Islam and the Secular State
In: Asian politics & policy: APP ; an international journal of public policy, Band 2, Heft 4, S. 689-691
ISSN: 1943-0779
6192261 Ergebnisse
Sortierung:
In: Asian politics & policy: APP ; an international journal of public policy, Band 2, Heft 4, S. 689-691
ISSN: 1943-0779
Islam is a growing presence practically everywhere in Europe. In Italy, however, Islam has met a unique model of state neutrality, religious freedom and church and state collaboration. This book gives a detailed description of the legal treatment of Muslims in Italy, contrasting it with other European states and jurisprudence, and with wider global tendencies that characterize the treatment of Islam. Through focusing on a series of case studies, the author argues that the relationship between church and state in Italy, and more broadly in Europe, should be reconsidered both to secure religious freedom and general welfare. Working on the concepts of religious freedom, state neutrality, and relationship between church and state, Andrea Pin develops a theoretical framework that combines the state level with the supranational level in the form of the European Convention of Human Rights, which ultimately shapes a unitary but flexible understanding of pluralism. This approach should better accommodate not just Muslims' needs, but religious needs in general in Italy and elsewhere.
In: Relations internationales: revue trimestrielle d'histoire, Heft 13, S. 110-111
ISSN: 0335-2013
In: International affairs, Band 78, Heft 2, S. 409-410
ISSN: 0020-5850
In: Democratization, Band 9, Heft 2, S. 186-187
ISSN: 1351-0347
In: American political science review, Band 95, Heft 4, S. 1013-1014
ISSN: 0003-0554
In: Feminist review, Band 42, Heft 1, S. 103-105
ISSN: 1466-4380
In: Melissa Crouch (ed), Islam and the State in Myanmar: Muslim-Buddhist Relations and the Politics of Belonging. Oxford University Press, 2016, Forthcoming
SSRN
In: Government & opposition: an international journal of comparative politics, Band 16, S. 293-316
ISSN: 0017-257X
In: Feminist review, Heft 42, S. 103
ISSN: 1466-4380
In: Berichte / BIOst, Band 27-1996
'Bei Aussagen zur 'islamischen Wiedergeburt' im Bereich der GUS ist die regionale und ethnische Differenzierung zu berücksichtigen. Sie läßt Muslime aus bestimmten Seßhaften-Regionen Mittelasiens als striktere Anhänger ihrer Glaubensgemeinschaft erscheinen als Völker der nomadischen Kulturzonen wie Kasachen und Kirgisen, Tataren als 'weltlichere' Muslime als bestimmte dagestanische Völker. Die Vorstellung einer gleichförmigen islamischen Wiedergeburt von Tatarstan im Norden bis Tadschikistan im Süden ist absurd. Der Islam in der GUS entfällt im wesentlichen auf fünf Regionen: auf die Wolga-Ural-Region (mit Ausstrahlungen nach Sibirien) und den Nordkaukasus in der Russischen Föderation, auf den östlichen Transkaukasus mit Aserbaidschan, auf Mittelasien mit den GUS-Staaten Usbekistan, Turkmenistan, Kirgistan und Tadschikistan und auf Kasachstan. Im vorliegenden Bericht werden die Staaten Zentralasiens und Aserbaidschan behandelt, in einem weiteren wird es um den Islam in Rußland gehen.' (Autorenreferat)