Multilateral Governance of Nuclear Risks
In: Risk, hazards & crisis in public policy, Band 10, Heft 2, S. 142-154
ISSN: 1944-4079
17 Ergebnisse
Sortierung:
In: Risk, hazards & crisis in public policy, Band 10, Heft 2, S. 142-154
ISSN: 1944-4079
In: Aus Politik und Zeitgeschichte: APuZ, Band 61, Heft 5/6, S. 14-23
ISSN: 0479-611X
World Affairs Online
In: Aus Politik und Zeitgeschichte: APuZ, Heft 5/6, S. 14-23
ISSN: 2194-3621
Der Artikel befasst sich mit der geopolitischen Bedeutung der arktischen Bodenschätze sowie den sich daraus ableitenden rechtlichen und wirtschaftlichen Auswirkungen. Drei Thesen stehen dabei im Mittelpunkt. Erstens: Dem Abbau von arktischem Öl und Gas stehen ernst zu nehmende Schwierigkeiten entgegen - das unwirtliche Klima, die große Entfernung von den Absatzmärkten, die Existenz von Ölvorkommen in anderen Regionen sowie der schwierige Abbau von Schiefergas. Zweitens: Es herrscht beträchtliche Unsicherheit bezüglich der Governance der Arktis, da es Körperschaften wie der Festlandsockelkommission (Commission on the Limits of the Continental Shelf) der Vereinten Nationen (UN) und dem Arktischen Rat an multilateraler Autorität mangelt. So ergibt sich die Frage, ob die Treffen der Arctic Five, der fünf Arktis-Anrainerstaaten Kanada, Russland, USA, Norwegen und Dänemark (Grönland), zur Einrichtung eines beschlussfassenden Organs führen werden. Drittens: Momentan halten sich die Staaten, die Gebietsansprüche anmelden, zwar an internationale Normen und kooperieren miteinander, aber längerfristig wird sich das Risiko eines geopolitischen Konflikts verstärken. Und das nicht nur, weil sich der Druck von externen Akteuren in Richtung Internationalisierung der Arktis erhöhen wird, sondern auch wegen möglicher Auseinandersetzungen der Arktis-Staaten über Gebietsrechte und Bodenschätze. (ICF2)
In: Journal of risk research: the official journal of the Society for Risk Analysis Europe and the Society for Risk Analysis Japan, Band 25, Heft 8, S. 941-944
ISSN: 1466-4461
In: Security studies, Band 25, Heft 1, S. 142-179
ISSN: 1556-1852
In: Security studies, Band 25, Heft 1, S. 142-179
ISSN: 0963-6412
World Affairs Online
In: APSA 2013 Annual Meeting Paper
SSRN
Working paper
In: APSA 2011 Annual Meeting Paper
SSRN
Working paper
In: Oxford review of economic policy, Band 28, Heft 2, S. 195-210
ISSN: 1460-2121
In: Journal of current Southeast Asian affairs
ISSN: 1868-4882
In: Journal of contemporary European research: JCER, Band 6, Heft 3, S. 412-418
ISSN: 1815-347X
In previous editions of the Journal of Contemporary European Research, we reported on the set-up and progress of the interdisciplinary research project "The European Union and Global Multilateral Governance" (see Vol. 4, No. 1; Vol. 5, No. 1). This third and final research note presents some of the key-results of the project and suggests future areas for research.
In: Contemporary security policy, Band 45, Heft 1, S. 72-109
ISSN: 1743-8764
In: Development and change, Band 50, Heft 1, S. 164-190
ISSN: 1467-7660
ABSTRACTMultilateral development banks (MDBs) are one of the most popular forms of international organization, with at least 27 operating in the world today. Although most academics and policy makers focus on the World Bank and major regional MDBs, the majority of MDBs are in fact relatively small, and controlled by developing as opposed to industrialized countries. How do the differing governance arrangements of these 'minilateral' development banks (MnDBs) impact their operations? This article takes the Trade and Development Bank (TDB), an MDB in Africa with 22 regional member countries, as a case study to consider this question. Based on an analysis of TDB's track record since 2005 and interviews with management and shareholders, the author finds that borrower‐led governance leads to substantial disadvantages in terms of access to finance. Borrower‐led governance permits TDB and other MnDBs greater operational flexibility, which partially compensates for this financial disadvantage, but these operational strategies come with trade‐offs in terms of developmental effectiveness. The findings suggest that MnDBs have substantial latent potential and, in an increasingly multipolar world, they are likely to grow in coming years. However, MnDBs need to ensure that their developmental value added is strengthened in step with their financial power.
In: Journal of risk research: the official journal of the Society for Risk Analysis Europe and the Society for Risk Analysis Japan, Band 25, Heft 8, S. 959-975
ISSN: 1466-4461
In: Journal of Risk Research, Special Issue on Multilateral Governance of Technological Risk, p. 1-17. DOI: 10.1080/13669877.2019.1617338.
SSRN