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Gender inequality not only shows up in the legal, social or purely political, but also gender discrimination in the field of human language which can automatically give birth to living systems which tend to marginalization of women. Gender inequality is in the field of linguistics partly contained in, the assumption of women's language, mastery of the language gap between men and women, texts and language learning systems, and poor language skills and logic.
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Stereotype concerning gender role has attached on society. Paradigm which views the label differential between female and male characteristics is affected by many factors. Biological, social standpoints, theories of gender psychoanalytical, social cognitive and scheme have concealed influential factors based on its own perspectives. Education based on gender has been one of the programs for government therefore gender bias will be able to be eliminated and the awareness of it will be augmented on many education aspects, for teachers in classes and parents as well. There are many alternative solutions for parents and teachers to be able to encourage learners in having awareness therefore gender bias might be abbreviated.
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Perempuan dalam konflik / Adinda Tenriangke Muchtar -- Perdamaian dari sudut pandang feminis / A.A. Sg. Dwinta Kuntaladara -- Perkosaan perempuan dalam konflik / Fitri Bintang Timur -- Migrasi internasional dan ketidaksetaraan global / Pande K. Trimayuni -- Peningkatan arus migrasi TKW-PRT ke PEA / Mita Yesyca -- Perkawinan dalam kajian ekopolin ilmu hubungan internasional / Andy Yentriyani -- Hak perempuan adalah hak asasi manusia, perjuangan di benua Afrika / Witania Larasati dan A.A. Sg. Dwinta Kuntaladara -- Konvensi perempuan, sebuah peluang menggugat ketidakadilan berbasis gender di Iran / Septi Shilawati.
Abstract : Terms of women's emancipation or gender equality is often touted in almost all corners of the world, able to open a general idea to rethink creature named women to become leaders, even heads of state. The discussion will be more interesting when the position of women in the social facts are also removed. It is of course behind the reconstruction of the position of women in the historical and political arena. Both studies and evidence from the Quran, the Hadith, and the explanation of the experts in the field, shows that women do not experience gender barriers to explore her potential and release energy to become a leader in the community when the community around it has not considered taboo and acknowledged benefits. In addition, the permissibility of being a leader must also be supported by personal qualities include: ability, capacity, faculty, and skills. Abstrak : Ketentuan emansipasi perempuan atau kesetaraan gender sering disebut-sebut hampir di seluruh penjuru dunia, mampu membuka ide umum untuk memikirkan kembali makhluk bernama perempuan untuk menjadi pemimpin, bahkan kepala negara. Pembahasan akan lebih menarik bila posisi perempuan dalam fakta-fakta sosial juga dihapus. Hal ini tentu saja di balik rekonstruksi posisi perempuan di arena sejarah dan politik. Kedua studi dan bukti dari Al-Qur'an, Hadits, dan penjelasan dari para ahli di lapangan, menunjukkan bahwa wanita tidak mengalami hambatan gender untuk menggali potensi dan melepaskan energi untuk menjadi pemimpin di masyarakat ketika masyarakat di sekitarnya belum tabu dipertimbangkan dan manfaat diakui. Selain itu, kebolehan menjadi seorang pemimpin juga harus didukung oleh kualitas pribadi meliputi: kemampuan, kapasitas, fakultas, dan keterampilan
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Gender und Diversity spielen eine wesentliche Rolle bei der Produktion von Wissen. Somit sind Gender und Diversity nicht nur relevant für die Frage, wer an Forschung und Lehre wie beteiligt ist, sondern auch für die Frage, welches Verständnis von Wissenschaft und damit verbundene gesellschaftliche Konsequenzen zum Tragen kommt. Mit diesem Sammelband liegen aktuelle Studien zu Transfer und Implementierung von Gender und Diversity in Natur-, Technik- und Planungswissenschaften vor. Diese führen erstens in die Fachgebiete der Geschlechter- und Diversitätsforschung in MINT und Planung ein, präsentieren zweitens die Möglichkeiten für die Integration von Geschlechter- und Diversitätsforschung in die Lehre in MINT und stellen drittens die Geschlechter- und Diversitätsforschung zu Fachkulturen der Wissenschaft vor. In den Beiträgen werden unterschiedliche Fragestellungen bearbeitet, wie die zur Relevanz von Geschlechter- und Diversitätsforschung für die Lehre und Forschung in MINT und Planungswissenschaften, zu 'Raum' als strukturierendes Konzept für gesellschaftliche Natur- und Gesellschaftsverständnisse, zur Wirkweise von sozialer Herkunft im akademischen Raum oder zur geschlechterkodierten Bedeutung von Technikfaszination in Technikmuseen. ; Gender und Diversity spielen eine wesentliche Rolle bei der Produktion von Wissen. Somit sind Gender und Diversity nicht nur relevant für die Frage, wer an Forschung und Lehre wie beteiligt ist, sondern auch für die Frage, welches Verständnis von Wissenschaft und damit verbundene gesellschaftliche Konsequenzen zum Tragen kommt. Mit diesem Sammelband liegen aktuelle Studien zu Transfer und Implementierung von Gender und Diversity in Natur-, Technik- und Planungswissenschaften vor. Diese führen erstens in die Fachgebiete der Geschlechter- und Diversitätsforschung in MINT und Planung ein, präsentieren zweitens die Möglichkeiten für die Integration von Geschlechter- und Diversitätsforschung in die Lehre in MINT und stellen drittens die Geschlechter- und Diversitätsforschung zu Fachkulturen der Wissenschaft vor. In den Beiträgen werden unterschiedliche Fragestellungen bearbeitet, wie die zur Relevanz von Geschlechter- und Diversitätsforschung für die Lehre und Forschung in MINT und Planungswissenschaften, zu 'Raum' als strukturierendes Konzept für gesellschaftliche Natur- und Gesellschaftsverständnisse, zur Wirkweise von sozialer Herkunft im akademischen Raum oder zur geschlechterkodierten Bedeutung von Technikfaszination in Technikmuseen
In: Mainzer Historische Kulturwissenschaften
Long description: Ist Geschlecht eine der Metakategorien geschichtswissenschaftlicher Forschung, die integriert in jeder Analyse zu berücksichtigen ist? Oder sind separierte, das Geschlecht isolierende und fokussierende Zugangsweisen nach wie vor legitim - ja sogar notwendig, um Geschlecht (wieder) in die Geschichte einzuschreiben? Der Band geht anhand aktueller Forschungsprojekte aus historisch arbeitenden Disziplinen der Frage nach, wie die Kategorie »Geschlecht« zurzeit untersucht wird und welche spezifischen Probleme und Vorzüge mit den unterschiedlichen Zugriffsweisen verbunden sind. Methodische und (meta-)theoretische Fragestellungen stehen dabei im Mittelpunkt
In: Edition Moderne Postmoderne
Der Band möchte der Debatte um feministische Theorie neue Impulse geben, vor allem in der Philosophie. »Geschlecht« wird hier zwar ähnlich wie in den Naturwissenschaften noch immer weitgehend ausgeschlossen oder marginalisiert. Stellt man diesen Begriff aber ins Zentrum des Denkens, kann er neue Perspektiven auf grundlegende philosophische Probleme öffnen: auf Vernunft, Macht, Handeln, Gerechtigkeit, Demokratie. Die Texte zur politischen Theorie, Ethik, Anthropologie und Metaphilosophie, die der Band vereint, wollen in diesem Sinne das kritische Potenzial der Gender Studies für die Philosophie nutzen
In: Routledge Studies in Gender and Economics
China's rapid socio-economic development has achieved remarkable equalizing conditions between men and women in the aspects of health, education and labor force participation, but the glass ceiling phenomenon has become more prominent. The book develops a cross-disciplinary paradigm, with economics at its core, to better understand gender in China and women in management in the Chinese business context. The theoretical perspective integrates the knowledge and evidence from cognate disciplinary strands, such as economics, sociology, management studies, and the Chinese literature, into one unified framework. In-depth interviews with managers in China's largest enterprises complement the theoretical perspective with rich empirical details to examine women's managerial experiences and career choices. The book's argument sheds light on the power of stereotypes that specify women's roles in the family, organization, and society. It shows that understanding the socio-psychological and organizational dynamics of stereotyping in the Chinese context, as well as how Chinese women make career decisions, recognizing and deploying these expectations, provides new perspectives on the underrepresentation of women among business leaders in China. The book offers multi-disciplinary evidence on the economics of gender in China that is highly relevant for gender studies in general, and across a number of subject areas, and it can be used in any setting as an introductory reference