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Fast Food in France
In: Theory and society: renewal and critique in social theory, Band 24, Heft 2, S. 201-243
ISSN: 0304-2421
Fast food in development
In: World development: the multi-disciplinary international journal devoted to the study and promotion of world development, Band 23, S. 1555-1573
ISSN: 0305-750X
Fast food in France
In: Theory and society: renewal and critique in social theory, Band 24, Heft 2, S. 201-243
ISSN: 1573-7853
Fast food in development
In: World development: the multi-disciplinary international journal devoted to the study and promotion of world development, Band 23, Heft 9, S. 1555-1573
Fast Food in Development
In: World development: the multi-disciplinary international journal devoted to the study and promotion of world development, Band 23, Heft 9, S. 1555
ISSN: 0305-750X
Fast food et exotisme
In: Revue des sciences sociales, Band 27, Heft 1, S. 81-85
ISSN: 2107-0385
Fast food and exoticism.
We often associate fast food with Mac Donald's, which plays a prominent role in criticism of this kind of restaurant. Mac Donald's, but also Quick, Burger King and Flunch keep on conveying myths of post-war modernity : taylored production, conformity with norms for the sake of an imaginary egalitarianism and the utopia of beating time. Currently, we are witnessing a spread of this kind of restaurants which are either under head offices in the USA, managed directly, franchised or, like Quick, subordinated to French mass marketing companies. Boredom prevails in these places, due to the uniformity of the premises and the food we consume. The resulting indifference is the most obvious «crime». Demonising Mac Donald's, as Paul Ariès does in sociology or José Bové in politics, may not be the best reaction to fight against what must be called a collective dispossession of territories.
Le steak caché des fast-foods
In: Le monde diplomatique, Band 50, Heft 596, S. 32
ISSN: 0026-9395, 1147-2766
Fast Food - Slow Food: Lebensmittelwirtschaft und Kulturlandschaft
In: Forschungsprogramm Kulturlandschaft 17
Book Reviews - Fast Food Nation
In: Political affairs: pa ; a Marxist monthly ; a publication of the Communist Party USA, Band 82, Heft 6, S. 31
ISSN: 0032-3128
Fast‐Food Invades the Schools
In: Business and Society Review, Band 104, Heft 2, S. 191-197
ISSN: 1467-8594
Fast Food and Fine Architecture
In: The new leader: a biweekly of news and opinion, Band 81, Heft 7, S. 13-14
ISSN: 0028-6044
LAN-Partys: Spielrausch mit Fast-Food und Isomatte
In: Ästhetik & Kommunikation, Band 32, Heft 115, S. 51-54
ISSN: 0341-7212
Fast-food-Gesellschaft: die dunkle Seite von McFood & Co
In: One earth spirit
Im Jahr 2000 gaben die Amerikaner mehr als 110 Milliaren Dollar für Fastfood aus, während es 1970 erst 6 Millarden Dollar gewesen waren. Heute ist McDonald's der größte Abnehmer von Fleisch und Kartoffeln in den USA. Der triumphale Aufstieg der Fastfood-Industrie hat dazu geführt, dass exakt die gleichen Produkte und Dienstleistungen überall zu einem niedrigen Preis angeboten werden können. Aber - rechnet der amerikanische Journalist Eric Schlosser vor - ihr niedriger Preis muss mit hohen gesellschaftlichen Kosten bezahlt werden. Nicht nur hätte die Fastfood-Industrie Millionen von Landwirten in den Ruin getrieben oder sie in scheinselbstständige Lohnarbeiter verwandelt. Vor allem hätte sie die Methoden der Aufzucht und Schlachtung von Rindern, Schweinen und Geflügel und die der Verarbeitung des Fleisches tiefgehend verändert. Die Folgen: mehr und mehr mit Krankheitserregen verseuchtes Fleisch, eine stark belastete Umwelt und ein Heer von Übergewichtigen. Schlossers Buch gehört schon jetzt zu den Klassikern des investigativen Journalismus. Allen Bibliotheken ohne Einschränkung empfohlen. (2) (Frank Ufen)