Search results

18 results

Sort by:

Article(electronic)#3January 4, 2023

The longitudinal development of students' well‐being in adolescence: The role of perceived teacher autonomy support

In: Journal of research on adolescence, Volume 33, Issue 2, p. 496-513

ISSN: 1532-7795

Checking availability at your location

Article(electronic)#52022

Is the relation between family background and obtaining an Abitur mediated by malleable motivational variables?

In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, Volume 25, Issue 2, p. 471-492

Checking availability at your location

Book(electronic)#720172 versions available

Ankommen in der Schule: Chancen und Herausforderungen bei der Integration von Kindern und Jugendlichen mit Fluchterfahrung

In: IFS-Bildungsdialoge Band 1

In: Waxmann-E-Books

In: Schule und Unterricht

init.form.title.accessOptions

init.form.helpText.accessOptions

Checking availability at your location

Book(electronic)#1020202 versions available

Against the Odds – (In)Equity in Education and Educational Systems

In: Dortmunder Symposium der Empirischen Bildungsforschung 5

init.form.title.accessOptions

init.form.helpText.accessOptions

Checking availability at your location

Book(electronic)#112014

Jahrbuch der Schulentwicklung. Band 18: Daten, Beispiele und Perspektiven

In: Jahrbuch der Schulentwicklung 18

In: Veröffentlichung des Instituts für Schulentwicklungsforschung

init.form.title.accessOptions

init.form.helpText.accessOptions

Checking availability at your location

Book(electronic)#1220182 versions available

Bedingungen erfolgreicher Bildungsverläufe in gesellschaftlicher Heterogenität: interdisziplinäre Forschungsbefunde und Perspektiven für Theorie und Praxis

In: Dortmunder Symposium der Empirischen Bildungsforschung 3

In: Dortmunder Symposium der empirischen Bildungsforschung Band 3

In: Waxmann-E-Books

In: Empirische Erziehungswissenschaft

init.form.title.accessOptions

init.form.helpText.accessOptions

Checking availability at your location

Open Access#142022

Bildung und Resilienz. Gutachten

BASE

Open Access#152021

Führung, Leitung, Governance: Verantwortung im Bildungssystem. Gutachten

BASE