Suggesting Remedies for International Terrorism— Use of Available International Means
In: International relations: the journal of the David Davies Memorial Institute of International Studies, Volume 5, Issue 4, p. 1069-1093
ISSN: 1741-2862
2141446 results
Sort by:
In: International relations: the journal of the David Davies Memorial Institute of International Studies, Volume 5, Issue 4, p. 1069-1093
ISSN: 1741-2862
In: Aktuelle Analysen, Nr. 11/1992
Sowohl für die Länder der Dritten Welt als auch für die westlichen Industriestaaten ist Taiwan ein Wirtschaftspartner, dessen Bedeutung ständig zunimmt. Dies spiegelt sich auch in einer Aufwertung der politischen Beziehungen wider. In der Analyse werden die Beziehungen Taiwans zu Westeuropa, Südostasien, Vietnam, China, Osteuropa, den baltischen Republiken und zu den Staaten der GUS näher beleuchtet. Trotz einer Reihe von Erfolgen und eines wachsenden Gewichts gegenüber der VR China ist der nationalchinesischen Regierung auf Taiwan die Rückkehr in die internationale Politik erst ansatzweise gelungen. (BIOst-Srt)
World Affairs Online
In: Cooperation and conflict: journal of the Nordic International Studies Association, Volume 41, Issue 2, p. 153-176
ISSN: 1460-3691
Are certain countries more likely to comply with international law than others? History has provided an interesting test of several competing theories of international rule compliance in the form of the UN Security Council's Resolution 1373 to combat international terrorism. We apply a mix of quantitative and qualitative methods to test the salience of various national characteristics — domestic political culture, national interests, regionalism, dependency, power, international alliance patterns, past patterns of compliance. In the end, while all the factors seem to have a bearing on the outcome, regionalism and past patterns of compliance emerge as particularly significant.
In: Prabhash Ranjan, 'National Contestation of International Investment Law and International Rule of Law in M Kanetake and A Nollkaemper (eds) Rule of Law at National and International Levels: Contestations and Deference (Oxford: Hart Publishing: 2016) 115-142
SSRN
Internationale Kooperation lebt durch ihre Akteure. Heute kann beinahe jeder Einfluss auf internationale Entscheidungen nehmen. Matthias Gronholz beschreibt die dahinter stehenden Mechanismen und schlägt einen Bogen vom Dreißigjährigen Krieg bis hin zur Globalisierung. Er offenbart den darwinistischen Einfluss auf die Entwicklung zwischenstaatlicher Beziehungen und die besondere Rolle der Zivilgesellschaft. Die Beispiele vom Westfälischen Frieden über die Vereinten Nationen bis hin zu den G20 vereinfachen in anschaulicher Art und Weise den Zugang zum internationalen Geschehen und ermöglichen es, zukünftige Entwicklungen treffender einzuschätzen. Der Inhalt Theoretische Grundlagen Entwicklungen internationaler Kooperationsformen vom Westfälischen Frieden bis zu den Vereinten Nationen Die großen Veränderungen durch die Globalisierung Zukünftige Entwicklungen Die Zielgruppen Dozierende und Studierende der Globalisierungsforschung, Soziologie, Politik- und Geschichtswissenschaften Akteure im Bereich internationaler Kooperation Der Autor Matthias Gronholz ist im Bereich der internationalen Kooperation als Beamter tätig und Lehrbeauftragter am soziologischen Institut der Universität Freiburg
In: European journal of international relations
ISSN: 1460-3713
This article examines the meaning and implications of doing epistemic justice in the study of International Relations through the prism of the recovery of the international thought of Fannie Fern Andrews and Amy Ashwood Garvey and in dialogue with feminist epistemology. It argues that doing epistemic justice involves going beyond restorative justice for excluded voices in which the historical record is set straight, inclusionary justice in which previously excluded voices are added to disciplinary conversations, and transformative justice, in which the perspectives of the marginalised and oppressed become sources of epistemic authority and new knowledge. Over and above all of these things, doing epistemic justice entails practising a particular kind of epistemic collective responsibility, which actively and reflexively recognises and engages with power-laden relations between knowers, worlds and audiences in the production of international thought, then and now.
World Affairs Online
This paper examines whether trade relationships facilitate resolution of international environmental spillovers. Trade might promote cooperation by providing opportunities for implicit side payments, allowing linkage between nvironmental and trade concessions, providing direct leverage over other countries' production, or instilling a perception of shared goals. Using data from the UN's Global Environmental Monitoring System (GEMS) on water quality in international rivers, the paper examines the influence of bilateral trade on pollution in rivers that cross international borders. In equations with country fixed effects, the paper finds evidence of lower water pollution in rivers shared between countries with more extensive trade.
BASE
The internationalization of the human society and mainly of the economy will continue. It will create threats but also big opportunities to most companies. This is where the book makes its contribution, putting forward suggestions for medium-sized companies to become a winner of internationalization. After a comprehensive introduction to internationalization and to strategic planning, concrete recommendations are made: The book first looks at going international for new markets. Then it shows how to develop an internationalization strategy for production and sourcing. Finally strategic planning in an international company is explained. The book is aimed at company executives, master students and participants of EMBA programs. It is intended to serve as a support for developing successful strategies for going and being international.
In: International organization, Volume 45, Issue 2, p. 183-220
ISSN: 0020-8183
Internationale Organisationen neigen zu Fehlern beim Management komplexer internationaler Beziehungsgeflechte, in Substitutionsfunktion für andere Akteure, wenn sie internationale Konflikte intensivieren und moralische Maßstäbe in die internationalen Beziehungen einführen. Der gebotene allgemeine theoretische Rahmen soll das Studium internationaler Organisationen erleichtern und Anhaltspunkte zur Vermeidung der gravierendsten Fehlentwicklungen geben. (SWP-Bmt)
World Affairs Online
In: IPW-Berichte / Institut für Internationale Politik und Wirtschaft der DDR, Volume 17, Issue 5, p. 43-46
ISSN: 0046-970X
Auf der 25. Internationalen Wehrkundetagung am 6. und 7. Februar 1988 zeigten sich die unterschiedlichen Positionen innerhalb der NATO besonders deutlich. Während die USA trotz des erzielten Abrüstungserfolges an der Hochrüstung auch im nuklearen Bereich festhält, tritt vor allem die BRD für Abrüstung der konventionellen Streitkräfte und der Kernwaffen in Europa ein. Im Ergebnis wurde auf Abrüstungsinitiativen der UdSSR und anderer Warschauer-Pakt-Staaten nicht reagiert. (AuD-Wil)
World Affairs Online
In: Routledge global security studies
This volume is a collection of the best essays of Professor Benjamin Miller on the subjects of international and regional security. The book analyses the interrelationships between international politics and regional and national security, with a special focus on the sources of international conflict and collaboration and the causes of war and peace. More specifically, it explains the sources of intended and unintended great-power conflict and collaboration. The book also accounts for the sources of regional war and peace by developing the concept of the state-to-nation balance. Thus the volume is able to explain the variations in the outcomes of great power interventions and the differences in the level and type of war and peace in different eras and various parts of the world. For example, the book's model can account for recent outcomes such as the effects of the 2003 American intervention in Iraq, the post-2011 Arab Spring and the conflicts between Russia and Ukraine. The book also provides a model for explaining the changes in American grand strategy with a special focus on accounting for the causes of the invasion of Iraq in 2003. Finally, the book addresses the debate on the future of war and peace in the 21st century. This book will be essential reading for students of international security, regional security, Middle Eastern politics, foreign policy and IR.
In: Politische Vierteljahresschrift: PVS : German political science quarterly, Issue 38, p. 56-84
ISSN: 0032-3470
"Politikdiffusion ist ein Prozess, in dessen Verlauf Informationen über innovative Politiken im internationalen System kommuniziert werden und diese Politiken von einer zunehmenden Zahl von Ländern freiwillig und unilateral, d.h. ohne externen Zwang oder kollektiven Beschluss, übernommen werden. In der Regel führen Diffusionsprozesse zu einer Angleichung nationaler Politiken. Aus einer Governance-Perspektive kann daher argumentiert werden, dass Politikdiffusion einen eigenständigen Modus der internationalen Politikkoordination darstellt. Anders als bei den 'klassischen' Koordinationsformen 'Hierarchie' und 'Verhandlung' resultiert die Koordinationsleistung bei Diffusionsprozessen allerdings nicht aus der gemeinsamen Aushandlung und Umsetzung eines Politikziels, sondern entsteht aus der dezentralen und wechselseitigen Orientierung formal unabhängig agierender Staaten an den Entscheidungen des jeweils anderen. Vor diesem Hintergrund untersucht der Beitrag die Bedeutung, Funktionsweise und die Potentiale von Politikdiffusion als Modus der internationalen Politikkoordination. In einem ersten Schritt wird das Konzept der Politikdiffusion definiert und unterschiedliche, teilweise auch widersprüchliche Begriffsverwendungen aufgezeigt. Im zweiten Schritt wird das Koordinationspotential von Diffusionsprozessen anhand empirischer Daten untersucht. Dabei zeigt sich, dass Politikdiffusion einen eigenständigen internationalen Koordinations- und Steuerungsmodus darstellen kann, dessen Ergebnisse nicht notwendigerweise hinter denen kooperativer Beschlussfassung in internationalen Institutionen zurückbleiben. Ob, unter welchen Bedingungen und von wem Diffusionsprozesse im Sinne einer bewussten und zielgerichteten Politiksteuerung ('governance by diffusion') genutzt werden können, ist Gegenstand der letzten beiden Abschnitte." (Autorenreferat)