Multidimensional Analysis of Personality Theories
In: The journal of psychology: interdisciplinary and applied, Band 104, Heft 1-2, S. 21-25
ISSN: 1940-1019
514 Ergebnisse
Sortierung:
In: The journal of psychology: interdisciplinary and applied, Band 104, Heft 1-2, S. 21-25
ISSN: 1940-1019
In: Sozialwissenschaftliche Forschungsmethoden Band 1
Die Multidimensionale Skalierung (MDS) ist eine Familie von Verfahren, die Objekte des Forschungsinteresses durch Punkte eines mehrdimensionalen (meist: 2-dimensionalen) Raums so darstellen, dass die Distanz zwischen je zwei Punkten in diesem Raum einem gegebenen Nähe-, Abstands-, Ähnlichkeits- oder Unähnlichkeitswert dieser Objekte optimal entspricht. Der Zweck der MDS liegt meist in der Visualisierung der wesentlichen Struktur der Daten. Diese soll dem Auge für eine explorative oder Theorie testende Analyse zugänglich gemacht werden. Als Daten lassen sich in der MDS außerordentlich viele Messgrößen verwenden wie etwa Korrelationen der Objekte über ihre Ausprägungen auf verschiedenen Variablen, direkt erhobene globale Ähnlichkeitsratings für Paare von Objekten, oder Co-Occurrence-Koeffizienten, die erfassen, wie oft ein Ereignis zusammen mit einem anderen auftritt. Das Buch ist eine anwenderorientierte Einführung in die MDS. Es beschreibt die für die Praxis wichtigsten MDS-Modelle (inkl. der konfirmatorischen MDS) konzeptionell, mit wenigen Formeln, und unter Verwendung typischer Beispiele. Es bietet zudem eine Beschreibung von zwei umfassenden Computerprogrammen für die MDS (Proxscal in Spss, Smacof in R). Ausführlich diskutiert werden zudem typische Anwenderfehler in der MDS.
In: Statistische Hefte: internationale Zeitschrift für Theorie und Praxis = Statistical papers, Band 19, Heft 1, S. 63-66
ISSN: 1613-9798
In: Studies in Economic Theory 22
Used internationally at undergraduate and postgraduate level, this highly successful textbook presents, analyses and compares six different theories of the multinational firm that have dominated the research in international business during the last four decades.--
In: SpringerBriefs in Statistics
This book introduces MDS as a psychological model and as a data analysis technique for the applied researcher. It also discusses, in detail, how to use two MDS programs, Proxscal (a module of SPSS) and Smacof (an R-package). The book is unique in its orientation on the applied researcher, whose primary interest is in using MDS as a tool to build substantive theories. This is done by emphasizing practical issues (such as evaluating model fit), by presenting ways to enforce theoretical expectations on the MDS solution, and by discussing typical mistakes that MDS users tend to make. The primary audience of this book are psychologists, social scientists, and market researchers. No particular background knowledge is required, beyond a basic knowledge of statistics
In: Employee Rights and Employment Policy Journal, Band 23, S. 59 2019
SSRN
In: Schriftenreihe strategisches Management 119
In: Cambridge studies in probability, induction, and decision theory
In: Statistische Hefte: internationale Zeitschrift für Theorie und Praxis = Statistical papers, Band 19, Heft 3, S. 211-212
ISSN: 1613-9798
In: Springer-Praxis books in environmental sciences
The authors openwith a general survey of contemporary global ecodynamics, including its basic components.Thenthey discuss the greenhouse effect problems in the context of global carbon cycle dynamics, moving on to a detailed consideration of land ecosystem changes which considers a general global cycle model.The next chapterscomprisea further generalisation of air-sea exchange models and their use in the context of the global carbon cycle, providing an analysis of high-latitude environmental dynamics in the context of global scale processes anddiscuss basic aspects of global environmental changes modellingand relevant monitoring systems.The authors close with society systems with particular emphasis on the problems of sustainable development
In: Reihe: Versicherungswirtschaft Bd. 44
In: Hypatia: a journal of feminist philosophy, S. 1-25
ISSN: 1527-2001
Abstract
"Multidimensional" accounts of autonomy offer multiple, rather than unitary, dimensions along which to measure autonomy. Such accounts are significant developments in the literature and help generate nuanced, degree-based frameworks. However, transnational feminists—those theorizing feminism in light of (post)colonialism and global neoliberalism—may raise concerns about multidimensional accounts for women in the Global South. For instance, there may be worries about the generalized focus and implicit individualism that still lurks. Sympathetic to both non-unitary autonomy and transnational feminist projects, I argue that multidimensional accounts can be salvaged from such critiques with two amendments. First, they can adopt what I label a "critical" relational framing, and second, they can include intersectional identities. Using commercial surrogates in India as an example, I show how these amendments to multidimensional theories might better serve these women of color, and indeed all persons.
Gegenstand der vorliegenden publikationsbasierten Dissertation ist die Untersuchung einer kompetenz-orientierten und berufsfeldadäquaten Hochschulbildung im Sportmanagement. Legitimiert durch bil-dungspolitische Strategien einer kompetenzorientierten Hochschulbildung der Bologna-Reform unterstel-le ich auf Basis der Agency-Theorie einen metaphorischen Vertrag zwischen Arbeitgebern (Prinzipal) und Sportmanagementstudiengängen (Agent) aufgrund dessen der Prinzipal den Agenten mit der berufs-feldadäquaten Qualifizierung von Absolvent*innen beauftragt. Mittels eines Mixed-Methods-Design wird innerhalb sieben wissenschaftlicher Publikationen untersucht, welche Kompetenzen das Berufsfeld Sportmanagement charakterisieren, inwiefern Sportmanagementstudiengänge in Deutschland kompe-tenzorientiert ausgerichtet sind und ob diesen eine kompetenzorientierte und berufsfeldadäquate Qualifi-zierung von Sportmanagementstudierenden gelingt. Die Studien betonen die Relevanz generischer Kom-petenzen für Sportmanager*innen sowie Intransparenz bezüglich Inhalte, Ziele und Differenzierung von Sportmanagementstudiengängen. Die Ergebnisse zeigen auch, dass Absolvent*innen insbesondere diese generischen Kompetenzen als stark entwickelt einschätzen. Mit den Ergebnissen werden vorhandene Informationsasymmetrien zwischen den Akteuren abgebaut und konkrete Implikationen für die Vertrags-gestaltung präsentiert. Die Studie unterstützt somit die voranschreitende Professionalisierung der jungen Wissenschaftsdisziplin sowie Legitimation von Sportmanagementstudiengängen im Berufsfeld Sportma-nagement. Dabei sind folgende Maßnahmen einer berufsfeldadäquaten Hochschulbildung im Sportma-nagement maßgeblich, welche abschließend diskutiert werden: (I) Entwicklung generischer Kompeten-zen, (II) klare Differenzierung zwischen Bachelor und Masterstudiengängen, sowie (III) Spezifizierung fachspezifischer Kompetenzen. ; The purpose of this publication-based dissertation is to investigate a field-adequate and competence-oriented higher education in sport management. Legitimized by the demands of a competence-oriented higher education through the Bologna-Reform, and on the basis of Agency-Theory, I assume a metaphor-ical contract between employers (principal) and sport management study programs (agent) in which the principal commissions the agent with the field-adequate qualification of graduates. Applying a mixed-methods design, seven scientific publications are used to investigate which competencies characterize the professional field of sport management, to what extent sport management degree programs in Ger-many are competence-oriented, and whether these succeed in qualifying sport management students in a way that is competence-oriented and appropriate to the needs of the professional field. The studies emphasize the relevance of generic competencies for sport managers as well as a lack of transparency in terms of content, objectives, and differentiation of sport management programs. The results also show that graduates perceive their competence-development as particularly highly developed concerning ge-neric competencies. With the results, existing information asymmetries between the actors are reduced and concrete implications for contract design are presented. The study thus supports the advancing professionalization of the young scientific discipline as well as the legitimization of sport management programs in the professional field of sport management. The following measures of a competence-oriented and field-adequate higher education in sport management are decisive, which are discussed in conclusion: (I) development of generic competencies, (II) clear differentiation between Bachelor and Mas-ter programs, and (III) specification of subject-specific competencies.
BASE
In: Review of African political economy, Band 44, Heft 154, S. 654-661
ISSN: 1740-1720
World Affairs Online