Suchergebnisse
Filter
54 Ergebnisse
Sortierung:
Europske demokratske vrijednosti i regionalizam ; EUROPEAN DEMOCRATIC VALUES AND REGIONALISM ; EUROPÄISCHE DEMOKRATISCHE WERTE UND REGIONALISMUS
Cilj istraživanja bio je ispitati stavove srednjoškolskih učenika, njihovih roditelja i profesora o nekim europskim vrijednostima. Prihvaćenost pojedinih europskih vrijednosti ispitana je s obzirom na spol, dob, vrstu srednje škole koju pohađaju učenici, školsku spremu roditelja, regionalnu i nacionalnu pripadnost ispitanika. Uzorak čini 2143 učenika srednjih škola, 1027 roditelja srednjoškolaca te 181 profesor. Na temelju dobivenih rezultata može se zaključiti da postoji statistički značajna razlika među učenicima s obzirom na regionalnu pripadnost u stupnju prihvaćanja europskih vrijednosti. Najviši stupanj prihvaćanja iskazuju učenici Primorsko-goranske županije, koji se značajno razlikuju u stupnju prihvaćanja europskih vrijednosti od svojih vršnjaka iz Istarske županije. Učenici starije dobi pokazuju viši stupanj prihvaćanja europskih vrijednosti za razliku od mlađih učenika. Isto tako, srednjoškolke pokazuju viši stupanj prihvaćanja europskih vrijednosti u odnosu na svoje muške kolege. Postoji statistički značajna razlika između roditelja muškog i ženskog spola u stupnju prihvaćanja europskih vrednota u korist muških ispitanika, koji pokazuju viši stupanj prihvaćanja europskih vrednota od ženskih ispitanika. Na kraju, dobiveni rezultati pokazuju da ne postoji statistički značajna razlika u stupnju prihvaćanja europskih vrijednosti s obzirom na spol, dob i nacionalnu pripadnost profesora srednjih škola. ; The aim of this study was to examine the attitudes of high school students, their parents and teachers towards some European values. The acceptance of certain European values was examined in relation to subjects' gender, age, type of high school, parents' education, regional and national affiliation. The sample comprised 2143 high school students, 1027 high school students' parents and 181 teachers. The results show the statistically significant difference in the degree of acceptance of European values between students of different regional affinity. Students from the Primorsko-goranska county show the highest level of acceptance, which is statistically different from the one obtained in their peer group from Istarska county. The degree of acceptance is higher in the group of older female students in comparison with younger male students. Furthermore, female high school students show higher degree of acceptance then their male peers. There is a statistically significant difference in the acceptance of European values between male and female parents: male parents show higher acceptance of those values in comparison with female parents. Finally, the results showed no statistically significant difference in the degree of acceptance of European values in regard to gender, age and national affiliation of high school teachers. ; Die Untersuchung hatte zum Ziel, die Einstellungen von Mittelschülern, deren Eltern und Lehrern zu einigen europäischen Werten zu überprüfen. Die Akzeptanz einzelner europäischer Werte wurde im Hinblick auf Geschlecht und Alter der Mittelschüler, Art der von ihnen besuchten Mitelschule, Schulausbildung der Eltern, regionale und ethnische Zugehörigkeit der Befragten untersucht. Befragt wurden 2143 Mittelschüler, 1027 Eltern von Mittelschülern und 181 Lehrer. Auf Grund der gewonnenen Ergebnisse kann gefolgert werden, dass der Grad der Akzeptanz europäischer Werte unter den Schülern eine statistisch bedeutende Abweichung im Hinblick auf deren regionale Zugehörigkeit aufweist. Die größte Akzeptanz äußerten die Schüler aus dem Kroatischen Küstenland (Hrvatsko primorje), deren positive Einstellungen sich bedeutend von den Einstellungen ihrer Altersgenossen aus Istrien unterscheiden. Die Schülerinnen höherer Altersstufen äußerten eine höhere Akzeptanz europäischer Werte als die jüngeren Schüler. Gleichermaßen zeigen die Mittelschülerinnen einen höheren Zustimmungsgrad als deren männliche Kollegen. Es gibt einen statistisch bedeutsamen Unterschied zwischen den Eltern männlichen und weiblichen Geschlechts im Hinblick auf deren Akzeptieren von europäischen Werten zugunsten der männlichen Befragten, die einen höheren Grad der Akzeptanz europäischer Werte aufweisen als die weiblichen Befragten. Darüber hinaus lassen die gewonnenen Ergebnisse den Schluss zu, dass es keinen statistisch bedeutenden Unterschied im Grad der Annehmbarkeit europäischer Werte gibt im Hinblick auf Geschlecht, Alter und ethnische Zugehörigkeit der Mittelschullehrer.
BASE
Englische Unternehmer 1870-1914. Eine Kollektivbiographie fuhrender Wirtschaftsburger in Brimingham, Bristol und Manchester, (Burgertum. Beitrage zur europaischen Gesellschafftsgeschichte. Band 2)
In: Politicka misao, Band 31, Heft 2, S. 198-199
Europska dimenzija u obrazovanju: izazov za školske pedagoge? ; The European dimension in education: a challenge for school teachers? ; Die europäische Dimension in der Bildung: eine Herausforderung für die Lehrer?
Rasprave i istraživanja o europskoj dimenziji u obrazovanju godinama zauzimaju prostor u europskoj obrazovnoj politici te znanstvenom i stručnom prostoru, dok je u hrvatskom okruženju interes za navedenu temu znatno slabiji. Također, tema nije bila dovedena u vezu s radom školskih pedagoga kao što nije otvarano pitanje kompetencija za implementaciju ovoga koncepta u njihov svakodnevni rad. Temeljem rezultata nacionalnog istraživanja o kompetencijama školskih pedagoga, koje su uključivale i kompetencije europske dimenzije, u radu će biti izneseni rezultati istraživanja te prijedlozi i preporuke za implementaciju sadržaja ovoga koncepta u visokoškolsko obrazovanje i stručno usavršavanje. ; Discussions and research on the European dimension in education for years occupy space in European education policy and scientifc and professional area, while in the Croatian environment interest in this subject much weaker. Also, the topic was not correlated with the work of school pedagogues such has not opened the question of competence to implement this concept in their daily work. Based on the results of national research about the competence of school pedagogues, involving the competences of the European dimension, the work will be presented the results of studies and proposals and recommendations for the implementation of the contents of this concept in higher education and vocational training. ; Diskussionen und Forschung über die europäische Dimension im Bildungswesen seit Jahren besetzen Raum in der europäischen Bildungspolitik und der wissenschaflichen und beruflichen Bereich, während in der kroatischen Umgebung Interesse an diesem Tema viel schwächer. Außerdem wurde das Tema nicht mit der Arbeit der Schule PädagogInnen korreliert so hat die Frage der Zuständigkeit eröffnet dieses Konzept in ihrer täglichen Arbeit umzusetzen. Basierend auf den Ergebnissen der nationalen Forschung über die Kompetenz der Schulpädagoginnen, die Kompetenzen der europäischen Dimension beteiligt, wird die Arbeit, die Ergebnisse von Studien und Vorschläge und Empfehlungen für die Umsetzung der Inhalte dieses Konzepts im Bereich der Hochschulund Berufsbildung vorgestellt .
BASE
European Bioethics: A New History Guaranteeing a New Future ; Europäische Bioethik: neue Geschichte für neue Zukunft ; Europska bioetika: nova povijest za novu budućnost
Within the last twenty or so years a lot has changed in bioethics that is worthy of a serious re-writing of its history. Namely, up to the end of the 20th century Anglo-American "biomedical ethics" (often borrowing the name "bioethics" coined by V. R. Potter but deliberately ignoring Potter's concept), launched from Georgetown University and narrowed down to four principles, was a globally predominant doctrine, propagated by the Kennedy Institute of Ethics, its students, financial resources, and political power. Up to then, most of Europe had been very slowly accepting the notion of "bioethics", perceiving it correctly as an unnecessary American "import", while attempts to Europeanise the idea by revising the set of principles had not proven to be particularly successful. With the discovery of the work of Fritz Jahr in 1997, however, European bioethics regained its lost genealogy and found the courage to claim respect for values other than the American ones. Within the bioethics defined by the Jahrian "Imperative", a place could have been found not only for the colourful, philosophical, religious and cultural legacy of Europe, but also for the newly evaluated Potter's work. This "fusion", a substantial and methodological deepening and broadening of the discipline, soon revealed its attractiveness to Latin-American and Asian centres and individuals also. Today we can talk with certainty about the end of "bioethics in Europe" and the beginning of "European bioethics" with all the complexity and interdependence of its variations – Mediterranean, German, French, Central and Eastern European, and others. By finding similarities among them, we might eliminate fear from "insurmountable" moral relativism, but also avoid the mistake of understanding global bioethics as a list of national bioethics. For the sake of constructing a more "universal bioethics", this paper finds the ideas of Fritz Jahr, Van Rensselaer Potter, Diego Gracia Guillén, and integrative bioethics as promoted by several Southeast-European authors, as ...
BASE
Odgoj i obrazovanje u Hrvatskoj u kontekstu europskih vrijednosti ; Education in Croatia in the context of European values ; Erziehung und Bildung in Kroatien im Kontext der europäischen Werte
Cilj rada jest identificiranje europskih društveno-kulturnih i odgojno-obrazovnih vrijednosti koje, uz političke, društvene, kulturne, tehnološke i druge promjene u Hrvatskoj, dovode do potrebe preispitivanja i promišljanja dugoročnih i kratkoročnih odgojno-obrazovnih vrijednosti i ciljeva te do razumijevanja i interpretacije njihovih značenja. Vrijednosti su kategorizirane u tri skupine: a) metapolitičke vrijednosti, koje služe socijalnoj homogenizaciji, b) vrijednosti koje izražavaju društvene, a istodobno i odgojno-obrazovne ciljeve i c) vrijednosti koje odražavaju svojstva osobnosti ili karaktera. Autorica razmatra neke vrijednosti/ciljeve relevantne za promjene u odgojno‐obrazovnom kontekstu kao što su jednakost, kompetentnost, uspjeh, odgovornost, demokracija, tolerancija, kompromis, njihova značenja i proturječnosti. S obzirom na to da su škole temeljni nositelji promjene i procesa remoralizacije, očekuje se etička refleksija i vizualizacija odgojno-obrazovnih vrijednosti i ciljeva te (re)definiranje hijerarhije vrijednosti i ciljeva na njihovoj razini. ; The aim of this study is to identify European socio-cultural and educational values which, together with political, social, cultural, technical and other changes in Croatia, require reconsideration and deliberation of the long-term and short-term educational values and goals, as well as understanding and interpretation of their meanings. The values are categorized in three groups: a) metapolitical values serving the purpose of social homogenization, b) values expressing social and at the same time educational goals, and c) values representing the characteristics of personality and character. The author examines some of the values/goals relevant for the changes in the educational context, such as equality, competence, success, responsibility, democracy, tolerance, compromise, and their meanings and inconsistencies. Given that schools are the basic bearers of change and of the process of remoralization, the ethical reflection and visualization of educational values and goals and the (re)definition of the hierarchy of values and goals is expected on their level. ; Diese Arbeit setzt sich zum Ziel, europäische soziale, kulturelle und erzieherische Bildungswerte zu bestimmen, die zusammen mit den politischen, gesellschaftlichen, kulturellen, technologischen und sonstigen Veränderungen in Kroatien ein Umdenken und Hinterfragen von lang- und kurzfristigen Erziehungs- und Bildungswerten bzw. -zielen sowie eine Reinterpretation deren Bedeutung notwendig machten. Die Werte sind in drei Kategorien eingeteilt: a) metapolitische Werte, die der sozialen Homogenisation dienen, b) Werte, die gesellschaftliche, zugleich jedoch auch Erziehungs- und Bildungsziele ausdrücken und c) Werte, die Persönlichkeits- oder Charaktereigenschaften versinnbildlichen. Die Autorin erörtert einige Werte/Ziele, die für Veränderungen im Erziehungs- und Bildungskontext relevant sind, wie z. B. Gleichheit, Kompetenz, Erfolg, Verantwortungsgefühl, Demokratie, Toleranz, Kompromissbereitschaft, und analysiert deren Bedeutung und Widersprüchichkeit. Im Hinblick darauf, dass die Schulen Hauptträger der Veränderungen und des moralischen Erneuerungs-prozesses sind, wird eine ethische Reflexion und Visualisierung von erzieherischen Bildungswerten und -zielen sowie eine Redefinition der Werte- und Zielhierarchie auf dieser Ebene erwartet.
BASE
Politički sustav Evropske Unije i europeizacija hrvatske politike: zbornik radova
In: Biblioteka politička misao
In: Politika Evropske Unije 1
Pravo i politika EU - stara pitanja, novi odgovori: okrugli stol održan 28. siječnja 2020. u palači Akademije u Zagrebu
In: Modernizacija prava knjiga 54