Germany, Europe and Persistence of Nations: Transformation, Interests and Identity, 1989-1996
In: Australian Journal of International Affairs, Band 54, Heft 2, S. 241-243
1269976 Ergebnisse
Sortierung:
In: Australian Journal of International Affairs, Band 54, Heft 2, S. 241-243
In: Journal of common market studies: JCMS, Band 38, Heft 1, S. 163
ISSN: 0021-9886
In: Economica, Band 43, Heft 171, S. 321
In: Palgrave Macmillan transnational history series
In: Psychoanalytic inquiry book series 55
In: The Fontana economic history of Europe 1
Title from cover. ; Mode of access: Internet. ; Formed by the union of: Federal Republic of Germany (Washington, D.C.); and: German Democratic Republic (Washington, D.C. : 1977).
BASE
In this thesis, so far insufficiently considered characteristics of long-run equilibriums in food markets are investigated. For this purpose, multivariate time series methodologies, which were developed for the estimation of long-run relationships by allowing for causality and convergence, are employed. In three essays, the proposed procedures are applied to food prices in Germany, the United States and Europe. The long-run equilibrium is defined as a state of an economic system (e.g. a market), to which the variables of the system revert as a consequence of economic mechanisms after being ...
In: Afrika Spectrum, Band 40, Heft 3, S. 403-427
Der Übersichtsartikel erörtert aus einer anthropologischen Perspektive die Geschichte der Afrikastudien in Deutschland. Dabei orientieren sich die Ausführungen an der Annahme, dass die spezifischen Streitfragen die bekannten Merkmale der Ethnizität widerspiegeln, deren Dynamik auch in der Untersuchung der akademischen Gruppenidentität festgestellt werden kann. Dem gemäß wird die Entwicklung der Afrikastudien in Anbetracht der sich wandelnden Beziehungen unter und zwischen den verschiedenen konstituierenden Segmenten des Forschungsfeldes untersucht. Dazu stellt der Autor fest, dass der eigentümliche Status des 'Dazwischen-Seins' deutscher Afrikastudien unter dem Einfluss von Großbritannien und Frankreich der Forschung in Deutschland eine Sonderposition gegenüber den übrigen europäischen Afrikastudien verleiht. Die Erläuterung beginnt mit einer Skizzierung der Anfänge afrikanischer Studien in Deutschland während der zweiten Hälfte des 19. Jahrhunderts. Das zweite Kapitel beschreibt die Zeitspanne zwischen den beiden Weltkriegen, die so genannte 'klassische Periode' deutscher Forschung zu Afrika. Im Anschluss folgt die Weiterentwicklung der Disziplin vom Ende des Zweiten Weltkriegs bis zur deutschen Wiedervereinigung. Das vierte und fünfte Kapitel liefern einen Überblick zu den gegenwärtigen Entwicklungen und informieren über die zukünftige Rolle deutscher Afrikastudie im europäischen Kontext. (ICG2)
In: Annales: histoire, sciences sociales, Band 47, Heft 4-5, S. 1008-1010
ISSN: 1953-8146
In: The Australian journal of politics and history: AJPH, Band 45, Heft 3, S. 444
ISSN: 0004-9522
In: Mellen studies in geography 9
In: Postkoloniale Studien in der Germanistik Band 7
In: Journal of Educational and Social Research: JESR, Band 14, Heft 2, S. 245
ISSN: 2240-0524
History teaching is particularly important to increase intercultural dialogue between people who live in different countries. History textbooks should reveal history in all its complexity, promoting democratic values, tolerance, and cooperation for a better future, without creating prejudice or negative visions of others. This research is focused on history teaching referring to the recommendations of Council of Europe (COE) and their implementation in Albania and Kosovo curricula. The method used in this research integrates both qualitative and quantitative analysis referring to the content of history textbooks in a comparative approach. We used a questionnaire to understand teachers' feelings about COE recommendations and if they are implemented in history texts. Referring to the results, the recommendations of COE are not fully reflected even though they are mentioned in pre-university' curricula framework. Meanwhile, the questionnaire submitted by the teachers shows to what extent they know the COE recommendations and how much these recommendations develop student's competencies.
Received: 15 September 2023 / Accepted: 28 February 2024 / Published: 5 March 2024
In: Contemporary European history, Band 10, Heft 2, S. 181-198
ISSN: 0960-7773