institutes für den Donauraum und Mitteleuropa, Band 61, Heft 1, S. 33-42
ISSN: 2307-289X
In: Informations sociales, Band 165-166, Heft 3, S. 46-49
In: Deutsche Jugend: Zeitschrift für die Jugendarbeit, Heft 2, S. 59-67
Werner Prinzjakowitsch und Manfred Zentner informieren im ersten Beitrag über die Ergebnisse eines internationalen Forschungsprojekts im Rahmen des EU-Förderprogramms Erasmus+ zu der Frage, wie sich die Nutzung und die Wahrnehmung des öffentlichen Raums durch junge Menschen in den letzten Jahren verändert hat. Beteiligt waren der Verein Wiener Jugendzentren, die Stuttgarter Jugendhaus gGmbh, das Helsinki Youth Department, das Mailänder Jugenddepartement, die Mailänder NGO Tempo per L'infanzia und als wissenschaftliche Begleitung die Universität für Weiterbildung Krems. Die Autoren stellen den Ablauf des zweijährigen Praxis-Forschungs-Projekts, in zusammengefasster Form die erhobenen Daten und die in der internationalen Projektgruppe definierten Ergebnisse und Empfehlungen dar.
In: Der Donauraum 61. Jahrgang, 1 (2021)
In: Schriftenreihe der ÖFEB-Sektion Sozialpädagogik Ser v.8
This article examines young people's experiences of open access youth work in settings in the UK, Finland, Estonia, Italy and France. It analyses 844 individual narratives from young people which communicate the impact of youthwork on their lives. These accounts are then analysed in the light of the European youth work policy goals. It concludes that it is encouraging that what young people identify as the positive impact of youth work are broadly consistent with many of these goals. There are however some disparities which require attention. These include the importance young people place on the social context of youth work, such as friendship, which is largely absent in EU youth work policy; as well as the importance placed on experiential learning. The paper also highlights a tension between 'top down' policy formulation and the 'youth centric' practices of youth work. It concludes with a reminder to policy makers that for youth work to remain successful the spaces and places for young people must remain meaningful to them 'on their terms'.
BASE