The Importance of Banking Marketing in Increasing Banks Competitiveness
In: White Paper No.94: e-Learning Seminar
2160 results
Sort by:
In: White Paper No.94: e-Learning Seminar
SSRN
Online platforms are particularly important in times of crisis, as they are a vital channel for providing and ensuring access to information. Competition increases the value of digital marketing in the banking sector; however, it also makes it more difficult to stand out in the disruption and uncertainty caused by the COVID-19 outbreak. Realizing the fact that the website has become mainstream in corporate marketing, this research investigates the practice of marketing by the largest and strongest 11 Islamic banks globally listed by the Asian Banker (2019). Information on visual elements, product features, and post locations related to corona safety precaution information was extracted from bank web pages. With that, also followed the post related to option of an opening online account and digital channel safety concern during COVID-19. Furthermore noticed on the bank webpage about the government funding for Corona activities and financial assistance to SMEs. The findings of this research suggest that in any crisis and fluid situation, where uncertainty existence is likely to be high, Islamic banks must be prepared to alter web-interface communication approaches and marketing strategies to reach their customers. To stay afloat in a highly competitive digital world, banks can advertise relevant product offerings during the Coronavirus crisis. Navigation and accessibility related to Coronavirus information on the website should be straightforward, highlight socially responsible activities, focus on customers with financial difficulty, and use differentiated and personalized banking services. Customers will regard such initiative and perceive their bank brand as compassionate, kind, and unpretentious.
BASE
In: Darden Case No. UVA-M-0751
SSRN
In: Wirtschaft
Die Konkurrenzsituation im Finanzdienstleistungssektor verschärft sich zunehmend durch das Auftreten von Anbietern, die aufgrund einer Erweiterung ihres Leistungsangebotes zu Substitutionskonkurrenten von Banken werden. Darüber hinaus werden Bankkunden immer kritischer und informierter. Individuelle Dienstleistungen, die auf die Wünsche und Bedürfnisse des einzelnen abgestimmt sind, werden gefordert. Außerdem gibt sich der Bankkunde nicht nur mit der Erstellung der Leistung zufrieden, sondern erwartet zudem Service, Informationen und Betreuung. Der Wandel im Finanzdienstleistungssektor vom Verkäufer- zum Käufermarkt verlangt immer schnellere Reaktionen der Banken, um auch in Zukunft wettbewerbsfähig zu bleiben. Diese Veränderungen zwingen Banken, den Weg von der früher rein transaktionsorientierten Abwicklung der Bankgeschäfte hin zum Aufbau langfristiger Kundenbeziehungen einzuschlagen. Maximale Kundenorientierung ist das Schlagwort, das derzeit in aller Munde ist. Kundenorientierung versteht sich dabei sowohl als Unternehmens- als auch Marketingphilosophie. Um der Forderung nach maximaler Kundenorientierung gerecht zu werden, d.h. potentielle Kunden und Interessenten rechtzeitig zu identifizieren und bestehende Kundenbeziehungen optimal zu pflegen, wird eine Vielfalt kundenspezifischer Informationen benötigt. Banken haben - im Gegensatz zu Anbietern auf Konsumgütermärkten - den Vorteil, daß ihre Kunden nicht anonym sind, sondern zumindest eine Grundbasis an Daten vorhanden ist. Die Auswertung und Analyse dieser Daten ermöglicht es, die Marketingpolitik so zu gestalten, daß eine adäquate Bankdienstleistung (Leistungspolitik) über einen entsprechenden Vertriebskanal (Vertriebspolitik) durch eine geeignete Dialogform (Kommunikationspolitik) zu einem festgelegten Preis (Preispolitik) dem richtigen Kunden offeriert werden kann. Fortschritte in der Technologie schaffen die Voraussetzung für eine fallspezifische Gestaltung der Beziehung Bank-Kunde (Individual-Marketing). Damit eine effiziente Nutzung der Daten möglich ist, müssen sie jedoch zum richtigen Zeitpunkt in geeigneter Form den Bankangesteilten zur V erfügung stehen. Im Rahmen dieser Arbeit wird unter dem Begriff 'Bank' eine Institution verstanden, die Zahlungsverkehrs-, Kapitalanlage-, Depot- und Finanzierungsfunktionen wahrnimmt. Banken dieser Art werden auch als Universalbanken bezeichnet. Aufgrund unterschiedlicher Anforderungen privater und gewerblicher Kunden wird der Kundenstamm von Banken auf oberster Ebene in Privatkunden und Firmenkunden unterteilt, um dadurch eine differenziertere Marktbearbeitung zu ermöglichen. In der Literatur findet man häufig den Begriff Database Marketing im Zusammenhang mit der Nutzung von Daten für Marketingmaßnahmen. Dabei wird Database Marketing in den meisten Fällen lediglich mit der datengestützten Steuerung von Direkt-Marketingmaßnahmen gleichgesetzt. Daten können allerdings weitaus vielfältiger, gewissermaßen für die gesamte Marketingpolitik eingesetzt werden. Zur Unterscheidung wird deshalb im weiteren Verlauf der Begriff data-based-Marketing verwendet. Inhaltsverzeichnis:Inhaltsverzeichnis: AbbildungsverzeichnisIV AbkürzungsverzeichnisV 1.Einleitung1 1.1 Problemstellung1 1.2 Gang der Untersuchung3 2.Konzeptionelle Grundlagen4 2.1 Kundenorientierte Unternehmenskonzepte bei Banken4 2.1.1 Zum Begriff der Kundenorientierung4 2.1.2Veränderungen der Unternehmensstrukturen4 2.1.3Aufbau und Inhalt der Marketingkonzeption6 2.1.4Zielsetzung kundenorientierter Unternehmenskonzepte7 2.2Das RADAR-Modell – ein Vorgehensmodell zum Einsatz des data-based-Marketing9 3.Voraussetzungen für data-based-Marketing11 3.1Einsatz eines Data Warehouses bei Banken11 3.1.1 Das Data Warehouse Konzept11 3.1.2 Die Bedeutung des Data Warehouses für das Bankmarketing14 3.1.3Generelle Anforderungen an ein Data Warehouse für das Bankmarketing16 3.2Elemente einer Marketing-Database und Möglichkeiten zur Datenbeschaffung18 3.2.1 Kundendaten19 3.2.1.1 Grunddaten19 3.2.1.2 Potentialdaten20 3.2.1.3 Aktionsdaten20 3.2.1.4 Reaktionsdaten21 3.2.2Möglichkeiten der Datenbeschaffung22 3.2.2.1 Interne Quellen22 3.2.2.2 Externe Quellen23 3.2.2.3 Rechtliche Einschränkungen24 3.2.3Wechselwirkungen25 4.Anwendungsmöglichkeiten des data-based-Marketing26 4.1 Die Bestimmung der Zielgruppen26 4.1.1 Grundidee der Zielgruppenbildung26 4.1.2Segmentierung nach Kundengruppen28 4.1.2.1 Privatkunden28 4.1.2.2 Firmenkunden29 4.1.3Selektion nach individuellen Merkmalen29 4.1.3.1 Sozio-demographische Kriterien29 4.1.3.2 Psychographische Kriterien33 4.1.3.3 Beobachtbares Kaufverhalten35 4.1.4Selektion durch Bewertung der Kunden36 4.1.4.1 ABC-Analyse36 4.1.4-2 Portfolio-Analyse37 4.1.4.3 RFMR-Analyse37 4.1.4.4 Customer Lifetime Value39 4.1.4.5 Bankloyalität des Kunden40 4.1.5Die mikrogeographische Segmentierung42 4.1.6Selektion nach Aktions- und Reaktionsdaten43 4.1.7Zusammenhänge zwischen den einzelnen Kriterien und Einschränkungen43 4.2Die Gestaltung der Marketinginstrumente46 4.2.1Die Vertriebspolitik47 4.2.1.1Ziele der Vertriebspolitik47 4.2.1.2Geschäftsstellen48 4.2.1.2.1Standortwahl neuer Geschäftsstellen48 4.2.1.2.2Das persönliche Gespräch49 4.2.1.3Außendienst51 4.2.1.3.1Durchführung von Außendienstbesuchen51 4.2.1.3.2Planung von Außendienstbesuchen51 4.2.1.4Direkt-Marketing53 4.2.1.4.1Telefon53 4.2.1.4.2Direct-Mailings56 4.2.1.4.3Response-Werbung57 4.2.1.4.4Mehrstufige Direkt-Marketingaktionen58 4.2.1.5Sonstige Vertriebswege60 4.2.2Die Leistungspolitik62 4.2.2.1Die Zielsetzung der Leistungspolitik62 4.2.2.2Das Bankleistungsdienstprogramm63 4.2.2.3Gestaltung der Leistungspolitik65 4.2.3Die Preispolitik67 4.2.4Die Kommunikationspolitik71 4.2.4.1Werbung72 4.2.4.2Verkaufsförderung74 4.2.4.3Öffentlichkeitsarbeit75 4.2.5Interdependenzen75 5.Grenzen des data-based Marketing77 6.Fazit79 7.Literaturverzeichnis81
This paper suggests that decontrol of the gum arabic export market could increase export revenues for Sudan and raise significantly the income of small scale farmers. One of the key commitments made by the Government of National Unity under the Joint Assessment Mission framework was to "abolish the export monopoly" over raw gum arabic. This commitment has not been implemented. The objective of this policy note is twofold: (a) to assess the impact of the Government policy for the export marketing of gum arabic, (b) to identify options for changing the current marketing arrangements in order to increase and stabilize gum exports, capture more value added in Sudan and provide producers with a larger share of export prices.
BASE
In: Nomos eLibrary
In: Wirtschaft
Nach der Finanzkrise 2008 ist vielen Banken das Vertrauen der Kunden entzogen worden. Gleichzeitig wird dank der Digitalisierung vieles über Plattformen abgewickelt. Diese Plattformen führen meist zu einer Disruption – so auch im Finanzwesen. Die FinTech-Unternehmen übernehmen langsam das Ruder aus Sicht der Kundenorientierung und bieten Mehrwert. Crowdfunding-Plattformen bieten beispielsweise eine Möglichkeit, mit kleinem Geld bereits Investor:in zu werden. Was können Banken aus diesen Ansätzen lernen, um nachhaltig auf dem Markt erfolgreich zu sein? Welche Unterschiede gibt es zwischen Deutschland und Rumänien? Peter Konhäusner gibt Antworten in diesem Werk. Seine Forschungsgebiete sind Marketing, Entrepreneurship und Management.As a result of the financial crisis in 2008, many customers do not trust banks as they did before. In parallel, digitisation is an ongoing process which is radically disrupting many industries. Often, these disruptions are fuelled by platforms, which are growing exponentially due to network effects. In this regard, FinTech start-ups are disrupting the finance industry, offering added value and more customer centricity. For example, crowdfunding platforms enable users to become investors with little money. What can banks learn from these approaches in order to act sustainably in the market? Which differences can be observed between Germany and Romania? Peter Konhäusner offers answers to these questions in this book. His research fields are marketing, entrepreneurship and management.
In: Springer eBook Collection
Introduction -- Central Bank Independence and Democracy -- Dimensions of Independence in the Various Tasks of the ECB -- Independence as a Structural Characteristic of European Union Law -- Democratic Legitimation and Control of Central Bank Action -- Conclusion.
In: International journal of academic research in business and social sciences: IJ-ARBSS, Volume 8, Issue 12
ISSN: 2222-6990
In: Schriften zur Unternehmensführung
In: Palgrave Studies in Financial Services Technology
In: Springer eBook Collection
Chapter 1. Introduction -- Chapter 2. Industry 5. and Banking 5.0 -- Chapter 3. Business Model Canvas and Banking -- Chapter 4. Propositions of Value for the Customer in Banking 5.0 -- Chapter 5. Proximity to the Customer in Banking 5.0 -- Chapter 6: Partition of the Customers in Banking 5.0 -- Chapter 7. Place or Channels in Banking 5.0 -- Chapter 8. Platforms for Banking 5.0 -- Chapter 9. Processes in Banking 5.0 -- Chapter 10. Persons in Banking 5.0 -- Chapter 11. Partnerships in Banking 5.0 -- Chapter 12. Pricing in Banking 5.0 -- Chapter 13. Payments for Costs and Investments in Banking 5.0 -- Chapter 14. Banking 5.0. and Digital Transformation;- Chapter 15. Future of Banking -- Chapter 16. Conclusions.
In: Proceeding 6th Global Business and Finance Research Conference, 2016
SSRN
In: European business review, Volume 25, Issue 4, p. 365-381
ISSN: 1758-7107
PurposeThe purpose of this paper is to examine social media adoption models and social media implementation models being used by South African banks when adopting social media marketing. Challenges and opportunities faced are addressed in the paper.Design/methodology/approachIn‐depth interviews were conducted with key informants, which were comprised of five South African social media experts and 28 managements within the banking sector.FindingsSocial media is still at its infancy level in South Africa. The ACCESS model and the OASIS model are the most commonly used implementation models in South African banks. Further to that, findings indicate that Facebook and Twitter are the main tools used by banks and they are used for reactive customer service and advertising. Legal and regulatory issues were identified as obstacles to the adoption of social media. All respondents agreed on the need to integrate social media with traditional media. This might be because South African customers are consumers of both the new and traditional media.Research limitations/implicationsThe research was limited to South African banks and focused on Facebook, Twitter, MXit, YouTube and Blogs.Originality/valueThe research adds theoretical knowledge on social media adoption models, thus giving a foundation on how other industries can effectively implement social media marketing.