Ich habe was, das du nicht hast...: oder: welchen Mehrwert hat die Mehrsprachigkeit für das Fremdsprachenlernen?
In: IMIS-Beiträge, Heft 37, S. 99-119
ISSN: 0949-4723
7 Ergebnisse
Sortierung:
In: IMIS-Beiträge, Heft 37, S. 99-119
ISSN: 0949-4723
World Affairs Online
In: Narr Studienbücher
Although Gender Studies have found their way into most domains of academic research and teaching, they are not directly in the spotlight of foreign language teaching pedagogy and research. However, teachers are confronted with gender issues in the language classroom everyday. By the use of language alone, they construct or deconstruct gender roles; with the choice of topics they shape gender identities in the classroom; and their ways of approaching pupils clearly mirrors their gender sensitivity. The book "Gender and Language Learning" aims at raising awareness towards gender issues in different areas of foreign language teaching and learning. The primary objective of the book is to spark university students', trainee teachers' and in-service teachers' analysis and reflection of gender relations in the foreign language learning and teaching section.
In: Papers of excellence - ausgewählte Arbeiten aus den Fachdidaktiken 3
In: Politik unterrichten
In: Wochenschau
In: Politik
Der Konferenzreader enthält ein Konzept für die Simulation einer mehrsprachigen EU-Parlamentsdebatte zum Klimawandel. Rollenkarten ermöglichen den Lernenden, aus der Perspektive sowohl der im EU-Parlament ansässigen Fraktionen als auch von anderen Akteuren, die eine wichtige Rolle in der globalen Debatte zur Bekämpfung des Klimawandels einnehmen, zu argumentieren.
In: Kolloquium Fremdsprachenunterricht 31
In: Politik unterrichten
In: Kleine Reihe
In: Politische Bildung
In: Kleine Reihe - Politische Bildung