Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi: International Journal Of Eurasia Social Sciences
ISSN: 2146-1961
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ISSN: 2146-1961
ISSN: 1960-730X
ISSN: 0719-0220
In: Pouvoirs: revue française d'études constitutionnelles et politiques, Heft 124, S. 123-138
ISSN: 0152-0768
Following the relative isolation of Spain under Franco, the country has witnessed a major development of its diplomacy, so much so that Spain has become an important actor in international relations. It has reinforced its link with Europe, has joined the Atlantic Alliance, has adopted a more balanced approach of the Israeli-Arab conflict and has managed so far to maintain its historical special relationship with the Spanish-American world. However, its relationships with Morocco remain strained and those with the United States depend on the majority in power in Madrid, the Partido popular being more pro-American and, to a certain extent less pro-European than the Partido socialista obrero espanol. Adapted from the source document.
In: Aussenpolitik: German foreign affairs review. Deutsche Ausgabe, Band 46, Heft 3, S. 299-309
ISSN: 0004-8194
World Affairs Online
In: Die Parteien in Bewegung: Nachbarschaft und Konflikte, S. 201-228
"Wie positionieren sich die Schweizer Parteien im internationalen Vergleich? Sind sie gemässigter oder radikaler als vergleichbare Organisationen in anderen europäischen Ländern, oder weisen sie gar politische Profile auf, die als einzigartig gelten können? Und wie polarisiert ist das Schweizer Parteiensystem im Vergleich zu den Parteiensystemen andernorts? Diesen Fragen soll in diesem Beitrag nachgegangen werden. Dabei geht es für einmal nicht um eine ideengeschichtlich oder historisch ausgerichtete Zuordnung der Parteien zu verschiedenen Parteifamilien oder politischen Strömungen, sondern um ein an der Einstellung der Parteien zu konkreten politischen Fragen orientiertes Suchen nach Gemeinsamkeiten und Unterschieden." (Textauszug)
In: Steven Wheatley, 'Modelling Democratic Secession in International Law' in Stephen Tierney (ed.), Nationalism and Globalisation: New Settings, New Challenges (Oxford: Hart, Forthcoming)
SSRN
Introduction to International Disaster Management, Third Edition, continues to serve as the leading comprehensive overview of global emergency management. This edition provides practitioners and students alike with a comprehensive understanding of the disaster management profession by utilizing a global perspective and including the different sources of risk and vulnerability, the systems that exist to manage hazard risk, and the many different stakeholders involved. This update examines the impact of many recent large-scale and catastrophic disaster events on countries and communities, as well as their influence on disaster risk reduction efforts worldwide. It also expands coverage of small-island developing states (SIDS) and explores the achievements of the United Nations Hyogo Framework for Action (2005-2015) and the priorities for action in the Post-2015 Framework for Disaster Risk Reduction currently under development. This useful, relevant text includes many changes that have occurred since the last edition for a better understanding of the rapidly advancing field of international disaster management.
In: 'International Arbitration of Patent Claims' in Contemporary Issues in International Arbitration and Mediation: The Fordham Papers 2015 (Arthur W. Rovine, ed., 2016)
SSRN
Die Gesundheitssysteme stehen weltweit zur Diskussion. Kann internationales Benchmarking ganzer Gesundheitssysteme dazu beitragen, Lösungen für deren Probleme zu finden? Diese Arbeit stellt drei aktuelle Ansätze solcher Vergleiche vor. Hierbei werden die Erkenntnisse ebenso erläutert wie die Probleme, vor deren Hintergrund diese betrachtet werden müssen. Insgesamt stellt sich heraus, dass die beschriebenen groben Vergleiche ganzer Systeme nicht dazu geeignet erscheinen, konkrete Lösungen aufzuzeigen. Aber sie erregen weltweite Aufmerksamkeit, so dass öffentlichkeitswirksamer Druck auf die politischen Entscheidungsträger aufgebaut wird, die dadurch angehalten werden, notwendige Reformen anzustoßen. ; The health systems are discussed worldwide. Is international benchmarking of whole health systems a potential tool to give answers to their problems? This paper introduces three current concepts of such comparisons. Their findings are explained as well as the problems, which are the background ahead of which those results have to be contemplated. Overall there is the conclusion that the rough comparisons of whole systems as described don?t seem to be qualified to show up concrete solutions. But they create worldwide attention, so that public pressure on the political decision makers is built up, which invites these to start necessary reforms.
BASE
In: The Pacific review, Band 5, Heft 3, S. 291-296
ISSN: 0951-2748
In the last four years the Burmese military regime's record of political repression has provoked international condemnation. However, western and Asian governments have failed to agree on the best means of promoting political change in Rangoon. The article explores Rangoon's relations with the outside world, and the competing foreign interests which have so far prevented the emergence of an international consensus on policy towards Burma. (DÜI-Sen)
World Affairs Online
In: Der Weg der Arbeiterbewegung nach 1917: zur sozialistischen Theorie der Zwischenkriegszeit, S. 7-30
Die Autorin untersucht die Vorstellungen innerhalb der internationalen Arbeiterbewegung zu dem Problem der Transformation des Kapitalismus zum Sozialismus von den neunziger Jahren des 19. Jahrhunderts bis in die fünfziger Jahre des 20. Jahrhunderts. In der Sozialdemokratie vor dem Ersten Weltkrieg hatte das Zukunftsbild einer vollkommenen sozialistischen Gesellschaft vorgeherrscht, wobei angesichts der reformistischen Alltagsarbeit ein Zwiespalt zwischen Theorie und Praxis festgestellt wird. Für die Zeit nach 1918 werden die Veränderungen des Konzepts und die Entwicklung der sozialistischen Parteien beschrieben, wobei besonders auf die Spaltung der Arbeiterbewegung in ein sozialdemokratisches und ein kommunistisches Lager hingewiesen wird. Die Autorin konstatiert eine "Kontinuität des Reformismus" in der Nachkriegszeit. Das Probem des Übergangs zum Sozialismus blieb zumeist "überkommenen Sozialismusvorstellungen verhaftet". Kaum Niederschlag fanden Ansätze zu einer neuen Transformationsstrategie, wie die Idee des Genossenschaftswesens, das Konzept der "Wirtschaftsdemokratie" von Fritz Naphtali und die Ausprägung der sozialistischen Erziehung in der Sozialistischen Arbeiterjugend und bei den "Kinderfreunden". Zuletzt wird der "Sonderweg" der schwedischen Sozialdemokratie beschrieben, der einen Modellcharakter für andere europäische sozialistische Parteien erhielt. Sein Kennzeichen ist der Ausbau des Wohlfahrtsstaats und die Zurückdrängung des Ziels des Sozialismus. (WJ)
In: World politics: a quarterly journal of international relations, Band 47, Heft 4, S. 575-605
ISSN: 1086-3338
Economic sanctions have long occupied the attention of both scholars and policy makers. Despite the widespread use of sanctions, many observers have concluded that the inherent problems associated with imposing sanctions involving multiple senders substantially limit their effectiveness. This article reviews two books that analyze the factors that influence cooperation among senders of multilateral sanctions. These books indicate that international institutions can do much to promote cooperation of this sort. However, this essay argues that the extent to which international institutions facilitate cooperation among senders of sanctions is likely to depend on the domestic politics of members, the type of institution being used for this purpose, the nature of the strategy being pursued, and the distribution of power among members. Although these books make significant contributions to our understanding of the factors that promote cooperation among senders of multilateral sanctions, they examine the factors that promote the effectiveness of sanctions in only a peripheral manner. One potential influence on the effectiveness of sanctions that are organized by an international institution, however, is the likelihood that the institution will be captured by member states or by interest groups within them. Additional research that investigates the conditions under which international institutions are likely to be captured and the implications of institutional capture for their performance may therefore prove useful to scholars of international relations and economic statecraft.
In: Politique étrangère: revue trimestrielle publiée par l'Institut Français des Relations Internationales, Band Hiver, Heft 4, S. 865-878
ISSN: 1958-8992
L'accident de Fukushima a conduit l'AIEA, garante du cadre international de sûreté nucléaire, à tester ses procédures d'urgence et à préciser les instruments à sa disposition. Le Plan d'action sur la sûreté nucléaire du 22 septembre 2011 met en place les éléments d'un renforcement des contrôles autour de la notion de transparence de l'évaluation par les pairs. Ce Plan d'action constitue une étape importante, applicable sans attendre une éventuelle modification juridique des conventions de sûreté.