Verlagsinfo: Weder die etablierten Theorien der Internationalen Beziehungen noch gängige Außenpolitiktheorien können zufriedenstellend erklären, warum sich Staaten an militärischen Auslandseinsätzen beteiligen und was dabei das konkrete Ausmaß ihrer Unterstützung bestimmt. Der Autor schließt diese Lücke unter Rückgriff auf die Theorie öffentlicher Güter. Am Beispiel Deutschlands zeigt er auf, dass die Unterstützung von Auslandseinsätzen durch die Produktion privater (länderspezifischer) Güter wie einer guten Reputation als Bündnispartner motiviert ist und dabei eine Unterstützungshöhe gewählt wird, die den höchsten privaten Nutzen erwarten lässt. Erst die Aussicht auf die Produktion privater Güter schafft einen Anreiz zur Einsatzbeteiligung, weil sich der private Nutzen nicht durch Trittbrettfahren maximieren lässt. Die Realisierung der humanitären Einsatzziele in Form der Bereitstellung öffentlicher Güter wie dem Schutz der Menschenrechte wird damit zu einem Nebenprodukt der Erzeugung privater Güter.
Zugriffsoptionen:
Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Die Untersuchung widmet sich der Konzeptkunst, die in den 1960er Jahren in den USA entstand. Künstler forderten, dass die Idee wichtiger sei als jede materielle Realisierung, die gar nicht und auch nicht vom Künstler selbst erfolgen müsse. Alle Optionen wären gleichwertig. Sie wollten reine Ideenkunst. Kein Rechtssystem gewährt abstrakten Ideen urheberrechtlichen Schutz. Daher ist es der Anspruch dieser Arbeit, einen Beitrag zu Überlegungen der urheberrechtlichen Schutzfähigkeit von Konzeptkunst zu leisten.Einführend werden kunsthistorische Präzedenzfälle zum Verständnis der historischenEntwicklung vorgestellt. Konzeptkunst erodiert Autorschaft und Werkbegriff. Daher liegt der Fokus auf Urheber und Werk. Beide werden rechtsvergleichend hinsichtlich ihrer Normierung definiert und für das Schöpferprinzip (die gewandelte Autorschaft) und den Werkbegriff (Idee=Werk) reflektiert. Unter Berücksichtigung relevanter Rechtsprechung und juristischer Fachliteratur werden die Rechtsgrundlagen nationaler, europäisch-gemeinschaftsrechtlicher, völkerrechtlicher und anglo-amerikanischer Urheberrechte beleuchtet. Anhand von etlichen Beispielen wird dargelegt, dass sich das kontinental-europäische Urheberrecht gegenüber dem anglo-amerikanischen copyright für die urheberrechtliche Schutzfähigkeit von Konzeptkunst grundsätzlich elastischer erweist. Ideen, die zu allgemein gefasst sind und keine sinnlich wahrnehmbare Form erhalten, bleiben generell ungeschützt. Die Erörterung einiger Rechtstheorien zur urheberrechtlichen Schutzwürdigkeit jüngerer Kunstphänomene zeigt, dass die wissenschaftliche Diskussion für Ideenkunst zu kurz greift, weil sie am Werkbegriff scheitert. Ergänzend werden pragmatische Überlegungen für Werke der Konzeptkunst zu den Verwertungsrechten, dem Folgerecht und dem Werkschutz hinsichtlich unterschiedlicher Interessen mit ihren rechtlichen Konsequenzen angestellt. Fragen zur Schutzfähigkeit kuratorischer Konzepte und Sammlungen runden die Studie ab. ; The study deals with the investigation of concept art, which emerged in the 1960s in the USA. Artists claimed, an idea is more important than every material realization which may be fabricated or built, but even does not need to be done by the artist himself. All options were equal. They wanted pure concept art. No legal system grants copyright protection for abstract ideas. Therefore this study aims to contribute to the reflections on copyright protection for concept art.First some art historical precedents are introduced to establish understanding of the art historical development. Concept art erodes authorship and the definition of a work. Therefore the focus is set on author and work. Both are defined through a comparative examination of legal systems with regard to their statutory definitions and reflected for the creation principle (changed authorship) and the work concept (idea=work). By taking into account relevant case law and legal publications, the legal bases of copyright protection are examined under applicable National law, European Community law, International law and Anglo-American copyright law. On the basis of numerous examples is demonstrated how the Continental-European system proves in principle to be more elastic compared to the Anglo-American copyright law for objective copyright protection for concept art. Ideas, which are too general and receive no perceivable form, remain generally unprotected. The discussion of some legal theories reflecting copyright protection of younger art phenomena revealed the academic discussion goes too short and fails, however, due to the work concept. Additional pragmatic considerations are made for works of concept art concerning the exploitation right, resale right and protection right for works with regard to different interests and their legal consequences. Questions related to a protectability of curatorial concepts and collections complete the study. ; von Mag.a Dr.in Doris Leutgeb ; Abweichender Titel laut Übersetzung des Verfassers/der Verfasserin ; Karl-Franzens-Universität Graz, Masterarbeit, 2016 ; (VLID)1337642
Cover -- Hinweis zum Urheberrecht -- Titel -- Impressum -- Table of contents -- Who this book is for -- How to use this book -- 1 Introduction -- 1.1 Not just language -- 1.2 What makes communication difficult? -- 1.3 Communicating across cultures -- 1.4 Assess your communication skills -- Part 1: Fundamentals of communication -- 2 Getting your message across -- 2.1 Ask yourself -- 2.2 Thinking about communication -- 2.3 Strategies for getting your message across -- 2.4 Language phrases: what should you say? -- 2.5 Exercises -- 3 Listening effectively -- 3.1 Ask yourself -- 3.2 Thinking about listening -- 3.3 What is your typical listening style? -- 3.4 Strategies for effective listening -- 3.5 Language phrases: what should you say? -- 3.6 Exercises -- 4 Dealing with different communication styles -- 4.1 Ask yourself -- 4.2 Thinking about communication styles -- 4.3 Strategies for dealing with communication styles -- 4.4 Language phrases: what should you say? -- 4.5 Exercises -- 5 Managing your mindset -- 5.1 Ask yourself -- 5.2 Thinking about mindsets -- 5.3 Strategies for managing your mindset -- 5.4 The "D.I.E." model of thinking -- 5.5 Developing a positive mindset -- 5.6 Language phrases: what should you say? -- 5.7 Exercises -- Part 2: Essential skills for international teams -- Forming relationships -- 6 Networking for success -- 6.1 Ask yourself -- 6.2 Thinking about networking -- 6.3 Strategies for networking -- 6.4 Language phrases: what should you say? -- 6.5 Exercises -- 7 Building trust -- 7.1 Ask yourself -- 7.2 Thinking about trust -- 7.3 Strategies for building trust -- 7.4 Language phrases: what should you say? -- 7.5 Exercises -- 8 Creating a team culture -- 8.1 Ask yourself -- 8.2 Thinking about team culture -- 8.3 Strategies for building a team culture -- 8.4 Language phrases: what should you say? -- 8.5 Exercises.
Zugriffsoptionen:
Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Based on the economic development and policies of Kenya, the staff report was prepared. GDP growth was broadly supported by both private and public investment. Policy issues related to monetary tightening to reign in inflationary expectations, medium-term, monitoring and emerging financial risks and gradual fiscal consolidation are discussed. A waiver for the nonobservance of the performance criteria on net domestic asset (NDA) and net international reserves (NIR) is outlined. A comprehensive public financial management at both the central and county government levels was introduced as a struc
Zugriffsoptionen:
Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Rule of law in the international legal order / Tom Bingham -- Business and human rights / Mary Robinson -- Business, the international rule of law and human rights / Robert McCorquodale -- 'Justice delayed is justice denied' : the rule of law, economic development and the future of the European Community courts / Tim Cowen -- Checks and balances : European competition law and the rule of law / Philip Marsden -- Investment protection and the rule of law : change or decline? / L. Yves Fortier -- Investment protection and the rule of law : change or decline? / Noah Gallagher -- Benefits of comparative tort reasoning : lost in translation / Jean Stapleton -- Comparing tort law : some thoughts / Duncan Fairgrieve -- International cooperation and the modern prosecutor / Keir Starmer -- International cooperation : a challenge for the modern international prosecutor / Sarah Williams
AbstractThis research note addresses the ongoing debate over the existence of a "Canadian" International Relations (IR) by interrogating the university setting, the professoriate and important institutions of IR in the Canadian context. We not only contribute an update to the data but also enrol a larger number of Canadian universities and a wider sample of journals and conferences. Our analysis is structured around three existing groupings of institutions: the three most "Americanized" departments (the BMT)—University of British Columbia, McGill University and University of Toronto; the four most "critical" departments (the Four Nodes)—McMaster University, University of Ottawa, University of Victoria and York University; and the four largest French-language institutions (the FLIs)—Université de Montréal, Université du Québec à Montréal, Université Laval and Université de Sherbrooke. The characteristic openness often taken to define IR in Canada is more often found at the Four Nodes, the FLIs or unclassified schools than at the BMT schools, which are not only more Americanized in training but also isolated from other Canadian institutions.