Search results
Filter
Format
Type
Language
More Languages
Time Range
13267 results
Sort by:
Russian Christ
In: Journal of educational media, memory, and society: JEMMS ; the journal of the Georg Eckert Institute for International Textbook Research, Volume 3, Issue 2, p. 1-22
ISSN: 2041-6946
Interest in the social role of religion, including religious education (RE), is on the increase in the European Union. Yet whereas Western educators focus mostly on the potential of religion for dialogue and peaceful coexistence, in Russia religion is viewed mostly as a resource for an exclusive cultural-religious identity and resistance to globalization. RE was introduced into the curriculum in Russia during the past ten to fifteen years. The author analyzes why, how, and under what particular conditions RE was introduced in Russia, what this education means, and what social consequences it can entail.
Christ in Evolution
In: Journal of Third World studies: historical and contemporary Third World problems and issues, Volume 28, Issue 2, p. 347-351
ISSN: 8755-3449
White-Christ
In: Viking and medieval Scandinavia, Volume 7, p. 1-6
ISSN: 2030-9902
Christ-König
In: Neue Wege: der Geist des digitalen Kapitalismus ; Religion, Sozialismus, Kritik, Volume 100, Issue 12, p. 389-391
Europa und die Christen
In: Der Donauraum: Zeitschrift des Institutes für den Donauraum und Mitteleuropa, Volume 43, Issue 3, p. 42-50
ISSN: 2307-289X
Carl Christ
In: Carnegie Rochester Conference series on public policy: a bi-annual conference proceedings, Volume 45, p. 1
ISSN: 0167-2231
Christ in Congress
In: A journal of church and state: JCS, Volume 4, Issue 2, p. 205-210
ISSN: 2040-4867
Christ in China
In: Worldview, Volume 21, Issue 4, p. 19-22
Christianity is a sleeper in China. It has not expired since the massive antireligious campaign of the Cultural Revolution in 1966, any more than has the traditional body of Chinese beliefs, ranging from philosophical Buddhism to primitive superstition. The Chinese landscape still abounds with gods, ghosts, and heavenly omens. And the church lives cautiously, but intensely, underground. The evidence suggests that wherever Protestant or Catholic belief once took hold, the faith is practiced to some degree; secret prayer meetings take place and young people are converted. The fact that the Peking Kuang Ming Daily of September, 27, 1977, published an article proposing new "research" efforts directed toward the criticism and the eradication of all religions, including Christianity, is sign enough that the central propagandists still see themselves as battling a live adversary.
Christen in der islamischen Welt
In: Aus Politik und Zeitgeschichte: APuZ, Issue 26, p. 8-14
ISSN: 2194-3621
Der Vordere Orient wurde, so der Verfasser, im 20. Jahrhundert zunehmend islamisiert. Herrschte einst ein lebhaftes Miteinander von Islam, Christentum, Judentum, Zoroastriern und Buddhismus, so reduzierte sich die Präsenz der von alters her beheimateten Religionen. Seit ab Mitte des Jahrhunderts auch die Juden infolge des Palästinakonflikts die Staaten der islamischen Welt verließen, blieben allein die Christen in nennenswerter Zahl. Die Christen wurden in der Regel nicht mit Gewalt gezwungen, zum Islam zu konvertieren. So stellten sie noch über Jahrhunderte hinweg die Bevölkerungsmehrheit in den meisten der eroberten Gebiete. Es wird gezeigt, dass die Intellektuellen der christlichen Bevölkerungsgruppen oft zu entschiedenen Anhängern des Säkularismus und des Nationalismus wurden. Von der Übernahme der westlichen Ideen erhofften sie sich den Wandel im Orient. Diese Emanzipationsbewegungen gingen einher mit immer stärkeren Reaktionen der muslimischen Mehrheitsbevölkerung. Wann immer sich orientalische Christen nach Gleichberechtigung sehnen, so die These, blieb und bleibt ihnen gar nichts anderes übrig, als für die Modernisierung ihrer Umwelt einzutreten, die für sie nicht ohne den Westen zu haben ist. Eine Emigration in den Westen bedeutet nicht zwangsläufig ein "Ja" zur Gesamtheit westlicher Lebenswelt, sondern nur zu den entscheidenden Merkmalen, ohne die man nicht mehr existieren will und denen man sich zugehörig fühlt. (ICF2)