La Communauté internationale et les droits des femmes
In: Femmes sans frontières: stratégies transnationales féminines face à la mondialisation, XVIIIe-XXIe siècles, p. 193-212
6 results
Sort by:
In: Femmes sans frontières: stratégies transnationales féminines face à la mondialisation, XVIIIe-XXIe siècles, p. 193-212
Compares responses to the events of 11 September 2001 to Michel Houellebecq's novel, Extension du dumaine de la lutte, which describes a fictional people that destroy each other's livelihood. The focus is on the spread of mass fear & how 9/11 has reinforced the link between security & international migration, & led countries of North America & Western Europe to strengthen both border controls & the internal control of non-citizens. It is argued that the "securitization" of international migration in the West has resulted in a "clash of civilizations" that has reinforced cultural stereotypes. The historical evolution of migration as a security issue is traced & the migration-security nexus is explored as "an instance of symbolic politics viz. meta-politics in particular." Other issues discussed include the consequences of securitizing international migration; the need to include the study of the metapolitics of migration; & the importance of increasing awareness of both the import/export of conflicts through international migration & positive elements of immigration in order to remove fantasies about migrants as security threats. J. Lindroth
In: Publications de l'Institut d'Allemand d'Asnieres, p. 95-111
In: L' Allemagne change! Risques et défis d'une mutation., p. 137-157
Der Artikel skizziert eingangs die Anfänge der Kritik am [föderalen] deutschen Bildungssystem in den 1960/70er Jahren bis zu den Grundgesetzänderungen im Rahmen der Förderalismusreform in den Jahren 2006 und 2015. Der Beitrag beschreibt dann das deutsche Bildungssystem vor dem Hintergrund seiner föderalen Struktur und dem Prinzip der Kulturhoheit der Länder. Anschließend werden die Ergebnisse und Folgen der seit dem Jahr 2000 durchgeführten PISA-Studien zusammengefasst und die Herausforderungen und notwendigen nächsten Schritte für die zukünftige Entwicklung des Bildungswesens in Deutschland kurz dargestellt. (DIPF/Kr.).
In: Sozialismus, Ende einer Illusion: Zerfallserscheinungen im Lichte der Wissenschaften, p. 23-45
In: Les relations internationales au temps de la guerre froide, p. 189-226