Social Work, Strengths Perspective, and Disaster Management: Roles of Social Workers and Models for Intervention
In: Journal of social work in disability & rehabilitation, Band 12, Heft 1-2, S. 1-7
ISSN: 1536-7118
2470591 Ergebnisse
Sortierung:
In: Journal of social work in disability & rehabilitation, Band 12, Heft 1-2, S. 1-7
ISSN: 1536-7118
In: Social Inclusion, Band 3, Heft 2, S. 62-70
ISSN: 2183-2803
The history of housing in Australia is a textbook example of socio-spatial exclusion as described, defined and analysed by commentators from Mumford to Lefebvre. It has been exacerbated by a culture of home ownership that has led to an affordability crisis. An examination of the history reveals that the problems are structural and must be approached not as a practical solution to the public provision of housing, but as a reshaping of lives, a reconnection to community, and as an ethical and equitable "right to the city". This "Right to the City" has underpinned the Common Ground approach, emerging in a range of cities and adopted in South Brisbane, Queensland Australia. This paper examines the Common Ground approach and the impacts on its residents and in the community with a view to exploring further developments in this direction. A clear understanding of these lessons underpins, and should inform, a new approach to reconnecting the displaced and to developing solutions that not only enhance their lives but also the community at large.
In: International Journal of Cuban Studies, Band 6, Heft 1, S. 55-86
In: Journal of institutional economics, Band 9, Heft 2, S. 131-159
ISSN: 1744-1382
AbstractBehavioral (e.g., consumption) patterns of boundedly rational agents can lead these agents into learning dynamics that appear to be 'wasteful' in terms of well-being or welfare. Within settings displaying preference endogeneity, it is however still unclear how to conceptualize well-being. This paper contributes to the discussion by suggesting a formal model of preference learning that can inform the construction of non-standard notions of dynamic well-being. Based on the assumption that interacting agents are subject to two biases that make them systematically prefer some cultural variants over others, we develop a procedural notion of well-being, based on the idea that policy should modify institutional conditions that generate dynamic instability in preference trajectories, while leaving individual choice sets unrestricted.
In: International journal of academic research, Band 6, Heft 1, S. 94-101
ISSN: 2075-7107
Blog: Nachhaltigkeit, Postwachstumsgesellschaft und das gute Leben
Die 17 Ziele für Nachhaltige Entwicklung der Vereinten Nationen (https://sdgs.un.org/goals) sind den meisten von uns bekannt. Diese Nachhaltigkeitsziele spielen eine wichtige Rolle, um die Lebensbedingungen der (städtischen) Bevölkerung, insbesondere benachteiligter Gruppen, langfristig zu verbessern und den Menschen eine nachhaltige, soziale, politische und wirtschaftliche Teilhabe zu ermöglichen. Das 11. Ziel "Nachhaltige Städte und Gemeinden" finde ich sehr spannend, wenn es um politische Maßnahmen gegen den Klimawandel geht, denn Städte müssen nachhaltig werden, sein und bleiben. Ökologische Nachhaltigkeit ist für unser Überleben und das Leben unseres Planeten von grundlegender Bedeutung, daher ist es wichtig, dass die Regierungen ihre Politik in diesem Sinne gestalten. Umweltbewusst und ökologisch zu sein bedeutet, in einer sicheren Umgebung zu leben, die die negativen Auswirkungen auf die Natur reduziert, unsere Natursysteme schützt und die Ressourcen für künftige Generationen bewahrt. Sloweniens Hauptstadt Ljubljana kann hierfür als Beispiel für umweltfreundlichen Tourismus genannt werden. Sie zählt als ökologische Inspiration aus Mitteleuropa. Ljubljana war die erste europäische Hauptstadt, die 2014 das Zero-Waste-Ziel der Europäischen Union übernommen hat. 2016 erhielt die Hauptstadt Sloweniens die Auszeichnung "Grüne Hauptstadt Europas".Hierbei ist zu erwähnen, dass die Hauptstadt in den frühen 2000er-Jahren noch nicht einmal ein eigenes Abfallsammelsystem hatte. Mittlerweile gibt es eine Politik der Mülltrennung. Jeder Haushalt verfügt über Behälter für Papier und Verpackungen, wodurch im Jahre 2019 die Recyclingquote von 29 % auf 68 % gestiegen ist. Das Stadtzentrum wurde autofrei gemacht und außerhalb des Stadtzentrums wurden Parkplätze unterirdisch angelegt, um Fußgängern den Vorrang im Individualverkehr zu ermöglichen. Hierfür ist es wichtig, den Bau von Rad- und Gehwegen zu fördern.Auch das kulinarische Angebot in Ljubljana wird von saisonal und lokal angebauten Produkten beeinflusst und geprägt. Restaurants und Hotels haben ein umweltfreundliches Konzept zum Sparen von Wasser und Energie und zur Verwendung von recycelten oder regionalen Materialien entwickelt.Auch wenn bereits viele Großstädte Konzepte für grüne Infrastruktur, nachhaltiges Leben und Wohnen sowie Förderprogramme in bestimmten Teilbereichen entwickelt haben, gilt es nun, diese schnellstmöglich und nachhaltig durchzusetzen. Quellen https://www.bundesregierung.de/breg-de/themen/nachhaltigkeitspolitik/nachhaltigkeitsziele-erklaert-232174 (zuletzt aufgerufen am: 05.07.2023)https://www.aachener-zeitung.de/ratgeber/reisen/slowenien-foerdert-nachhaltigen-tourismus_aid-26894477 (zuletzt aufgerufen am 09.07.2023)https://www.austriatourism.com/tourismusforschung/nachhaltigkeit-auf-den-maerkten/slowenien-nachhaltigkeit/ (zuletzt aufgerufen am 09.07.2023)https://www.marktschreyer.de/blog/wissen/nachhaltige-stadtentwicklung/ (zuletzt aufgerufen am: 10.07.2023)https://www.visitljubljana.com/de/besucher/entdecken-sie/aktivitaeten/besichtigungen/artikel/gruenes-ljubljana/ (zuletzt aufgerufen am: 10.07.2023)
In: The international journal of social psychiatry, Band 68, Heft 1, S. 3-5
ISSN: 1741-2854
In: Transgender Life Ser
Cover -- Title Page -- Copyright Page -- Table of Contents -- Introduction -- Chapter One: Trans Athletes -- Chapter Two: Trans People In Television and Film -- Chapter Three: Trans Musicians -- Chapter Four: Trans Writers and Artists -- Chapter Five: Trans Activists -- Glossary -- For More Information -- For Further Reading -- Bibliography -- Index -- About the Authors -- Back Cover
In: Armed forces & society: official journal of the Inter-University Seminar on Armed Forces and Society : an interdisciplinary journal, Band 37, Heft 4, S. 680-700
ISSN: 0095-327X
World Affairs Online
In: The Indian journal of public administration: quarterly journal of the Indian Institute of Public Administration, Band 33, Heft Jul-Sep 87
ISSN: 0019-5561
In: Policy studies journal: an international journal of public policy, Band 8, Heft 6, S. 958-964
ISSN: 0190-292X
MOST COMMON ROLE DESCRIPTIONS FOR PROFESSIONAL POLICY ANALYSTS MAY BE DESCRIBED AS 'PROBLEM SOLVING' MODELS. THIS PAPER OUTLINES AN ALTERNATE ADVOCACY ANALYSIS MODEL WHICH ASSUMES THAT MANY POLICY PROBLEMS ARE MATTERS OF COMPETING SELF INTERESTS - RATHER THAN TECHNICAL PROBLEMS - AND THAT ANALYSTS WILL OFTEN BE SOUGHT TO PROVIDE THE STRONGEST CASE FOR A CLIENT'S PREFERENCE. QUESTIONS OF ETHICS ARE NOTED.
In: Women in higher education, Band 28, Heft 5, S. 12-15
ISSN: 2331-5466
In: Asian journal of women's studies: AJWS, Band 5, Heft 3, S. 124-131
ISSN: 2377-004X
In: Journal of European integration: Revue d'intégration européenne, Band 29, Heft 2, S. 249-254
ISSN: 1477-2280
In: Policy studies journal: an international journal of public policy, Band 8, Heft 6, S. 958-964
ISSN: 0190-292X
The most common role descriptions for professional policy analysts are as "problem solving" models. These models assume that most policy issues are essentially technical problems, solvable through professional expertise. An alternate advocacy analysis model is outlined which assumes that many policy problems are matters of competing self interest, & that analysts will often be sought to provide the strongest possible case for a client's preference. Other questions reviewed are the feasibility, credibility, training, & ethics needed for an advocacy analysis profession. Modified HA.