MULTI-PARTY DEBATE
In: The New African: the radical review, Heft 277, S. 19-20
ISSN: 0028-4165
236023 Ergebnisse
Sortierung:
In: The New African: the radical review, Heft 277, S. 19-20
ISSN: 0028-4165
In: The New African: the radical review, Heft 274, S. 20
ISSN: 0028-4165
In: University of Cambridge Faculty of Law Research Paper No. 39/2013
SSRN
Working paper
In: The Namibian review, Heft 30, S. 23-28
Das aus 16 Parteien bestehende, aber nur 20 % der Bevölkerung repräsentierende Bündnis 'Multi-Party Conference' (1983 gegründet) zielt auf eine Unabhängigkeit ohne Aufhebung der die Afrikaner diskriminierenden Rassenpolitik. (DÜI-Spe)
World Affairs Online
In: Middle East international: MEI, Heft 573, S. 20-21
ISSN: 0047-7249
In: Commonwealth and Comparative Politics, Band 40, Heft 2, S. 156-157
In: Political science quarterly: a nonpartisan journal devoted to the study and analysis of government, politics and international affairs ; PSQ, Band 114, Heft 2, S. 347-349
ISSN: 1538-165X
In: Representation, Band 30, Heft 110, S. 28-30
ISSN: 1749-4001
In: Public choice, Band 73, Heft 2, S. 147-165
ISSN: 1573-7101
In: Public choice, Band 73, Heft 2, S. 147-165
ISSN: 0048-5829
Examined are equilibria in multi- & two-party political systems. Drawing on the work of Anthony Downs (An Economic Theory of Democracy, New York: Harper & Row, 1957), a rational-choice model of governmental decision making is presented that has a one-dimensional policy space for the positions of parties & voters, & assumes an arbitrary continuous density of voters, voters for the nearest party, & parties that try to maximize the number of votes. Sufficient & necessary conditions for equilibria are given, from which it is deduced that for systems with a large number of parties, equilibria are rare unless the density of voters is uniform. 1 Figure, 1 Appendix, 10 References. Adapted from the source document.
In: Southern Africa: SAPEM ; political & economic monthly, Band 3, Heft 7, S. 3-23
ISSN: 1017-9208
In mehreren Beiträgen wird untersucht, welche Bedeutung das Mehrparteiensystem in Botsuana für die demokratische Willensbildung hat. Im Kern wird festgestellt: das scheinbar stabile politische System existiert trotz einer brüchigen sozioökonomischen Grundlage. Dazu gehört auch die doppelte Abhängigkeit von Südafrika wie von den SADCC-Staaten. Die Regierungspartei BDP hat ihre Anhänger unter den politisch wenig informierten Bauern, die Opposition konzentriert sich auf die stetig anwachsende Hauptstadt Gaborone. Der Blick auf das Wirtschaftswachstum, vorrangig im Bergbausektor, verschleiert die wachsenden sozialen Gegensätze, die durchaus zu politischer Instabilität führen können. Gefragt wird auch nach der Rolle der Frauen im Demokratisierungsprozeß. (DÜI-Wsl)
World Affairs Online
In: State and Democracy Series, No. 2
Der Band vereinigt sechs Aufsätze zur Demokratieentwicklung in Botsuana. Die Autoren kommen zu dem Ergebnis, daß das Mehrparteiensystem in Botsuana (entgegen landläufiger Meinung) bislang die politische Partizipation der breiten Masse aufgrund der Dominanz der Botswana Democratic Party nicht gefördert hat, daß es aber deshalb nicht verurteilt werden darf, sondern weiterentwickelt werden muß. (DÜI-Sbd)
World Affairs Online
In: Political studies: the journal of the Political Studies Association of the United Kingdom, Band 30, Heft 4, S. 485-503
ISSN: 1467-9248
An examination of the multi-party system in Israel and to a large extent also in France during the last two decades reveals the emergence of three distinct types of party clusters. These approximate to a limited extent to Kirchheimer's catch-all thesis, but reveal motives and conditions other than those he postulated. The party clusters are distinguished as Conglomerate Blocs, Proportionally Amalgamated Parties and Unitary Amalgamated Parties. An analysis of the party systems in at least these two countries show the conditions likely to foster the formation of such party configurations, their modes of operation, and the internal stresses they generate.
In: Strategic analysis: articles on current developments, Band 12, Heft (October 1989) 7, S. 755-766
ISSN: 0970-0161
The riots of last October have shaken entire Algeria, the country which enjoyed a position of unusual esteem in Arab Africa and in the non-aligned world. The riots floated new thinking in the ruling circles. Since then, a wave of reforms followed, which ultimately led to the transformation of the political system to multi-party democracy. This paper tries to examine the consequences which led to the transformation. It deals with the political, economic and social processes since independence, in order to give a comprehensive background to the present change. (DÜI-Gbh)
World Affairs Online