We focus on the influence of institutional variables on business cycle synchronisation for 20 OECD countries from 1979 to 2003. More precisely, this paper derives measures for similarity of institutions and structural reforms, and investigates direct and delayed reform effects on synchronisation by applying robustness tests to a panel data framework with bilateral data. Our findings indicate a strong instantaneous relationship between both similarity of institutions as well as common structural reforms and business cycle correlation. -- Business cycle synchronisation ; institutions ; structural reforms ; robustnesstest
We focus on the influence of institutional variables on business cycle synchronisation for 20 OECD countries from 1979 to 2003. More precisely, this paper derives measures for similarity of institutions and structural reforms, and investigates direct and delayed reform effects on synchronisation by applying robustness tests to a panel data framework with bilateral data. Our findings indicate a strong instantaneous relationship between both similarity of institutions as well as common structural reforms and business cycle correlation.
Anhand einer ethnografischen Studie und einer Untersuchung der öffentlichen und populären Kultur in Hargeisa, Somaliland, reflektiert diese Dissertation (a) die Forschung über Somaliland als neuen Nationalstaat, der als Enklave des Friedens und der Stabilität in einer chaotischen Region gefeiert wird, und (b) nutzt Somaliland, um den "sezessionistischen Nationalismus" als konzeptionell-analytisches Paradigma einzuführen und zu theoretisieren. Während er die politische Reife Somalilands anerkennt und feiert, weist er auf eine zeitliche Begrenzung hin und kommt zu dem Schluss, dass Somaliland, weil es die Bilder von Krieg und Gewalt - die Somalia direkt vereiteln - in seinem populären und öffentlichen Bewusstsein beibehält, nicht nur um seinen [vermeintlichen] Feind herumgewickelt ist, sondern sich auch dann noch im Krieg befindet, wenn die Waffen verstummt sind. Mit der Einführung von "de-imagined communities" nach Benedict Anderson untersucht die Arbeit Somaliland neben Pakistan, dem Südsudan, Eritrea und anderen postkolonialen Sezessionsbewegungen und argumentiert, dass sich der sezessionistische Nationalismus diametral von früheren Manifestationen des Nationalismus unterscheidet, da er die sezessionistisch-nationalistische Intelligenz mit einer anderen Reihe von Auseinandersetzungen konfrontiert, die eine neue Grammatik erfordern, um ihn zu begreifen.
Anhand einer ethnografischen Studie und einer Untersuchung der öffentlichen und populären Kultur in Hargeisa, Somaliland, reflektiert diese Dissertation (a) die Forschung über Somaliland als neuen Nationalstaat, der als Enklave des Friedens und der Stabilität in einer chaotischen Region gefeiert wird, und (b) nutzt Somaliland, um den "sezessionistischen Nationalismus" als konzeptionell-analytisches Paradigma einzuführen und zu theoretisieren. Während er die politische Reife Somalilands anerkennt und feiert, weist er auf eine zeitliche Begrenzung hin und kommt zu dem Schluss, dass Somaliland, weil es die Bilder von Krieg und Gewalt - die Somalia direkt vereiteln - in seinem populären und öffentlichen Bewusstsein beibehält, nicht nur um seinen [vermeintlichen] Feind herumgewickelt ist, sondern sich auch dann noch im Krieg befindet, wenn die Waffen verstummt sind. Mit der Einführung von "de-imagined communities" nach Benedict Anderson untersucht die Arbeit Somaliland neben Pakistan, dem Südsudan, Eritrea und anderen postkolonialen Sezessionsbewegungen und argumentiert, dass sich der sezessionistische Nationalismus diametral von früheren Manifestationen des Nationalismus unterscheidet, da er die sezessionistisch-nationalistische Intelligenz mit einer anderen Reihe von Auseinandersetzungen konfrontiert, die eine neue Grammatik erfordern, um ihn zu begreifen.
BackgroundTinnitus prevalence studies report large variability across countries that might be due to inconsistent research methods. Our study aimed to report a single Pan-European estimate for tinnitus prevalence and investigate the effect of individual and country-level characteristics on prevalence. We explored the relationships of healthcare resource use and hearing difficulty with tinnitus symptoms.MethodsBetween 2017-2018, a cross-sectional European Tinnitus Survey (ETS) was conducted in 12 European Union nations (Bulgaria, England, France, Germany, Greece, Ireland, Italy, Latvia, Poland, Portugal, Romania, and Spain), using a standardised set of tinnitus-related questions and response options in country-specific languages. We recruited 11,427 adults aged ≥18 years.FindingsPrevalence of any tinnitus was 14·7% (14·0% in men and 15·2% in women), ranging from 8·7% in Ireland to 28·3% in Bulgaria. Severe tinnitus was found in 1·2% participants (1·0% in men and 1·4% in women), ranging from 0·6% in Ireland to 4·2% in Romania. Tinnitus prevalence significantly increased with increasing age and worsening of hearing status. Healthcare resource use for tinnitus increased with increasing tinnitus symptom severity.InterpretationThis is the first multinational report of Pan-European tinnitus prevalence using standardised questions. The overall prevalence estimates refine previous findings, although widespread inter-country heterogeneity was noted. The results indicate that more than 1 in 7 adults in the EU have tinnitus. Extrapolating to the overall population, approximately 65 million adults in EU28 have tinnitus, 26 million have bothersome tinnitus and 4 million have severe tinnitus.FundingNational Institute for Health Research, European Union's Horizon 2020, Medical Research Council, and GENDER-Net Co-Plus Fund.
BACKGROUND: Tinnitus prevalence studies report large variability across countries that might be due to inconsistent research methods. Our study aimed to report a single Pan-European estimate for tinnitus prevalence and investigate the effect of individual and country-level characteristics on prevalence. We explored the relationships of healthcare resource use and hearing difficulty with tinnitus symptoms. METHODS: Between 2017-2018, a cross-sectional European Tinnitus Survey (ETS) was conducted in 12 European Union nations (Bulgaria, England, France, Germany, Greece, Ireland, Italy, Latvia, Poland, Portugal, Romania, and Spain), using a standardised set of tinnitus-related questions and response options in country-specific languages. We recruited 11,427 adults aged ≥18 years. FINDINGS: Prevalence of any tinnitus was 14·7% (14·0% in men and 15·2% in women), ranging from 8·7% in Ireland to 28·3% in Bulgaria. Severe tinnitus was found in 1·2% participants (1·0% in men and 1·4% in women), ranging from 0·6% in Ireland to 4·2% in Romania. Tinnitus prevalence significantly increased with increasing age and worsening of hearing status. Healthcare resource use for tinnitus increased with increasing tinnitus symptom severity. INTERPRETATION: This is the first multinational report of Pan-European tinnitus prevalence using standardised questions. The overall prevalence estimates refine previous findings, although widespread inter-country heterogeneity was noted. The results indicate that more than 1 in 7 adults in the EU have tinnitus. Extrapolating to the overall population, approximately 65 million adults in EU28 have tinnitus, 26 million have bothersome tinnitus and 4 million have severe tinnitus. FUNDING: National Institute for Health Research, European Union's Horizon 2020, Medical Research Council, and GENDER-Net Co-Plus Fund.