Provincial government in Papua New Guinea: early lessons from Chimbu
In: Monograph / Institute of Applied Social and Economic Research 7
20 results
Sort by:
In: Monograph / Institute of Applied Social and Economic Research 7
In: Asian survey, Volume 33, Issue 2, p. 211-217
ISSN: 1533-838X
In: Asian survey: a bimonthly review of contemporary Asian affairs, Volume 33, Issue 2, p. 211-217
ISSN: 0004-4687
World Affairs Online
In: Pacific research: periodical of the Peace Research Centre, Volume 3, Issue 1, p. 8-11
ISSN: 1031-9379
Beschreibung der weiteren Entwicklung der Krise in Papua-Neuguinea bis Februar 1990, die gekennzeichnet ist durch Regierungskrisen und weitere Eskalationen zwischen der "Bougainville Revolutionary Army" und den Streitkräften. Darstellung der Haltung Australiens zu dem Konflikt und seiner Hilfe an die Regierung. Zur Lösung der Krise befürwortet der Autor eine gewisse Autonomie für die Insel Bougainville, wie sie auch von einigen politischen Gruppen gefordert wird. (DÜI-Scz)
World Affairs Online
In: Pacific research: periodical of the Peace Research Centre, Volume 2, Issue 4, p. 3-5,10
ISSN: 1031-9379
Detaillierte Analyse der politischen Situation Papua-Neuguineas kurz nach der ersten Eskalation zwischen der "Bougainville Revolutionary Army" und den Streitkräften im Mai 1989. Dabei wurde die für das Land wirtschaftlich bedeutsame Kupfer- und Goldmine in Bougainville geschlossen. Die Regierung versucht unter großen Schwierigkeiten die Spannungen zwischen Landbevölkerung, Landbesitzern und staatlichen Behörden abzubauen. Der Autor weist auf die Problematik nachkolonialer Staaten hin, die vom Ressourcenabbau abhängig sind. (DÜI-Scz)
World Affairs Online
In: Public administration and development: the international journal of management research and practice, Volume 3, Issue 3, p. 223-238
ISSN: 1099-162X
AbstractSince 1977, after pressure from secessionists, Papua New Guinea has, with both boldness and hesitancy, sought to decentralize its unitary state. Nineteen elected provincial governments, which are financially dependent on the centre, now control the former colonial districts and the national government public servants within them. National parliamentarians, while competing with provincial governments, have gained strong influence over some of these nominally autonomous bodies. The hoped‐for popular mobilization and the intended sensitization and improved co‐ordination of the public service have not occurred widely, but rather abuses of position, waste of resources and a decline in the legitimacy of the state have resulted. This scheme, which was ill‐suited to the political culture, the country's economic and financial balance and the available human resources, is being re‐assessed at the national level.
In: Public administration and development: the international journal of management research and practice, Volume 3, Issue 3, p. 223
ISSN: 0271-2075
In: Australian quarterly: AQ, Volume 48, Issue 2, p. 106
ISSN: 1837-1892
In: Australian quarterly: AQ, Volume 47, Issue 3, p. 112
ISSN: 1837-1892
In: Australian quarterly: AQ, Volume 47, Issue 1, p. 104
ISSN: 1837-1892
In: Australian quarterly: AQ, Volume 46, Issue 2, p. 89
ISSN: 1837-1892
In: Australian quarterly: AQ, Volume 46, Issue 3, p. 113
ISSN: 1837-1892
In: Australian quarterly: AQ, Volume 45, Issue 1, p. 107
ISSN: 1837-1892
In: Australian quarterly: AQ, Volume 45, Issue 3, p. 116
ISSN: 1837-1892
In: Australian quarterly: AQ, Volume 46, Issue 1, p. 88
ISSN: 1837-1892