Die Exilregierung: ein historische Betrachtung der internationalen Praxis seit dem Beginne des Ersten Weltkrieges und deren Völkerrechtliche Wertung
In: International affairs, Band 29, Heft 4, S. 482-483
ISSN: 1468-2346
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In: International affairs, Band 29, Heft 4, S. 482-483
ISSN: 1468-2346
In: International affairs, Band 27, Heft 2, S. 223-223
ISSN: 1468-2346
In: International affairs, Band 20, Heft 4, S. 560-561
ISSN: 1468-2346
In: American journal of international law, Band 25, S. 694-710
ISSN: 0002-9300
In: American journal of international law, Band 23, S. 292-306
ISSN: 0002-9300
In: American journal of international law, Band 22, S. 28-49
ISSN: 0002-9300
The international trading system is in flux. A spiral of protectionism threatens to expose the limits of the WTO's ability to protect against abuses and prevent trade wars. And the reason for this is astonishing: The US Administration believes that the existing rules - which the Americans themselves played a leading role in writing - disadvantage the United States. Currently the Trump Administration is working hard to dismantle the system.
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In: Cywilizacja i Polityka, Band 14, Heft 14, S. 99-107
Basic information about history of shaping civil society institution in New Zealand based on International Comparative non-profit research programme, Center for Civil Society Studies at Johns Hopkins University, Baltimore. New Zealand during the colonial period was formed by regulating the social, legal and political from the British legislation,and signing of the Treaty of Waitangi, which gave basis for shaping the social and institutional order.
This article introduces an intercultural theory of international relations based on three distinctive ways of establishing self-worth: honor, face, and dignity. In each culture of self-worth, concerns with status and humiliation intervene differently in producing political outcomes. The theory explains important variation in the way states and nations relate to members of their own culture of self-worth, as well as members of other such cultures.
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This article introduces an intercultural theory of international relations based on three distinctive ways of establishing self-worth: honor, face, and dignity. In each culture of self-worth, concerns with status and humiliation intervene differently in producing political outcomes. The theory explains important variation in the way states and nations relate to members of their own culture of self-worth, as well as members of other such cultures.
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In: Schriften zum Gesellschafts-, Bank- und Kapitalmarktrecht 49
Im reichhaltigen Schrifttum zum Thema Corporate Compliance fehlte bislang eine Untersuchung der Rechtsfragen multinationaler Konzerne. Diese Lücke schließt der Autor mit seiner Abhandlung zur Korruptionsbekämpfung in Konzerngesellschaften im In- und Ausland, wobei er vom Modell des national wie international weit verbreiteten faktischen Aktienkonzerns ausgeht. Die Arbeit beschränkt sich dabei nicht auf Organhaftungsrisiken, sondern widmet sich auch der These, inwieweit Mechanismen des Gesellschaftsrechts ein Vehikel weltweiter Korruptionsprävention sein können.Am Beispiel der Konzernrechtsordnung Argentiniens stellt der Autor dar, welche Einflussmöglichkeiten ausländisches Gesellschafts- und Konzernrecht einer herrschenden Aktiengesellschaft überhaupt belässt und wie die Einflussgrenzen auf die Organpflichten des deutschen Vorstands ausstrahlen. Nach und nach werden dabei diejenigen Stellschrauben freigelegt, an denen rechtspolitisch noch nachgesteuert werden könnte
Obwohl Bund, Kantone und Gemeinden durch die Bundesverfassung verpflichtet werden, eine konjunkturgerechte Einnahmen- und Ausgabenpolitik zu machen, hat die Schweizer Finanzpolitik in der Vergangenheit die Konjunkturentwicklung immer wieder verstärkt. In der vorliegenden Studie wird die konjunkturelle Ausrichtung der Schweizer Finanzpolitik im internationalen Vergleich betrachtet. Der gängige Untersuchungsansatz wird dabei erweitert, indem zwischen der tatsächlichen (ex post) und der von der Politik intendierten konjunkturellen Ausrichtung (ex ante) unterschieden wird. Unabhängig davon, ob die Finanzpolitik ex post oder ex ante betrachtet wird, fällt die Schweiz durch eine prozyklische Ausrichtung auf. Politökonomische Erklärungen dafür sind u.a. die grosse Zahl einflussreicher Gruppen und Institutionen im politischen Entscheidungsprozess sowie der hohe Ausländeranteil an der Erwerbsbevölkerung.
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In: Contemporary South Asia, Band 8, Heft 3, S. 295-309
ISSN: 0958-4935
This paper examines the organisation of government and the international development community-centred globalisation, focusing on the transformative nature of the two, particularly the concurrent reproduction of governmentality and the state of misgovernance in Bangladesh. It also examines the relationship between governance and the power of non-governmentality, particularly the specific nature of Bangladeshi civil society and the limitation of NGO in overcoming the state of misgovernance. (DSE/DÜI)
World Affairs Online
In: Manchester Journal of International Economic Law, Band 1, Heft 3, S. 4
SSRN
In: Lessons of experience series 7