Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Alternativ können Sie versuchen, selbst über Ihren lokalen Bibliothekskatalog auf das gewünschte Dokument zuzugreifen.
Bei Zugriffsproblemen kontaktieren Sie uns gern.
1144412 Ergebnisse
Sortierung:
In: Administration: Journal of the Institute of Public Administration of Ireland, Band 66, Heft 1, S. 69-81
ISSN: 2449-9471
Abstract
The year 2017 was eventful for the EU and its member states. Given the widespread Euroscepticism and populism which appeared to be on the rise last year, election results in the Netherlands, France and Germany were greeted with relief and hope for the future. The EU was in an optimistic mood. European Commission President Jean- Claude Juncker used his State of the European Union speech in September to note that the EU had the 'wind in its sails' (Juncker, 2017). At the same time, he cautioned that the fair weather conditions would not last long - there was no room for complacency. The EU had to act to protect, empower and defend its citizens. The EU moved forward on a number of policy fronts in the wake of the Brexit vote and also concluded high-profile international trade deals in an effort to fill the vacuum left by the protectionist policies of the Trump administration.
Intro -- Acknowledgements -- Contents -- Abbreviations -- List of Figures -- List of Tables -- 1 Introduction -- 1.1 Research Questions, Object of Study, and Relevance -- 1.2 Theoretical Framework and Argument in Brief -- 1.2.1 Capitalist Diversity in the EMU -- 1.2.2 EMU's Economic Regime -- 1.2.3 Institutional Roots of the Euro Crisis -- 1.2.4 Constrained Policy Options -- 1.2.5 Enforcement -- 1.2.6 EMU Versus Democracy -- 1.3 Structure -- 2 Fiscal Adjustment in Europe -- 2.1 The Concept of Austerity in the Context of the Euro Crisis -- 2.2 Operationalization of Austerity -- 2.3 Data and Measurement -- 2.4 Sample and Observation Period -- 2.5 Occurrence, Implementation, and Realization of Fiscal Consolidation -- 2.5.1 Planned (2-Year) Fiscal Policy Stances -- 2.5.2 Occurrence and Size of Austerity Plans -- 2.5.3 Plan Realization in the Euro Crisis -- 2.6 Chapter Conclusion -- 3 Theoretical Framework: Austerity's Institutional Origins -- 3.1 Economic and Politico-economic Roots of the Argument -- 3.2 The Politico-economic Trilemma of EMU -- 3.3 Intra-EMU Diversity as an Imbalance of Capitalisms -- 3.4 An EMU Economic Regime Common to All -- 3.5 The Euro Crisis: Institutional Misfit and Its Consequences -- 3.6 Trilemma at the Country-Level: Who Has to Consolidate? -- 3.6.1 Export-Led Growth Models with NIIP Surpluses -- 3.6.2 Demand-Led Growth Models with NIIP Deficits -- 3.7 Hypotheses -- 4 Empirical Analyses: Intra-EMU Heterogeneity and Austerity -- 4.1 Determinants of Macroeconomic Imbalances -- 4.2 Determinants of Austerity in the Euro Crisis-Descriptive Analysis -- 4.2.1 Determinants of Planned Fiscal Stances -- 4.2.2 Determinants of the Initiation and Size of Austerity Plans -- 4.3 Determinants of Austerity in the Euro Crisis-Regression Analysis -- 4.3.1 Main Explanatory Variable(s) and Multicollinearity.
Menschenhandel ist heute, wie auch schon vor 100 Jahren, ein aktuelles Problem, welches nur schwer zu kontrollieren und einzugrenzen ist. Männer, Frauen und auch Kinder werden tagtäglich auf menschenunwürdige Weise sexuell, psychisch und auch physisch ausgebeutet. Mit der Öffnung der Grenzen hat vor allem in Europa der Frauenhandel wieder kontinuierlich zugenommen und mit der zunehmenden Globalisierung müssen immer neue und verstärkte Maßnahmen getroffen werden. Mit der Hoffnung der Arbeitslosigkeit in ihrem Heimatland zu entkommen, entscheiden sich viele Frauen dazu ins Ausland zu gehen. Nur zu oft wird diese Hoffnung von MenschenhändlerInnen erkannt und sie werden in einem fremden Land zur Prostitution gezwungen. Der Handel in die Prostitution ist jenes Ziel, welches am häufigsten von Menschenhändlern verfolgt wird. Aus diesem Grund liegt der Fokus in diesem Buch auf dem Frauenhandel in Europa und der Schwerpunkt überwiegend auf dem Prostitutionshandel, der innereuropäisch stattfindet. Da die Autorin dafür eintritt diese menschenverachtende Form von Gewalt und Sklaverei zu unterbinden, wird untersucht, welche Maßnahmen zur Bekämpfung des Frauenhandels getroffen werden und wie den Opfern geholfen wird. Um diese Maßnahmen nachvollziehbar zu gestalten, werden besonders auch die Ursachen herausgearbeitet. Ziel ist es weiterhin die Herausforderung für die soziale Arbeit darzustellen und zu klären, inwieweit die Sozialpädagogik Opfer des Frauenhandels unterstützen kann. Maga Jelovcan Marina wurde 1987 in Villach, Österreich geboren. Ihr Studium der Sozial- und Integrationspädagogik an der Alpen-Adria Universität Klagenfurt schloss die Autorin im Jahre 2012 erfolgreich ab. Bereits während des Studiums sammelte die Autorin umfassende praktische Erfahrungen und beschäftigte sich intensiv mit dem Thema des Menschenhandels. Unter anderem besuchte sie Seminare, die die alltägliche Arbeit mit den Opfern zum Thema hatte. Der Respekt vor der Arbeit gegen diese Art der Menschenrechtsverletzung zu kämpfen, war die Hauptmotivation, die dieses Buch entstehen ließ.
In: Travail and Société - Work and Society v.69
How can Europe 2020, the EU's new Strategy for smart, sustainable and inclusive growth, lead to a stronger Social EU with less poverty and greater social cohesion? This book by a number of eminent scholars and experts is the first to attempt to answer this question. The adoption in June 2010 by EU leaders of a target to lift at least 20 million people out of the risk of poverty and exclusion by 2020 is an important step forward. However, delivering on this and the Union's four other mutually reinforcing targets, and achieving the EU's ambitious social objectives, raises many political and tech
In: Internationale Sicherheit und Konfliktmanagement v.4
Inhaltsverzeichnis -- Vorwort der Herausgeber -- Teil 1: Grundlagen Europäischer Sicherheitspolitik -- Einleitung -- Internationale Krisen- und Konfliktbewältigung im 21. Jahrhundert -- Die EU als Akteur in der internationalen Krisen- und Konfliktbewältigung -- Die EU auf dem Weg zum sicherheitspolitischen Akteur -- Akteure im internationalen Krisenmanagement -- Instrumente -- Institutionen, Strukturen und Prozesse -- EU-Krisenmanagement-Operationen 2003-2009 -- Teil 2: Kernthemen
In: Oxford EC law library
The Common Fisheries Policy (CFP) is widely blamed both for the poor state of Europe's fish stocks and the woes of its fishermen. This book lays out in detail the varied roles and responsibilities of the EU under the CFP,examining both the law and the policy issues crucial to understanding its operation
In: À la croisée des droits
La directive communautaire n° 2008/115/CE, dite directive « retour », met en place des normes communes aux pays membres de l'UE, afin de mener une politique plus protectrice des ressortissants de pays tiers en situation irrégulière devant être éloignés du territoire.La directive privilégie le rapatriement volontaire, par rapport au rapatriement forcé, et vise à garantir, en tout état de cause, le respect des droits fondamentaux de la personne se trouvant en situation irrégulière sur le territoire de l'un des pays membres de l'UE et en attente d'en être éloignée.Sept ans après l'adoption de la directive, cinq ans après l'expiration du délai de transposition et au vu de l'actualité toujours aussi pressante en matière d'immigration, il est pertinent de dresser un premier bilan sur la transposition de cet instrument européen dans trois pays qui se trouvent en première ligne face aux phénomènes migratoires dans le bassin méditerranéen : la France, l'Espagne et l'Italie.L'ouvrage, qui réunit les contributions d'éminents spécialistes des trois pays concernés, analyse les différentes législations espagnole, française et italienne dans une optique comparative et selon une approche critique, afin de comprendre si ces législations ne sont pas plutôt restées en deçà des possibilités offertes par la directive « retour » en prévoyant le strict minimum en matière de droits et libertés.Il s'agit de comprendre également et surtout si la transposition de la directive européenne ne s'est pas transformée en trahison, notamment quant à la question des délais de rétention administrative des étrangers en attente d'être éloignés, en matière de mesures alternatives à la rétention et en matière de garanties procédurales devant entourer l'éloignement de l'étranger en situation irrégulière.
In: SUNY Press Open Access Ser.
Acknowledgments -- Eu enlargement, accession conditionality, and gender equality : theoretical departures and research design -- Introduction -- Theoretical framework -- Exploring the data -- Case studies : international and domestic dimensions -- Introduction to qualitative analysis -- Poland : political swings and challenged compliance -- Czech Republic : state cooptation of reforms and marginal compliance -- Lithuania : policy emulation and strong compliance -- Conclusion -- Notes -- Appendices -- List of interviews -- Bibliography -- Index.
Award date: 15 December 2000 ; Supervisor: Prof. K.H. Ladeur ; First made available online on 2 March 2018
BASE
Award date: 7 December 1999 ; Supervisor: Prof. Claus-Dieter Ehlermann ; First made available online on 17 April 2018
BASE
Abstract:This paper examines one important dimension of the European Union's (EU) 'regional' engagement with the Caribbean: its relations with the Overseas Countries and Territories (OCT), with a particular focus on the possibility of furthering the policy goals of greater regional integration and cooperation. It does so in three parts. The first sets out the basis for current EU policy to the OCT which has been under discussion between the EU, the OCT and the four EU member states most involved (Denmark, France, the Netherlands and the United Kingdom) since 2008. It reports EU proposals for change and the responses to them by the Caribbean OCTs. The second part examines EU policy toward promoting greater regional cooperation among the Caribbean OCTs and between them and some of the other Caribbean regional organizations. Three distinct frameworks for cooperation and integration are discussed: with independent states as established in the Caribbean Community, the Caribbean Forum and the Economic Partnership Agreement; with the French departments and collectivities; and with the Caribbean OCT. In each the position of the Caribbean OCT is situated. The final part briefly discusses the creation of a 'new' framework for regional cooperation specific for the Caribbean OCT which will most closely match their interests in the Caribbean.Resumen: La Unión Europea y la Región del Caribe: Situando a los Países y Territorios de Ultramar del CaribeEste ensayo analiza una dimensión importante de la Unión Europea (UE) 'regional' y su compromiso con el Caribe: de igual manera sus relaciones con los Países y Territorios de Ultramar (PTU), con un enfoque particular sobre la posibilidad de promover los objetivos de la política con una mayor integración regional y cooperación. Este proceso se desglosa en tres partes. La primera establece la base para la actual política de la UE hacia los PTU, ya que esta ha sido objeto de debate entre los mismos y los cuatro miembros de la UE, donde Dinamarca, Francia, los Países Bajos y el Reino Unido son las más involucrados desde el 2008. En esta se informa la propuesta de la UE para el cambio y sus respuestas por los PTU del Caribe. La segunda parte examina la política de la UE hacia la promoción de una mayor cooperación regional entre los PTU del Caribe y otras organizaciones regionales del Caribe. Se discuten tres marcos distintos para la cooperación y la integración: con estados independientes establecidos en la Comunidad del Caribe, el Foro del Caribe y el Acuerdo de Asociación Económica, con los departamentos y colectividades franceses, y con los PTU del Caribe. En cada marco la posición de la PTU Caribe es clara. La parte final analiza brevemente la creación de un 'nuevo' marco específico para la cooperación regional para la PTU Caribe que con seguridad ajustaran sus intereses en el Caribe.
BASE