Skill Development and Regional Mobility: Lessons from the Australia-Pacific Technical College
In: Development Policy Centre Discussion Paper No. 34
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In: Development Policy Centre Discussion Paper No. 34
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In Deutschland fehlt es zusehends an Gesundheitsfachkräften. Daher wächst das Interesse, solche Kräfte auch in Entwicklungsländern zu rekrutieren. Um damit verbundene Probleme für die Herkunftsländer zu vermeiden, orientiert sich die Bundesregierung - wie andere Industrieländer auch - an einem Verhaltenskodex, den die Weltgesundheitsorganisation (WHO) 2010 verabschiedet hat. Dieser Kodex ist allerdings widersprüchlich: Er empfiehlt, auf die Rekrutierung aus bestimmten Ländern zu verzichten, will aber gleichzeitig das Recht der Fachkräfte auf internationale Mobilität nicht beschränken. Viele Industrieländer suchen diesen Widerspruch aufzulösen, indem sie sich an eine ebenfalls von der WHO 2006 erstellte Liste von 57 Staaten halten, die einen »kritischen Mangel« an Gesundheitsfachkräften aufweisen - obwohl sie auf unzureichenden Daten und zweifelhaften Kriterien beruht und die WHO klargestellt hat, dass die Liste eine genauere Länderanalyse nicht ersetzen kann. Wie können Deutschland und andere Industriestaaten ihren steigenden Bedarf decken, ohne den Herkunftsländern zu schaden? (SWP-Aktuell)
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In: NBER Working Paper No. w23125
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In: Center for Global Development Working Paper No. 451
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Working paper
In: Center for Global Development Working Paper No. 428
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Working paper
In: Center for Global Development Working Paper No. 40
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Working paper
In: Center for Global Development Working Paper No. 44
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Working paper
In: IZA Discussion Paper No. 9789
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In: IZA Discussion Paper No. 10512
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In: American economic review, Band 108, Heft 6, S. 1468-1487
ISSN: 1944-7981
An important class of active labor market policy has received little impact evaluation: immigration barriers intended to raise wages and employment by shrinking labor supply. Theories of endogenous technical advance raise the possibility of limited or even perverse impact. We study a natural policy experiment: the exclusion of almost half a million Mexican bracero farm workers from the United States to improve farm labor market conditions. With novel labor market data we measure state-level exposure to exclusion, and model the absent changes in technology or crop mix. We fail to reject zero labor market impact, inconsistent with this model. (JEL J15, J18, J22, J31, J43, J61, O33)
In: World development: the multi-disciplinary international journal devoted to the study and promotion of world development, Band 35, Heft 5, S. 735-751
In: World development: the multi-disciplinary international journal devoted to the study and promotion of world development, Band 35, Heft 5, S. 735-751
ISSN: 0305-750X
World Affairs Online
In: The economic journal: the journal of the Royal Economic Society, Band 122, Heft 561, S. 590-617
ISSN: 1468-0297
In: SWP-Aktuell, Band 25/2014
In Deutschland fehlt es zusehends an Gesundheitsfachkräften. Daher wächst das Interesse, solche Kräfte auch in Entwicklungsländern zu rekrutieren. Um damit verbundene Probleme für die Herkunftsländer zu vermeiden, orientiert sich die Bundesregierung – wie andere Industrieländer auch – an einem Verhaltenskodex, den die Weltgesundheitsorganisation (WHO) 2010 verabschiedet hat. Dieser Kodex ist allerdings widersprüchlich: Er empfiehlt, auf die Rekrutierung aus bestimmten Ländern zu verzichten, will aber gleichzeitig das Recht der Fachkräfte auf internationale Mobilität nicht beschränken. Viele Industrieländer suchen diesen Widerspruch aufzulösen, indem sie sich an eine ebenfalls von der WHO 2006 erstellte Liste von 57 Staaten halten, die einen "kritischen Mangel" an Gesundheitsfachkräften aufweisen – obwohl sie auf unzureichenden Daten und zweifelhaften Kriterien beruht und die WHO klargestellt hat, dass die Liste eine genauere Länderanalyse nicht ersetzen kann. Wie können Deutschland und andere Industriestaaten ihren steigenden Bedarf decken, ohne den Herkunftsländern zu schaden? (Autorenreferat)
In: SWP Comment, Band 22/2014
Like many rapidly aging countries Germany is experiencing an increasing lack of health care professionals. There is growing interest also in recruiting health care personnel in developing countries, alongside concerns about potential effects of that recruitment on health overseas. In this process, the German government - like many other governments of industrialized countries - has been guided by the World Health Organization's (WHO) 2010 "Global Code of Practice". But this Code has turned out to be inconsistent: on one hand the WHO recommends not recruiting health workers from some countries, while on the other hand guaranteeing their freedom of mobility. To cope with this contradiction, many governments of receiving countries rely on a 2006 WHO list of 57 states with a "critical shortage" of health professionals. That list was constructed using inherently poor and outdated data, and a country's inclusion on the list required numerous debatable judgment calls. How can industrialized countries meet their increasing demand of health care personnel while avoiding negative development outcomes? (author's abstract)