Branding territory: inside the wonderful worlds of PR and IR theory
In: Millennium: journal of international studies, Band 31, Heft 2, S. 249-269
ISSN: 0305-8298
8 Ergebnisse
Sortierung:
In: Millennium: journal of international studies, Band 31, Heft 2, S. 249-269
ISSN: 0305-8298
World Affairs Online
In: Studies in diplomacy and international relations
Wodurch unterscheiden sich Propaganda, Nation-Branding und Kulturbeziehungen von Public Diplomacy? Wie sieht die Praxis der außenpolitischen Öffentlichkeitsarbeit in einzelnen Ländern aus? Welche gelungenen Beispiele von Public Diplomacy gibt es? Diesen Fragen geht die Aufsatzsammlung von Jan Melissen, einem Mitarbeiter des renommierten niederländischen Clingendael Instituts, nach. Die Ko-Autoren stammen aus Großbritannien, den Vereinigten Staaten, Spanien und den Niederlanden und bringen neben ihren nationalen Sichtweisen auch unterschiedliche Aspekte als Akademiker, Diplomaten und Berater in Fragen internationaler Beziehungen ein. Gemeinsames Anliegen ist es, die theoretische Reflektion über die Public Diplomacy voran zu bringen, ihre fundamentale Bedeutung für die internationalen Beziehungen zu unterstreichen und Handlungsempfehlungen zu geben, wie außenpolitische Praktiker erfolgreich tätig sein können. Die Beiträge beschreiben den Stellenwert der Public Diplomacy in Kanada und Norwegen, untersuchen Instrumente, Ziele und Strategien in China und den sogenannten revolutionären Staaten wie der ehemaligen Sowjetunion, Libyen und Iran. Weitere Aufsätze geben einen Überblick über die amerikanische Kulturdiplomatie bis zum Ende des Kalten Krieges und ihren Niedergang seit den neunziger Jahren, beschreiben am Beispiel Frankreichs, wie man eine Nation brandet, gehen auf das Konzept des Kulturdialogs mit dem Islam ein und stecken die Rahmenbedingungen für Trainings im Bereich Public Diplomacy ab. (ifa)
World Affairs Online
Mass higher education has taken hold in the developed nations, and a widely held belief exists that higher education is a "right." With massification have emerged two notable trends: an entrepreneurial emphasis fuelled by the revenue-cost squeeze ensuing from reduced and realigned government funding; and a quest for differentiation through "Image Management" and even "Branding," given the multitude of institutions and offerings present in the "post- massification" era. This paper examines this evolution, some say "revolution," in the university sector. ; Cet accès universel a entraîné deux phénomènes notables: d'une part un accent sur 1'entrepreneurial justifié par la réduction du financement gouvernemental et l'obligation d'assumer les coûts de fonctionnement; d'autre part, la nécessité que le grand nombre d'établissements et de programmes qui ont facilité cette universalité se distinguent individuellement en recourant à la « gestion de l'image» et même à la création d'une « marque de commerce ». Cet article examine cette évolution, ou même « révolution » comme certains la qualifient, dans le secteur universitaire.
BASE
Die Arbeit zeigt, dass Markenallianzen oder -netzwerke aus ökonomischer Perspektive analog zu Allianzen in anderen Bereichen des Unternehmens oder strategischen Partner-schaften kompletter Unternehmen betrachtet und analysiert werden können. Auch auf Marken wirken Herausforderungen ein, die sich aus der Globalisierung und Deregulierung von Märkten und verändertem Konsumentenverhalten ergeben. Dies führt dazu, dass eine alleinstehende Marktbearbeitung häufig nicht mehr erfolgversprechend scheint. Marken als Gegenstand von interorganisationalen Kooperationsbeziehungen weisen Be-sonderheiten im Vergleich zu sonstigen Vermögensgegenständen und Unternehmensbereichen auf. Marken übernehmen in Wirtschaft und Gesellschaft wesentlich weitrei-chendere Funktionen als nur das Garantieren von Produktqualität. Eine Marke kann als symbolisch generalisiertes Kommunikationsmedium im Sinne von LUHMANN bzw. als so-ziales Interaktionsmedium im! Sinne von PARSONS definiert werden. Diese Sichtweise er-möglicht es, unterschiedliche Funktionen der Marke für unterschiedliche Nutzer oder Ei-gentümer auch in verschiedenen Märkten und Lebensbereichen in einem schlüssigen Ge-samtzusammenhang darzustellen. Weiterhin wird es durch die ganzheitliche Betrachtung der Marke als Medium möglich, bisher nebeneinander stehende Perspektiven und Defini-tionen von Marken zu integrieren. Die Darstellung der Marke als Medium und die Analyse der medialen Ebenen führt zu einem neuen Dispositiv der Markenführung. So müssen Marken für den Konsumenten mehr Raum zur eigenen Aufladung mit Bedeutung lassen, die symbolische Bedeutung lässt sich nicht direkt und umfassend von Seiten des markenführenden Unternehmens planen. Weiterhin sollten Marken mit unterschiedlichen symbolischen Funktionen unter-schiedlich geführt werden. Bisherige Konzepte der Markenführung differenzieren ihre Empfehlungen jedoch nicht systematisch nach verschiedenen symb! olischen Funktionen der Marke. Dies gilt auch für die Füh! rung von Markennetzen: Je nach den Eigenschaften der beteilig-ten Marken müssen hierfür unterschiedliche Koordinationsmechanismen Anwendung finden. Für die Führung von Markennetzen lassen sich aus den Überlegungen zur Koordi-nation von Unternehmensnetzwerken Empfehlungen ableiten, welche bisherige Leitfäden zur Gestaltung von Markenallianzen nicht nur theoretisch fundieren und wesentlich er-gänzen können, sondern insbesondere auch eine vorwärts gerichtete Analyse anstelle einer simplen Beschreibung der verschiedenen Erscheinungsformen ermöglichen. Diese Arbeit konzeptionalisiert Markennetze als ein Netzwerk von vielschichtigen Principal-Agent-Beziehungen. Die Ausgestaltung von Markennetzen ist folglich ein komplexer Pro-zess. Zudem existieren aufgrund unterschiedlicher Zielsetzungen und Ausgangssituationen der Marken nicht für sämtliche Formen von Markennetzen identische, allgemein gültige Handlungsempfehlungen. Zur Entwicklung des Handlungsrahmens wurde ein Ansatz aus d! er Netzwerktheorie über-nommen, welcher die Koordination von Netzwerken in vier Schritte unterteilt, die "vier basalen Funktionen des Managements". Diese Funktionen sind die Selektion der Partner, die Allokation von Ressourcen, die Regulation der Beziehungen und schließlich die Evalua-tion der Zusammenarbeit. Die vorliegende Arbeit entwickelt ausgehend von diesen vier Funktionen einen kompletten Bezugsrahmen zur Ausgestaltung von Markennetzen. ; This thesis shows that brand alliances or networks can be viewed and analyzed from an economic perspective analogously to alliances in other areas of a company or strategic partnerships between entire companies. Challenges arising from globalization, market deregulation, and changes in consumer behavior also have an impact on brands. As a result, it now often appears that marketing a brand to a single market on a stand-alone basis no longer holds promise of success. Brands as the object of interorganizational cooperative relationships exhibit characteristics that differ from those of other assets and parts of a business. Brands exercise much broader functions in the economy and society than merely guaranteeing product quality. A brand can be defined as a symbolically generalized communication medium as proposed by LUHMANN and/or as a social interaction medium as proposed by PARSONS. This perspective provides a cohesive tot! al context for understanding different brand functions for different users or owners and also in different markets and areas of life. Furthermore, such a holistic view of a brand as a medium makes it possible to integrate previously separately co-existing brand perspectives and definitions. The notion of a brand as a medium and corresponding analysis of the medial layers produce a new mandate for brand management. Specifically, brands must provide more latitude for consumers to assign the brands their own meanings; the symbolic significance of a brand cannot be directly and comprehensively planned by the company that owns or uses it. Furthermore, brands with different symbolic functions also need to be managed differently. Nevertheless, existing brand management concepts do not systematically differentiate their recommendations to match the different symbolic functions of the given brand. This also applies to the management of brand networks: depending on the attri! butes of the participating brands, it is necessary to employ ! different coordination mechanisms. Observation and analysis of methods for coordinating company networks offer a basis for deriving recommendations for the management of brand networks. Such recommendations are not only able to provide a theoretical underpinning for and significantly supplement the content of existing guidelines for designing brand alliances, but also, and perhaps more importantly, they enable forward-oriented analysis instead of a simple description of the various forms of expression of a brand. This dissertation postulates a concept of the brand network as a network of multi-layered principal-agent relationships. It follows that the creation and selection of specific design features for brand networks is a complex process. Moreover, given the different objectives and initial situations of brands, there are no generally valid recommendations for action for all forms of brand networks. In order to develop a framework for action, this work builds on an ap! proach borrowed from network theory that divides network coordination into four steps - the "four basal functions of management." These functions are the selection of partners, the allocation of resources, the regulation of relationships, and finally the evaluation of the form and content of the partners' joint efforts. On the basis of these four functions, the present work elaborates a complete conceptual framework for the detailed design of brand networks.
BASE
In: Political studies: the journal of the Political Studies Association of the United Kingdom, Band 53, Heft 2, S. 262-283
ISSN: 1467-9248
There has been a tendency of late to conflate all Muslims as belonging to a single nation and aspiring to a single political aim. This effect has been achieved by some authors so as to accommodate Islamophobia, but by others to generate a sense of inclusive unity that encloses all Muslims. We contend that in the post 9/11 climate of Islamophobia women wearing the scarf, the mohajabehs, are making a political choice. They are publicly branding themselves as Muslims at a time when such a label carries the potential fear of making them vulnerable to open hostility. But the Islam that they embody is distinct and different from the stark, gendered divides envisaged by protagonists on both side of the Islamophobic divide. The unity demanded by some of the highly vocal and visible Islamic groups marginalises the contestations posed within these groups by women who may be described as feminists. The specificities demanded by those who envisage Islam primarily as an antagonistic political force in the UK are very different from the flexibility that many women envisage. They aspire to belong to the Umma or people of Islam, conceptualised as crossing ethnic, racial, geographical and political boundaries, an identity that is primarily inclusive rather than exclusive. The multiplicities of identities of many mohajabehs sit more easily within the permeable unbounded umma than the constrained gendered boundaries of the combative male political Islamism.
In: Political studies, Band 53, Heft 2, S. 262-283
ISSN: 0032-3217
In: International journal of urban and regional research, Band 27, Heft 3, S. 738-743
ISSN: 1468-2427
This article concerns the relationship between architecture, territory and identity within major city‐regions, and attempts to unpick notions of cultural and aesthetic meanings stemming from particular mega‐projects. Debates over the form and function of major new architectural projects reveal ongoing attempts by territorial elites to re‐narrate nations within the context of the re‐regulation of sovereignty within Europe. To understand what these processes may mean, we employ Billig's conception of 'banal nationalism', which notes the pervasiveness of nationalism as an ideology through everyday life. We explore the idea practically by considering one example of an urban development project: the (unbuilt) Welsh Opera House in Cardiff Bay and the machinations that occurred politically over the choice of a mega‐project to represent the re‐branding of both a city and a nation. We conclude the article by suggesting that it is important to identify forms of aesthetics, function and location within cities, since the architectural mega‐project is increasingly becoming a key tool in the search for new national brands in Europe's free market of identities. Overall, although it may be worthwhile for culture to play a significant role within debates regarding nationalism and identity within globalization, cultural meanings generated from aesthetic forms may take different modes according to what territorial scale a mega‐project is attempting to represent.Portant sur la relation entre architecture, territoire et identité dans les grandes villes ou régions, cet article tente de démêler les notions de significations culturelle et esthétique émanant de certains méga‐projets. Les débats sur la forme et la fonction des nouveaux grands projets architecturaux révèlent les efforts constants des élites territoriales pour re‐raconter les nations dans le contexte de la re‐régulation de la souveraineté en Europe. Pour comprendre le sens que peuvent avoir ces processus, l'article emprunte à Billig son concept du 'nationalisme banal', qui souligne l'imprégnation d'une idéologie nationaliste dans la vie quotidienne. Cette idée est examinée à partir d'un exemple concret de projet d'urbanisme: le Welsh Opera House de Cardiff Bay (jamais construit) et les méandres politiques sur le choix d'un méga‐projet visant à traduire la redéfinition à la fois d'une ville et d'une nation. La conclusion suggère qu'il est important d'identifier des formes d'esthétique, de fonction et de localisation au sein des grandes villes, puisqu'un grand projet architectural devient progressivement un outil‐clé dans la quête de nouvelles "marques" nationales sur le marché libre européen des identités. Globalement, si la culture a intérêt à jouer un rôle important dans les débats sur le nationalisme et l'identité au cur de la mondialisation, les significations culturelles nées de formes esthétiques sont susceptibles de prendre différents statuts selon l'échelle territoriale que cherche à représenter un méga‐projet.
In: Asia Pacific journal of marketing and logistics, Band 15, Heft 1/2, S. 3-26
ISSN: 1758-4248
Field survey studies undertaken in Nigeria, Korea, China and India explored the way inner‐age satisfaction is experienced in those culturally diverse societies. Chronologically 20 to 59 year old respondents' inner‐age satisfaction was gauged as the average difference between feel, look, do, and interest cognitive (self‐perceived) and desired (ideal) inner‐age dimensions. Analyses of covariance (with chronological age factored out) across the four nations showed Nigeria to differ significantly in terms of inner‐age satisfaction from each Asian population, contrary to the Asian societies where no differences were found across samples (except between Korea and India where inner‐age satisfaction differed at a p .05). High levels of satisfaction with inner‐age (coming about when cognitive and desired ages are equal) commonly transpired: 31.4 per cent of Indian, 36.9 per cent of Nigerian, 44.3 per cent of Chinese, and 44.9 per cent of Korean respondents. Age dissatisfaction in an elder direction (ideal age older than self‐perceived age) was atypical and happened most often among Nigerian (23.4 per cent) and least among Korean subjects (10.7 per cent). In contrast, wishing for a younger innerage was a commonplace phenomenon in India (50.6 per cent of the sample), as well as in China where it occurred the least (36.6 per cent). The study's findings imply the universal nature of the way human beings (irrespective of culture) perceive and feel about inner‐age, as well as the potential of an inner‐age satisfaction psychographic as a relevant consumer behavior segmentation trait for marketing planners of age‐sensitive products and services who seek to standardize their global branding and distribution.