India's policy of good neighbourly relations
In: Aussenpolitik. English edition : German foreign affairs review, Band 48, S. 291-300
ISSN: 0587-3835
96044 Ergebnisse
Sortierung:
In: Aussenpolitik. English edition : German foreign affairs review, Band 48, S. 291-300
ISSN: 0587-3835
"Serial no. 108-254." ; Shipping list no.: 2005-0161-P. ; Distributed to some depository libraries in microfiche. ; Mode of access: Internet.
BASE
In: World politics: a quarterly journal of international relations, Band 4, Heft 1, S. 64-84
ISSN: 1086-3338
The French elections of June 1951 and the serious difficulties experienced by the victorious constitutional parties in the formation of a government call attention once more to the problems of a parliamentary system in a multiparty state, and underline the urgency of a redefinition of the roles of parties and government within a constitutional democracy. These developments also draw attention to the basic constitutional problems which affect the political stability of France, and thereby weaken the Western community. With an occasional glance at parallel Italian developments, this article will first analyze the new electoral law and the election returns before proceeding to a discussion of the constitutional issues that contribute to the deepening crisis of the Fourth Republic.
In: Presidential studies quarterly, Band 21, Heft 3, S. 471
ISSN: 0360-4918
This report provides a summary of India's current political climate, its economic condition and policies, the recent trends in bilateral trade and foreign direct investment, and key economic and trade issues between India and the United States.
BASE
In: Public personnel review: journal of the Public Personnel Association, Band 8, S. 144-150
ISSN: 0033-3638
Sicherheitspolitische Fragen. Einstellung zum Gemeinsamen Markt.
Ost-West-Vergleich und präferiertes Wirtschaftssystem.
Themen: Einstellung zu ausgewählten Ländern; präferierte politische
Position des eigenen Landes; Beurteilung der amerikanischen und
sowjetischen Außenpolitik; grundsätzliche Übereinstimmung der Interessen
des eigenen Landes mit denen der USA und der UdSSR; Vertrauen in die
Kompetenz der USA, internationale Probleme zu lösen; Beurteilung der
Friedensbemühungen von USA und UdSSR; Bündnistreue der USA zu
Westeuropa; Einstellung zu Atomversuchen und zu einem
Versuchsstopabkommen auch ohne Kontrollsystem; Beurteilung des eigenen
Lebensstandards in der Vergangenheit, der Gegenwart und in der Zukunft;
Land mit dem höchsten Lebensstandard; Überlegenheit der kommunistischen
oder anti-kommunistischen Länder im militärischen, wirtschaftlichen und
wissenschaftlichen Bereich sowie im Bereich der Weltraumfahrt;
Einstellung zum Einsatz von Atomwaffen bei einem Angriff auf das eigene
Land; Beurteilung des amerikanischen Friedens-Korps-Programms;
Einstellung zu einem möglichen Friedens-Korps-Programm des eigenen
Landes, zu einem vereinten Westeuropa und zu einer Mitgliedschaft des
eigenen Landes im Gemeinsamen Markt; erwartete Auswirkung des
Gemeinsamen Marktes auf den Lebensstandard, auf die politische
Vereinigung Westeuropas und auf den Einfluß der USA auf europäische
Angelegenheiten; Befürwortung einer Veränderung des amerikanischen
Einflusses auf Europa; Beurteilung der amerikanischen Handelspolitik;
vermutete Einstellung von USA und UdSSR zum Gemeinsamen Markt und
Auswirkung des Gemeinsamen Marktes auf US-Importe; Einstellung zum
Sozialismus, Kommunismus und Kapitalismus sowie zu einer Verstaatlichung
von Industriebetrieben; hervorstechende Eigenschaften eines sozialen,
kapitalistischen oder kommunistischen Wirtschaftssystems; präferiertes
Wirtschaftssystem; Einstufung der Wirtschaftssysteme ausgewählter Länder
als eher sozialistisch oder kapitalistisch und Einstellung zu den
Wirtschaftssystemen dieser Länder; Beurteilung des amerikanischen
Kapitalismus (Skala); Fernsehkonsum; Einstellung zu amerikanischen
Fernsehprogrammen und Filmen; Beurteilung amerikanischer Filme, Bücher,
Zeitschriften, Musik und Fernsehprogramme als Vermittler des
amerikanischen Lebensstils; Kinobesuch; länderbezogene Filmpräferenz;
Häufigkeit des Sehens amerikanischer Filme; Beurteilung der
amerikanischen, britischen, französischen und italienischen Filme als
Abbild des Lebens in diesen Ländern; Eindruck von verschiedenen Aspekten
des amerikanischen Lebens, vermittelt durch amerikanische Filme.
In Frankreich wurde zusätzlich gefragt: Einkommen, Beschäftigung eines
Hausangestellten; Automobil-, Radio- und Grundbesitz.
Interviewerrating: Interviewdauer (nur Großbritannien); Interviewort
(nur Italien); Kooperationsbereitschaft des Befragten (nur BRD).
GESIS
We empirically investigate the impact of government debt on corporate financing decisions in an international setting. We show a negative relation between government debt and corporate leverage using data on 40 countries between 1990–2014. This negative relation is stronger for government debt that is financed domestically, for firms that are larger and more profitable, and in countries with more developed equity markets. To address potential endogeneity concerns, we use an instrumental variable approach based on military spending and a quasi-natural experiment based on the introduction of the Euro currency. Our findings suggest that government debt crowds out corporate debt. ; authorsversion ; published
BASE
In: Political science quarterly: a nonpartisan journal devoted to the study and analysis of government, politics and international affairs ; PSQ, Band 50, Heft 3, S. 405-418
ISSN: 1538-165X
In: Political science quarterly: a nonpartisan journal devoted to the study and analysis of government, politics and international affairs ; PSQ, Band 45, Heft 3, S. 327-340
ISSN: 1538-165X
In: Political science quarterly: a nonpartisan journal devoted to the study and analysis of government, politics and international affairs ; PSQ, Band 42, Heft 4, S. 561-570
ISSN: 1538-165X
In: Worlding beyond the West
It has become widely accepted that the discipline of International Relations (IR) is ironically not international at all. IR scholars are part of a global discipline with a single, shared object of study - the world, and yet theorizing gravitates around a number of concepts that have been conceived solely in the United States. The purpose of this book is to re-balance this western bias by examining the ways in which IR has evolved and is practiced around the world. The fifteen case studies offer fresh insights into the political and socioeconomic environments that characterize diverse geocultural sites and the ways in which these traits inform and condition scholarly activity in International Relations. By bringing together scholars living and working across the globe Tickner and Wæver provide the most comprehensive analysis of IR ever published. It is essential reading for anyone who is concerned about the history, development and future of international relations.
"Serial no. 109-167." ; Shipping list no.: 2007-0010-P. ; Distributed to some depository libraries in microfiche. ; Includes bibliographical references. ; Mode of access: Internet.
BASE
The purpose of this study is to analyze how the dynamics of the political dynasty of the harahap clan government in North Padang Lawas, and how the North Padang Lawas people's response to the system of government political dynasties formed in the district. This study uses a qualitative approach with a descriptive method. The informants in this study were selected using purposive sampling, namely by collecting accurate data or information related to the political dynasty of the North Padang Lawas government through individuals who are believed to have sources of accurate information related to research data. The results of this study indicate that the process of political dynasties in North Padang Lawas was formed due to several reasons. The first is from family relations (familism) obtained both in continguity and marriage. Second, political dynasties are formed through the popularity of prospective leaders. Third, political dynasties are formed from the experiences created by the leaders themselves in the previous period (the quality of leadership) that builds people's trust. Lastly, political dynasties could have been formed due to the influence of the demographic composition of the people who inhabit Paluta district itself, for example the domisioner clan (clan) that inhabited the district, namely the harahap clan. Furthermore, related to the problems above, the community responded with different views, namely positive sentiments and negative sentiments, including: a political dynasty can be a threat to us Indonesians, especially the North Padang Lawas district because it can endanger social mobilization and damage the regeneration of political journeys, as well as the occurrence of practical and dirty political practice.
BASE
In: West European politics, Band 37, Heft 2, S. 288-308
ISSN: 1743-9655