Bullshit
In: Suhrkamp Taschenbuch 4490
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In: Suhrkamp Taschenbuch 4490
Blog: netzpolitik.org
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In: Aus Politik und Zeitgeschichte: APuZ, Band 67, Heft 13, S. 23-27
ISSN: 0479-611X
Introduction -- Bullshit: a spotters guide -- Why is there so much bullshit? -- How to do things with bullshit -- Cutting the bullshit
One of the most salient features of our culture is that there is so much bullshit. Everyone knows this. Each of us contributes his share. But we tend to take the situation for granted. Most people are rather confident of their ability to recognize bullshit and to avoid being taken in by it. So the phenomenon has not aroused much deliberate concern. We have no clear understanding of what bullshit is, why there is so much of it, or what functions it serves. And we lack a conscientiously developed appreciation of what it means to us. In other words, as Harry Frankfurt writes, ""we have no theo
In: Tugenden für das 21. Jahrhundert
Bullshit ist überall. Im digitalen Zeitalter sind wir täglich konfrontiert mit Lügen, Fake News und Verschwörungstheorien. Was macht uns so anfällig dafür und wie können wir uns davor schützen? "Hübl: "Was wir beobachten können, ist eine Gefahr durch die digitalen Medien, dass bei einigen Menschen die Überzeugung, dass es wirklich Fakten gibt, erodiert." Den Grund dafür sieht Hübl in der Menge an widersprüchlichen Informationen, die täglich auf uns einströmen, und die für Leserinnen und Leser oft kaum einzuordnen seien. In seinem Buch "Bullshit Resistenz" betont er dennoch: 'Die Verantwortung für die Wahrheit liegt bei jedem einzelnen selbst'" (deutschlandfunkkultur.de)
In: Journal of extreme anthropology, Band 4, Heft 1, S. 94-115
ISSN: 2535-3241
The police say brutal things. Research has documented how officers, when amongst themselves, talk about people in derogatory ways or openly fantasize about the use of excessive violence. In the literature, such backstage talk is in general analyzed in two ways: It is understood as proof of how the police really think – as evidencing police (im)morality or misconduct. Alternatively, scholars argue that police officers' transgressive talk is a warped yet nevertheless meaning-generating way for them to deal with their, at times, harsh profession. Certainly, perspectives resonate with the empirical material of this article – an empirical material stemming from an ethnographic study of two Danish detective units. Yet, as this article argues, simply applying this analytical twofold would risk misrepresenting or, perhaps rather, overinterpreting the indeed brutal things the Danish detectives said. While some of the detectives' language could/should be understood as representing police immorality or reflecting their troublesome profession, this article proposes a counterintuitive reading, namely that their vicious words were, paradoxically, often analytically ordinary. They were examples of "bullshitting" (Frankfurt 2009) – a genre of offensive talk yet, nevertheless, a genre with no specific internal nor intended meaning to it. Therefore, although (police and others') bullshit is extremely evocative, and thus includes the risk of drawing the ethnographer in, one should be cautious about taking it too seriously. At least when it came to these Danish detectives, their vicious words habitually had little purchase on their general perceptions or practices. Their words were certainly distasteful but, really, just bullshit.
In: Schweizerische Ärztezeitung: SÄZ ; offizielles Organ der FMH und der FMH Services = Bulletin des médecins suisses : BMS = Bollettino dei medici svizzeri, Band 97, Heft 36
ISSN: 1424-4004
In: Schweizerische Ärztezeitung: SÄZ ; offizielles Organ der FMH und der FMH Services = Bulletin des médecins suisses : BMS = Bollettino dei medici svizzeri
ISSN: 1424-4004
In: Journal of critical realism, Band 18, Heft 1, S. 94-97
ISSN: 1572-5138
In: Stat & styring, Band 18, Heft 2, S. 6-8
ISSN: 0809-750X
In: Political communication, Band 24, Heft 4, S. 476-480
ISSN: 1058-4609
SSRN
« Comment se peut-il qu'à chaque époque, tout le monde ou presque pense en même temps la même chose ? Les idées fausses seraient-elles véhiculées par l'air du temps ? Sans doute ont-elles le mérite d'être confortables et indiscutables ? Peu importe au grand nombre que l'idée reçue soit exacte ou non, aussi longtemps qu'elle tient lieu d'explication du monde, évite la controverse et n'oblige surtout pas à chercher plus loin. Cette contagion de l'erreur a été, pour notre temps, qualifiée de Pensée unique. Mais l'idée reçue n'est pas seulement un mensonge, elle est aussi une vérité alternative. Celui ou celle qui la professe ne cherche pas à connaître le vrai : il vit dans un monde alternatif, avec une vérité alternative, communément partagée, donc chaleureuse. Ce phénomène, largement amplifié par l'explosion des réseaux sociaux, a été appelé pensée Bullshit aux Etats-Unis : je me propose donc d'introduire le terme dans la langue française, car le Bullshit ne connaît pas de frontières. »