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This volume offers an interdisciplinary and global perspective on aspects of security and defence, with a special focus on the protection of social infrastructures in the face of various forms of violence. It examines some multi-faceted solutions and stresses the need to approach the problem from many disciplines. The optimistic conclusion from this work is that there are concrete and specific ways to address conflict and violence, and the importance of being alert in order to prevent their eventual negative consequences.This work integrates and synthesises theory, research, and public policy analysis in an effort to solve the complex questions and problems presented by this topic, and focuses on a range of topics, including militia and police, law, diplomacy, aggression and conflict studies, and psychology. This encourages a broader perspective and thought-process global collaboration and cooperation, and an integrated synthesis of knowledge. It broadens the conceptualisation of the phenomena under discussion and links them with tangible examples.This book represents an important resource for researchers and students of security and defence, violence, and peace, as well as anyone with an interest in studying methods of protecting critical infrastructures and more specifically of probable the most important social infrastructure, the people, reducing the threats of terrorism from a psychological approach
Einstellungen zu Infrastrukturprojekten. Finanzierung der Infrastruktur. Infrastrukturprojekte und Bürgerbeteiligung. Einstellungen zur Energiewende. Digitaler Wandel.
Themen: 1. Wichtigkeit ausgewählter Politikfelder; Zufriedenheit mit zentralen Infrastrukturbereichen (Verkehr, Energie, Internet, Telefon und Datensicherheit).
2. Beurteilung der Infrastruktur am Wohnort: Einschätzung der Versorgung im eigenen Wohnort nach verschiedenen, infrastrukturellen Bereichen (z. B. Kinderbetreuung, medizinische Versorgung, Angebote an öffentlichen Verkehrsmitteln, Freizeiteinrichtungen etc.); erwartete Veränderungen in den kommenden Jahren in den vorgenannten infrastrukturellen Bereichen.
3. Notwendigkeit von Infrastrukturprojekten: Generelle Notwendigkeit eines Neu- bzw. Ausbaus der Infrastruktur in verschiedenen Bereichen (Windanlagen, Solaranlagen, Stromtrassen, Autobahnen, ICE-Trassen bzw. Fernzugtrassen, öffentlicher Personennahverkehr (ÖPNV), Flughäfen, Umgehungsstraßen, Radwege, Mobilfunkmasten, schnelle Internetverbindungen.); Gründe gegen einen Neu- bzw. Ausbau (ausreichender aktueller Bestand, starke Belastung von Mensch und Umwelt, hohe Kosten); Vertrauen eher zu privaten Unternehmen oder zum Staat bei der Durchführung von Infrastrukturprojekten.
4. Einstellungen zu Infrastrukturprojekten vor Ort: Einstellung zur Umsetzung von möglichen Infrastrukturprojekten in der eigenen Region (z. B. Ausbau den öffentlichen Personennahverkehrs, Bau von Windanlagen, Bau und Sanierung von Autobahnen).
5. Finanzierung der Infrastruktur: Einstellungen zur Finanzierung des Autobahnbaus- bzw. einer Autobahnsanierung; Einstellungen zur Finanzierung des ÖPNV; Einstellungen zur Finanzierung über Öffentlich-Private-Partnerschaften (ÖPP); Einstellungen zur Finanzierung des Internetausbaus; keine neuen Staatsschulden vs. neue Schulden für wichtige Infrastrukturprojekte; Meinung zur Umwandlung des Solidaritätszuschlags und Nutzung für die Instandhaltung von Verkehrswegen; Meinung zu Steuererleichterungen oder staatlichen Fördermitteln für Telekommunikationsunternehmen zum Ausbau des schnellen Internets.
6. Infrastrukturprojekte und Bürgerbeteiligung: Selbsteinschätzung der Informiertheit über die Planung und Durchführung großer Infrastrukturprojekte; Beurteilung der Einflussmöglichkeiten; als Bürger; Mitsprachemöglichkeiten generell erwünscht bei direkter Betroffenheit, bei Strukturmaßnahmen in der Region, im eigenen Bundesland bzw. in anderen Bundesländern; Vorrang der Interessen der Allgemeinheit vs. der betroffenen Anwohner.
7. Einstellungen zur Energiewende: Bereitschaft zur Zahlung höherer Energiepreise für den Ausbau erneuerbarer Energien; Zustimmung zur Energiewende; präferierte Sichererstellung der Energieversorgung.
8. Digitaler Wandel: Chancen oder Risiken des digitalen Wandels für die Gesellschaft; ausreichende Nutzung der Chancen des digitalen Wandels in Deutschland oder Nachholbedarf; Kenntnis der Digitalen Agenda der Bundesregierung; Beurteilung der Richtung der Digitalen Agenda; Staat sollte das Sammeln und Nutzen personenbezogener Daten einschränken vs. sich raushalten; Beurteilung von neuen Produkten und Dienstleistungen des Internets (private Taxiangebote, Crowdfunding, Tauschbörsen für Wissensvermittlung, Kleider, Möbel oder Spielzeug, gemeinsame Nutzung von Büros, Arbeitsplätzen, Gärten, Carsharing, Wohnungstausch im Urlaub und Schlafplatzvermittlung).
Demographie: Geschlecht; Alter; höchster Bildungsabschluss; Erwerbstätigkeit; berufliche Stellung; Haushaltsgröße und Haushaltszusammensetzung; Familienstand; Haushaltsnettoeinkommen; Parteisympathie; Selbsteinstufung der Schichtzugehörigkeit; Nutzungshäufigkeit des öffentlichen Personennahverkehrs sowie der Verkehrsmittel Auto und Fahrrad; privater Internetzugang zu Hause und Art des Internetzugangs: analog oder ISDN-Modem, DSL, Kabelanschluss, Mobilfunk (LTE, GPRS, UMTS, etc.).
Zusätzlich verkodet wurden: Befragten-ID; Gewichtungsfaktor; Ortsgröße (BIK und politische Gemeindegrößenklassen); Bundesland.
GESIS
In: Challenge: the magazine of economic affairs, Band 59, Heft 5, S. 459-460
ISSN: 1558-1489
In: Urban Development and Infrastructure
CORRUPTION INTHE INFRASTRUCTUREPROVISIONTHE ROLE OF ACCOUNTABILITYMECHANISMS IN THE COMMUNITYDRIVEN DEVELOPMENT PROJECTSOF INDONESIA -- CORRUPTION IN THE INFRASTRUCTURE PROVISION: THE ROLE OF ACCOUNTABILITY MECHANISMS IN THE COMMUNITY DRIVEN DEVELOPMENT PROJECTS OF INDONESIA -- Library of Congress Cataloging-in-Publication Data -- CONTENTS -- PREFACE -- ACRONYMS -- LIST OF TABLES -- Chapter 1: INTRODUCTION -- SECTION 1. BACKGROUND -- SECTION 2. FOCUS ON ACCOUNTABILITY MECHANISMS -- SECTION 3. WHY THIS BOOK FOCUSES ON WATER-SUPPLY PROJECTS IN INDONESIA
In: Peace Formation and Political Order in Conflict Affected Societies, S. 155-173
In: The Global Energy Challenge, S. 169-191
In: Open Report Series v.3
Infrastructure and its effects on economic growth, social welfare, and sustainability receive a great deal of attention today. There is widespread agreement that infrastructure is a key dimension of global development and that its impact reaches deep into the broader economy with important and complex implications for social progress. At the same time, infrastructure finance is among the most complex and challenging areas in the global financial architecture. Ingo Walter, Professor of Finance, Corporate Governance and Ethics Emeritus at the Stern School of Business, New York University, and his team of experts tackles the issue by focussing on key findings backed by serious theoretical and empirical research. The result is a set of viable guideposts for researchers, policy-makers, students and anybody interested in the complex challenges of contemporary economy.
A newspaper column by Evan Barrett. Published newspaper columns written by Evan Barrett on this topic, which vary somewhat in content from this commentary, appeared in the following publications: Missoulian, Dec 28, 2016 Helena independent Record, Dec 28, 2016 Bozeman Daily Chronicle, Dec 29, 2016 Daily Inter Lake, January 08, 2017
BASE
SSRN
Working paper
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Working paper
In: PROBLEMY EKOROZWOJU – Problems of Sustainable Development, 2016, vol. 11, no 2, 113-118
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