Indian Government and Politics
In: Politische Vierteljahresschrift: PVS : German political science quarterly, Volume 48, Issue 3, p. 600-608
ISSN: 0032-3470
377450 results
Sort by:
In: Politische Vierteljahresschrift: PVS : German political science quarterly, Volume 48, Issue 3, p. 600-608
ISSN: 0032-3470
El artículo examina diferentes puntos de vista sobre el papel del monarca y el parlamento en la sociedad de finales del siglo XVIII, y se ocupa de los principales problemas políticos de los diferentes gobiernos de Carlos III. Partiendo de los planteamientos de algunos destacados pensadores contemporáneos como Adam Smith, Campomanes, Rousseau o Montesquieu, Alexander Jardine nos ofrece una perspectiva liberal de los problemas y nos aporta algunas posibles soluciones. Éstas se basan principalmente en una mayor representatividad democrática, el fomento de la libre competencia, la abolición de la Inquisición y la concesión de una mayor autonomía política y administrativa. ; This paper analyses different perspectives about the role of the monarch and parliament in the late Eighteenth Century. It also deals with the main political issues of the different governments of Charles III of Spain. Starting from the ideas of some outstanding contemporary thinkers, such as Adam Smith, Campomanes, Rousseau or Montesquieu, Alexander Jardine offers his liberal views and some possible solutions. They mainly include the fostering of free competence, the abolition of the Inquisition and political and administrative autonomy for Spanish colonies and regions.
BASE
This paper analyses different perspectives about the role of the monarch and parliament in the late Eighteenth Century. It also deals with the main political issues of the different governments of Charles III of Spain. Starting from the ideas of some outstanding contemporary thinkers, such as Adam Smith, Campomanes, Rousseau or Montesquieu, Alexander Jardine offers his liberal views and some possible solutions. They mainly include the fostering of free competence, the abolition of the Inquisition and political and administrative autonomy for Spanish colonies and regions. ; El artículo examina diferentes puntos de vista sobre el papel del monarca y el parlamento en la sociedad de finales del siglo XVIII, y se ocupa de los principales problemas políticos de los diferentes gobiernos de Carlos III. Partiendo de los planteamientos de algunos destacados pensadores contemporáneos como Adam Smith, Campomanes, Rousseau o Montesquieu, Alexander Jardine nos ofrece una perspectiva liberal de los problemas y nos aporta algunas posibles soluciones. Éstas se basan principalmente en una mayor representatividad democrática, el fomento de la libre competencia, la abolición de la Inquisición y la concesión de una mayor autonomía política y administrativa.
BASE
In: Zeitschrift Für Vergleichende Politikwissenschaft - Sonderhefte Ser.
Intro -- Zeitschrift für Vergleichende Politikwissenschaft -- Die Lokalisierung von Schneisen im Dickicht - Konzeptionelle Grundlegungen und empirische Befunde informaler Governance -- 1 Grundverständnis Governance -- 2 Politische Institutionen als Fokus der Analyse von informaler Governance -- 3 Charakteristik formaler und informaler Institutionen -- 4 Informales Regieren als analytischer Begriff -- 5 Bestimmungsfaktoren formalen und informalen Regierens -- 6 Formung formaler Regelungsstrukturen durch informale Governance: Strukturierung der Wirkungsbeziehungen -- 7 Strukturierung der empirischen Befunde -- 8 Empirische Befunde der Fallstudien: eine tentative komparative Auswertung -- 9 Fazit und Forschungsperspektiven -- Literatur -- Media Governance im interregionalen Vergleich - Informelle Regulierung in Italien und Mexiko -- 1 Einleitung -- 2 Media Governance als informelle Regulierung -- 3 Medienpluralismus als Regulierungsziel -- 4 Mexiko und Italien: Fallauswahl -- 5 Media Governance in Italien -- 6 Media Governance in Mexiko -- 7 Diskussion -- Literatur -- Hierarchie und Netzwerk-Governance in russischen Regionen -- 1 Problemaufriss: Governance im Mantel semi-autoritärer Staatlichkeit -- 2 Governance als heuristischer Zugang zu Entscheidungsprozessen in Russland -- 3 Fallauswahl und Untersuchungsdesign -- 4 Umweltverträglichkeitsprüfung in russischen Regionen: Rechtsbefolgung, Regelverletzungen und Nachverhandlungen -- 5 Ethnische Konfliktregulierung in russischen Regionen: Imitation vonNetzwerken und horizontale Governance -- 6 Schlussfolgerungen: Fragile Netzwerk-Governance -- Anhang -- 1. Umweltpolitik -- 2. Ethnische Kon -- Literatur -- Europäische Finanzmarktpolitik in der Krise -- 1 Einleitung -- 2 Umrisse einer integralen Analyseperspektive -- 3 Die institutionell-regulative Gestaltung des europäischen Finanzmarktkapitalismus.
In: Austrian journal of political science: OZP, Volume 37, Issue 3, p. 337-356
ISSN: 2313-5433
'Welche politischen Konfliktlinien kennzeichnen die europäische Politik? Am Beispiel der Positionen zur Zukunft der EU-Sozialpolitik im EU-Verfassungskonvent untersucht dieser Beitrag, ob die Reformvorstellungen der Delegierten eher von parteipolitischen Ideologien oder nationalen Interessen geprägt waren und inwiefern sich institutionelle Rollendefinitionen auf die Positionen der Konventsmitglieder auswirkten. Auf Grundlage eines neu erstellten Datensatzes über die Positionen der Delegierten zur Reform der Gesetzgebungskompetenzen und Entscheidungsverfahren in der EU-Sozialpolitik wird gezeigt, dass die Positionen insgesamt von einer Kombination aus parteipolitischen Ideologien und nationalen Interessen bestimmt waren. Gleichzeitig treten institutionelle Muster entlang des Gegensatzes zwischen Regierungs- und Oppositionsparteien zu Tage: Delegierte von Regierungsparteien verteidigten stärker ihre jeweiligen nationalen Interessen, während Vertreterinnen von Oppositionsparteien eher ideologische Ziele verfolgten. Unterschiedliche Arten der Verantwortlichkeit gegenüber nationalen Wählerinnenschaften können als Erklärung für diesen Befund herangezogen werden.' (Autorenreferat)
The dynamics of revenue and expenditure policy in contemporary Mexico / Gabriel Farfán-Mares -- Empresarios, sociedad civil y esquemas de gobernanza / Cristina Puga -- Candidaturas independientes en México : un caso de movilización del cambio jurídico / Reyes Rodríguez Mondragón -- Campaigns and elections : five assumptions about mediated politics / Yolanda Meyenberg Leycegui -- La comunicación presidencial en México : Fox, Calderón y Peña / Rubén Aguilar Valenzuela -- The Mexican agenda in Latin America : the Pacific Alliance / Natalia Saltalamacchia -- What is actually happening with the "Mexican moment?" / Amalia D. García Medina -- A panorama of Mexico : governance, crime and justice information / Mario Palma Rojo and Victoria Bonilla -- Modernization of the municipal government in Mexico / Mauricio Valdés Rodríguez
In: Civil society and social movements 16
Local power may be understood either as a government, shaped on the basis of social relationships and institutions, that adjusts to social structures, or as a series of mechanisms and procedures of symbolic mobilization generating the effect that an order is required for daily coexistence. In a territorialized space, both approaches are complemented and shape the areas where local power operated. This article analyzes local power in the Indian towns of San Juan de Catacaos and San Martín de Sechura (in the coast of Piura), in the context of the making up of the government structures that the colonial regime imposed. The author focuses on the figure of the colonial cacique, on the mechanisms he used to have access to power and to legitimate it, on the interests he mobilized according to his obligations with the colonial regime and with the Indians living in his territory (parcialidad), as well as on the spheres of influence of local power both at the reducciones and at the larger arenas of the Corregimiento de Piura and the colonial State. ; El poder local puede ser entendido tanto como un gobierno que se configura a partir de relaciones e instituciones sociales, amoldándose a las estructuras sociales, o como una serie de mecanismos y procedimientos de movilización simbólica que generan un efecto de orden necesario para la convivencia cotidiana. En un espacio territorializado, ambos enfoques se complementan y configuran los ámbitos de funcionamiento del poder local. El artículo analiza el poder local en los pueblos de indios de San Juan de Catacaos y San Martín de Sechura (costa de Piura), en el contexto de la conformación de las estructuras de gobierno impuestas por la colonia. Para ello se centra en la figura del cacique colonial, sus mecanismos de acceso y legitimación del poder, los intereses que movilizan en función de sus obligaciones coloniales y para con los indígenas de sus parcialidades, así como los ámbitos del ejercicio del poder local, tanto en los pueblos-reducción como en los escenarios mayores del corregimiento de Piura y el Estado colonial.
BASE
In: Oxford readings in politics and government
In: Gender and politics
In: Soziologie in der Gesellschaft: Referate aus den Veranstaltungen der Sektionen der Deutschen Gesellschaft für Soziologie, der Ad-hoc-Gruppen und des Berufsverbandes Deutscher Soziologen beim 20. Deutschen Soziologentag in Bremen 1980, p. 135-139
In: Contemporary Mexico working papers series