Der neue Informationsmarkt
In: Allgemeine schweizerische Militärzeitschrift: ASMZ, Volume 173, Issue 5, p. 13-17
ISSN: 0002-5925
91 results
Sort by:
In: Allgemeine schweizerische Militärzeitschrift: ASMZ, Volume 173, Issue 5, p. 13-17
ISSN: 0002-5925
In: Schriften zur Informationswissenschaft 15
In: Forschungsberichte des Fachbereichs Informatik 93-36
ISSN: 0256-5056
In: Die Friedens-Warte: Journal of International Peace and Organization, Volume 82, Issue 4, p. 51-64
ISSN: 0340-0255
At the Second Hague Peace Conference diplomacy was confronted with a market of political information significantly shaped by an international public sphere. The media & civil society wanted to be acknowledged as new participants of international politics. Increasingly they tried to challenge the hitherto existing diplomatic privilege of interpretation. This article analyses the manifold interactions of diplomacy, civil society networks & the public sphere using the newspaper edited specially for the Peace Conference by William T. Stead, the Courrier de la Conference, as an example. The preparations for the Third Hague Conference were to show that an international public sphere & multilateral cooperations had become an essential part of international politics. References.
In: Einführung in die Informationswissenschaft 3
In: Bulletin der Europäischen Gemeinschaften, Volume 18, Issue 2, p. 27-28
ISSN: 0378-3707
Der Beitrag berichtet über die Tätigkeiten des Beratenden Ausschusses für Innovation und Technologietransfer der Europäischen Gemeinschaft, insbesondere auf dem Gebiet der grenzüberschreitenden Kommunikation, Information und Zusammenarbeit. Ferner wird die Unterstützung von Technologieparks durch die Kommission der Europäischen Gemeinschaft dargestellt. (IAB)
In: Informationstechnik und Recht 4
In: Beiträge und Berichte
In: Reihe B 6
World Affairs Online
Verzeichnis der Adressen und des Informationsangebots von Agenturen für Wirtschaftsnachrichten, Auskunfteien, Informationsbüros, Banken und Börsen, Branchen-Informationsdiensten, Datenbanken, Dokumentationsstellen, Forschungsinstituten, Handelskammern, Informationsvermittlungsstellen, Marktforschungsinstituten, Ministerien, Wirtschaftsorganisationen, Presseausschnittdiensten, Spezialbibliotheken, Statistischen Ämtern, Technologietransferstellen, Unternehmensberatern, Wirtschachaftsverbänden und Wirtschaftsverlagen. Suchwortverzeichnis mit über 20000 Stichworten und Firmennamen. (SWP-Hck)
World Affairs Online
In: Historical social research: HSR-Retrospective (HSR-Retro) = Historische Sozialforschung, Volume 42, Issue 1, p. 77-102
ISSN: 2366-6846
This contribution deals with classification processes as an element of surveillance in the context of the growing relevance of (online) markets in information and the blurring line between production and consumption in current informational capitalist societies. Using the example of social media, I argue that classification does not only appear as feature of the demand and supply side of information markets but is also an aspect of informational production. In doing so, the paper discusses insights from critical surveillance and advertising studies and relates it to important strands of class theory in order to learn about the social mechanism that establishes inequality between Internet service owners and users. The paper argues that a (revised) notion of exploitation and antagonistic social relations should not be omitted from theorizing the information economy. Exploitation establishes an antagonism between all Internet users and the owners of the means of communication, surveillance, and classification.
Fokus dieser Arbeit ist es ein tiefergehendes Verständnis über den Einfluss von kognitiven Verzerrungen auf die Innovationsbewertung mit Informationsmärkten zu schaffen. Hierfür wird der Einfluss von Selbstüberschätzung auf die Innovationsbewertung mit Informationsmärkten in zwei Experimenten empirisch untersucht. Im ersten Experiment wird der Einfluss von Selbstüberschätzung auf individuelles Verhalten in Informationsmärkten zur Innovationsbewertung analysiert. Im zweiten Experiment wird der Einfluss von Selbstüberschätzung auf die Prognosegüte von Informationsmärkten bei der Bewertung von Innovationen untersucht.$cde_DE$dAbstract