The following links lead to the full text from the respective local libraries:
Alternatively, you can try to access the desired document yourself via your local library catalog.
If you have access problems, please contact us.
17 results
Sort by:
Hauptbeschreibung: As globalisation becomes more pervasive in everyday life, many people are faced with challenging new situations: Cultural differences no longer fascinate only tourists and intrigue academics. The impact of globalisation has become, to a large extent, a part of our daily life, particularly in the business world. This book sheds light on the two sides of German business partnerships in intercultural settings. On the one hand it deals with people working with Germans from their home country as well as with expatriates who have come to live and work in Germany. On the other hand it
As globalisation becomes more pervasive in everyday life, many people are faced with challenging new situations: Cultural differences no longer fascinate only tourists and intrigue academics. The impact of globalisation has become, to a large extent, a part of our daily life, particularly in the business world. This book sheds light on the two sides of German business partnerships in intercultural settings. On the one hand it deals with people working with Germans from their home country as well as with expatriates who have come to live and work in Germany. On the other hand it portrays Germans who have business relations all over the world negotiating with people in business meetings or via telecommunications. What is "typically German"? How do other people perceive me as a German? This book will help you to achieve intercultural competence, that means: understanding of the cultural standards of others and insight into one's own culture.Based on her academic training and many years of experience, Sylvia Schroll-Machl describes real-life situations that foreigners have experienced with Germans and explains, what Germans actually mean when they say and do particular things. The author also investigates the cultural and historical background which has shaped the German identity. Biographische Informationen Dr. Sylvia Schroll-Machl arbeitet als Trainerin und Coach im Bereich interkulturelle Trainings- und Personalentwicklung.
In: Handlungskompetenz im Ausland
Tschechien ist der Nachbar, mit dem uns eine der längsten Grenzen verbindet und trennt - geografisch und historisch. Seit der Wende bestehen rege Wirtschaftskontakte, und die Deutschen sind die größten Investoren in der Tschechischen Republik. Zudem gehört Tschechien inzwischen der EU an. Gründe genug, uns näher mit den Tschechen und ihrer Art zu befassen. Anhand authentischer Situationen aus dem Geschäftsleben werden realistische Konflikte, problematische Situationen und Erfolgsstorys geschildert, wie sie Deutsche in Tschechien erlebt haben. Das wissenschaftlich fundierte Trainingsprogramm ist so konzipiert, dass es Geschäftsleuten eine individuelle Unterstützung in der Zusammenarbeit mit Tschechen bietet.
Dieses Buch zeigt die verschiedenen Arbeitsstile von Deutschen und Tschechen auf und schildert Wege zu einer effektiven Kooperation. Das Einmalige der vorliegenden Arbeit besteht darin, dass die interkulturelle Problematik nicht allein aus deutscher Sicht mit Blick auf die Tschechen analysiert wird oder nur aus tschechischer Sicht mit Blick auf das Verhalten der deutschen Partner, sondern dass beide Seiten gleichzeitig ins Blickfeld genommen werden. Insofern lernt der deutsche Leser, aber auch der tschechische Leser, nicht nur die Sicht des anderen kennen, sondern die eigenen Denk- und Verhaltensgewohnheiten werden ihm aus der Sicht des Partners gespiegelt und vorgeführt. Darin liegt das eigentlich produktive, gegenseitiges Verständnis und kompetente Kooperation fördernde Element des vorliegenden Materials. (Alexander Thomas)
In: Der Donauraum: Zeitschrift des Institutes für den Donauraum und Mitteleuropa, Volume 40, Issue 3-4, p. 88-122
ISSN: 2307-289X
In: Handlungskompetenz im Ausland
Hauptbeschreibung: Die amerikanische Businesswelt ist an vielen Stellen eine fundamental andere als die deutsche. Wer die Kultur nicht als fremd anerkennt und sich ohne Vorbereitung auf das Abenteuer des Arbeitens mit Amerikanern in den USA oder bei der Tochter eines US-Konzerns einlässt, wird den Unterschied spüren - schneller und härter, als ihm lieb ist. Wer aber um die amerikanischen Werte weiß, tut sich leichter zu verstehen, was um ihn herum passiert. Anhand authentischer Situationen aus dem Geschäftsleben werden realistische Konflikte, problematische Situationen und Lösungshinweise gesch
In: Interkulturelle Kompetenz