Editorial
In: International journal of public opinion research, Band 25, Heft 4, S. 413-413
ISSN: 1471-6909
19 Ergebnisse
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In: International journal of public opinion research, Band 25, Heft 4, S. 413-413
ISSN: 1471-6909
In: Peace research abstracts journal, Band 44, Heft 4, S. 207-208
ISSN: 0031-3599
In: International journal of public opinion research, Band 17, Heft 3, S. 380-381
ISSN: 1471-6909
In: International journal of public opinion research, Band 23, Heft 4, S. 405-405
ISSN: 1471-6909
In: The public opinion quarterly: POQ, Band 73, Heft 3, S. 521-536
ISSN: 1537-5331
In: Peace research abstracts journal, Band 44, Heft 4, S. 1195-1198
ISSN: 0031-3599
In: European journal of political research: official journal of the European Consortium for Political Research, Band 43, Heft 5, S. 699-722
ISSN: 0304-4130
This study investigates how the information environment in the Danish 2000 euro referendum campaign served to crystallize opinion on the issue within the context of a number of other hypothesized influences on the vote, based on previous studies of referendum voting. Our data include a nationally representative two-wave panel survey & a content analysis of news coverage during the referendum campaign. We develop a weighted measure of exposure to news on public & private television channels, that takes into account the volume & tone of the coverage toward the YES & NO campaigns, & using this we find that exposure to public television news significantly influences vote choice when controlling for other predictors. We also find varied levels of support for hypotheses concerning the influence of other key variables such as ideology, economic evaluations, government approval, & issue-specific contextual variables. The findings emphasize the importance of considering the information environment during referendum campaigns. 2 Tables, 1 Appendix, 56 References. Adapted from the source document.
In: International journal of public opinion research, Band 19, Heft 3, S. 354-366
ISSN: 1471-6909
It has recently been claimed that the economy does not exert strong influence on evaluations of incumbent governments in a globalized environment owing to the complex nature of the world's economy. We question this claim and examine whether and how exposure to economic news affects economic evaluations of governments and how these in turn affect overall government evaluations. The study, which is based on a two-wave national panel study in Denmark (N = 1,280) and a content analysis of the most prominent news outlets (N = 20,127), shows that we are not ready for a paradigm shift: The economy is still important in terms of predicting overall government evaluations, and exposure to economic news drives this relationship. In addition, priming is stronger for individuals who do not discuss the economy.
BASE
In: European journal of communication, Band 17, Heft 1, S. 85-101
ISSN: 0267-3231
Die Studie untersucht, ob Fernsehberichte unterschiedlich bewertet bzw. erinnert werden, je nachdem ob sie live oder nichtlive ausgestrahlt werden. Ein Sample von 161 nach dem Zufallsverfahren ausgewählten Erwachsenen nahm an einem Experiment teil, bei dem die Auswirkungen der unterschiedlichen Sendeformate (Live-Schaltgespräch zwischen verschiedenen Reportern einerseits und eine aufgezeichnete Reportage andererseits) getestet werden sollten. Das Experiment wurde mit Hilfe eines originalen Nachrichtenbulletins, das in Kooperation mit der niederländischen öffentlich-rechtlichen Rundfunkanstalt NOS entwickelt wurde, ausgewertet und konnte die These, dass das Liveformat bevorzugt und besser erinnert wird, nicht bestätigen. Die Ergebnisse ergaben im Gegenteil, das man sich an das nichtlive gesendete Reportageformat besser erinnern konnte. Damit wird die in den aktuellen Redaktionen vorherrschende Meinung über die Attraktivität von Liveberichterstattung in Frage gestellt mit praktischen Folgen sowohl für die journalistische Praxis als auch die Handelnden in der politischen Arena. (UNübers.)
In: International journal of public opinion research, Band 26, Heft 4, S. 501-516
ISSN: 1471-6909
In: International journal of public opinion research, Band 24, Heft 1, S. 42-61
ISSN: 1471-6909
In: International journal of public opinion research, Band 22, Heft 4, S. 433-457
ISSN: 1471-6909
In: International journal of public opinion research, Band 25, Heft 4, S. 480-501
ISSN: 1471-6909
In: International journal of public opinion research, Band 20, Heft 4, S. 415-439
ISSN: 1471-6909