Suchergebnisse
Filter
Format
Medientyp
Sprache
Weitere Sprachen
Jahre
221748 Ergebnisse
Sortierung:
Problems of Child and Youth Welfare
In: International review of the Red Cross: humanitarian debate, law, policy, action, Band 5, Heft 47, S. 103-108
ISSN: 1607-5889
Family, child and youth welfare services in Africa
In: Social welfare services in Africa 5
The perspective of the child in child and youth welfare
In: Children and youth services review: an international multidisciplinary review of the welfare of young people, Band 155, S. 107156
ISSN: 0190-7409
Abstracts of research studies in child and youth welfare in India
In: TISS series 48
'Positive recognition' as a preventive approach in child and youth welfare services
In: International Journal of Social Pedagogy, Band 7, Heft 1
ISSN: 2051-5804
The public welfare services provided to children and young people in Finland have proved insufficient and costly. Some concerns have also been voiced about the ways in which measures intended as supportive end up labelling their recipients as 'problem youth'. In response, alternatives to the dominant 'early intervention' paradigm have been developed, with emphasis on preventive support for children and youth in general. In line with these policies, this article introduces the idea of 'positive recognition', developed in our recent study. Drawing from recognition theories, and in collaboration with professionals working with children and youth, we have developed a theoretically informed practical approach to fostering children and young people's wellbeing at large, as part of everyday professional practices in institutional and non-institutional settings, and explored its potential in the prevention of social problems and marginalisation among children and youth. The paper provides a brief overview of the theoretical background of positive recognition in the context of social pedagogy, introduces how the approach can be implemented in professional practices with children and young people, and discusses the potentials of these alternative welfare practices to social pedagogy in Finland and beyond.
Child and youth welfare in globalized societies: Migration in child and youth care – a transnational curriculum for social work courses
In: Transnational social review: a social work journal, Band 5, Heft 1, S. 73-78
ISSN: 2196-145X
20 Jahre Kinder- und Jugendhilfegesetz: Rückblick und Zukunftsanforderungen/ Twenty years of child and youth welfare law: review and future requirements
In: Kindesmisshandlung und -vernachlässigung: interdisziplinäre Fachzeitschrift für Prävention und Intervention, Band 14, Heft 2, S. 100-115
ISSN: 2196-8004
Annual Report on Child and Youth Welfare: Summaries of Annual Reports from Governments for the year 1948–9
In: International affairs, Band 27, Heft 4, S. 492-492
ISSN: 1468-2346
Qualitätsentwicklung in der Kinder- und Jugendhilfe: zwischen Selbstverständlichkeit im Anspruch und Zurückhaltung in der Praxis
In: Diskurs Kindheits- und Jugendforschung: Discourse : Journal of Childhood and Adolescence Research, Band 13, Heft 4, S. 445-458
ISSN: 2193-9713
Die Divergenz zwischen der selbstverständlichen Proklamation von "Qualität" als Leitorientierung einerseits sowie einer Zurückhaltung und teilweise Skepsis der Praxisakteure gegenüber Qualitätsmanagement andererseits bedarf der Erklärung, um zu fachlich tragfähigen Perspektiven in der Praxis der Qualitätsentwicklung zu gelangen. Mögliche Erklärungen liegen in einer mangelnden Ausrichtung von Verfahren an den Handlungslogiken in der Kinder- und Jugendhilfe, in der unzureichenden Erzeugung und Kommunikation des Sinngehalts von Qualitätsentwicklung sowie in der mangelnden Wahrnehmung und Verarbeitung von Spannungsfeldern und Paradoxien, mit denen Qualitätsentwicklung in der Sozialen Arbeit durchzogen ist. Daraus lassen sich Leitorientierungen für eine differenzierende Praxis der Qualitätsentwicklung in der Kinder- und Jugendhilfe zwischen Verfahrensstandardisierung und reflexiven Verfahren formulieren.