Karl Marx zur Einführung
In: Zur Einführung
303 results
Sort by:
In: Zur Einführung
In: Schriften zur Wirtschaftstheorie und Wirtschaftspolitik
Over the next couple of years, the European Union will face a difficult stage, being confronted with the eventual transition to a monetary union. In the beginning of 1997, it is less clear than ever, if and when the European Monetary Union will eventually be realized, which countries will join in this process, and which countries will benefit from monetary union or are likely to loose out. Using econometric methods, the work attempts to assess the real economic effects of the European Monetary Union. In a first step, differences in labor and goods market adjustment processes between the fifteen member states of the European Union, the United States and Canada are studied in order to evaluate the short-term prospects of monetary union. Turning to the long-run effects, within a second step, convergence of living standards is assessed.
In: Berufsbildung, Arbeit und Innovation - Dissertationen und Habilitationen
Eine große Anzahl von Jugendlichen findet nach dem Schulabschluss keine Lehrstelle. In diesen Fällen greift das sogenannte Übergangssystem: Es bietet Schulformen und Maßnahmen für Jugendliche, die von den allgemeinbildenden Schulen abgehen und nicht sofort einen Ausbildungsplatz finden. Ziel dieses Systems ist, den Jugendlichen den Übergang in ein reguläres Ausbildungsverhältnis zu erleichtern. Doch sowohl dieses pädagogische Ziel, als auch die Charakterisierung als System werden von Christian Schmidt kritisch beleuchtet. Der Band analysiert ausführlich die historisch-systematische Entwicklung, die Strukturen sowie Wanderungsbewegungen innerhalb des Übergangssystems. Er kommt zu dem Ergebnis, dass die Krise des Übergangsystems symptomatisch für die Krise des Berufsbildungssystems insgesamt ist. A large number of young adults cannot find an apprenticeship position after graduating from school. In these cases the so-called transition system becomes effective: it offers school types and measures for young adults who leave general educational schools and cannot find a training vacancy immediately. The aim of this system is to make the transition into a traditional trainee employment relationship easier for the young adults. However, Christian Schmidt critically views both the pedagogic aim as well as the characterisation as system. The publication extensively analyses the historico-systematical development, the structures as well as the migratory movements within the transition system. He comes to the conclusion that the crisis of the transition system is symptomatic for the crisis of the professional educational system as a whole. Christian Schmidt ist wissenschaftlicher Mitarbeiter am Institut für Berufs- und Weiterbildung der Universität Duisburg-Essen.
In: Schriften zur Rechtswissenschaft 49
In: Routledge advances in game theory [1]
In: Schriftenreihe Rationalisierung und Humanisierung 38
In: Betriebsinformatik - Beiträge aus Forschung und Praxis 6
In: International Economic Association Series
In: Perspectives de l'économique
In: Revue défense nationale, Volume 832, Issue 7, p. 193-202
ISSN: 2117-5969