Czechoslovakia: Ladislav Lis
In: Index on censorship, Band 12, Heft 6, S. 41-41
ISSN: 1746-6067
94742 Ergebnisse
Sortierung:
In: Index on censorship, Band 12, Heft 6, S. 41-41
ISSN: 1746-6067
In: Umweltwissenschaften und Schadstoff-Forschung: UWSF ; Zeitschrift für Umweltchemie und Ökotoxikologie ; Organ des Verbandes für Geoökologie in Deutschland (VGöD) und der Eco-Informa, Band 7, Heft 1, S. 60-61
ISSN: 1865-5084
In: Pocketbooks of the Hague Academy of International Law
Lise Meitner (1878-1968) hat das Physikgeschehen ihrer Zeit maßgeblich mitgestaltet und bei der Entdeckung der Kernspaltung eine sehr bedeutende Rolle gespielt. Sie war Professorin und leitete ein Institut der Kaiser-Wilhelm-Gesellschaft in Berlin - als Frau in den 20er-Jahren! Aufgrund ihrer jüdischen Abstammung geriet Meitner im Nazi-Deutschland in Schwierigkeiten und konnte 1938 gerade noch das Land verlassen. In ihrem Exil in Schweden kam sie wissenschaftlich nicht auf ihre Kosten. Auch der Nobelpreis blieb ihr trotz ihrer Leistungen versagt. Die Autorin, selbst Chemieprofessorin, zeichnet hier mit wissenschaftlichem Sachverstand, Feinfühligkeit und Tiefgang ein sehr eindrucksvolles und differenziertes Bild von dieser intelligenten und charakterstarken Physikerin. Briefe, persönliche Dokumente und bisher nicht publiziertes Archivmaterial hat Ruth Lewin Sime dabei ausgewertet. Auch über Meitners Kollegen, die Wissenschaft im Nazi-Deutschland und die Geschichte der Kernspaltung und der Atombombe erfährt der Leser einiges. Eine sehr empfehlenswerte Biografie! (2) (Heidi Debschütz)
In: Land use policy: the international journal covering all aspects of land use, Band 2, Heft 4, S. 361-363
ISSN: 0264-8377
Neste artigo é sinteticamente apresentada a evolução ocorrida no âmbito do ensino em Informação e Documentação em Portugal, correlacionando-a com o contexto internacional.Esta abordagem inicial permite-nos perceber a mudança de paradigma ocorrida e as relevantes e complexas alterações provocadas pelo impacto das trasnformações económicas, sociais, culturais e tecnológicas que caracterizam a Era da Informação, assim como a emergência de uma nova área científica - a Ciência da Informação -. Ambas contribuíram para o aparecimento de novas perspectivas de serviços de informação, de novos profissionais de informação e, sem dúvida, de novos modelos de formação.É ainda considerado o posicionamento no contexto Europeu e a implementação do Espaço Europeu do Ensino Superior, cuja criação visa a aproximação dos países da União Europeia, no âmbito da formação, incluindo a área específica da formação em Informação e Documentação. ; This article starts by a brief overview of the evolutive process in the field of education in Library and Information Science (LIS) in Portugal and its connection with international contexts.This approach allows to understand the paradigm shift and the crucial and complex changes caused by the impact of social, economic, cultural and technological conditionsof the information era as well as the emergence of a new scientific area - Information Science (IS). Both contributed to the arising of new perspectives in information services, new information professionals and,undoubtedly, new education models.Considering the positioning in the European space, will also be considered the implementation of the European HigherEducation Area, whose creation endeavoured an educational approach across the European Union countries, including LIS field.
BASE
The article discusses how he has applied various concepts from speech communication, psychology, military science and martial arts in teaching LIS. He shows that the choice of the tools of the trade is still a personal choice in the exercise of academic freedom.
BASE
In: Computers, Environment and Urban Systems, Band 17, Heft 3, S. 213-216
In: Netherlands international law review: NILR ; international law - conflict of laws, Band 23, Heft 3, S. 368
ISSN: 1741-6191
In: The journal of international social research: Uluslararası sosyal araştirmalar dergisi, Band 10, Heft 53, S. 636-642
ISSN: 1307-9581
In: Netherlands international law review: NILR ; international law - conflict of laws, Band 25, Heft 1, S. 86
ISSN: 1741-6191
In: Innovations in teaching and learning in information and computer sciences: ITALICS, Band 5, Heft 4, S. 165-173
ISSN: 1473-7507