The following links lead to the full text from the respective local libraries:
Alternatively, you can try to access the desired document yourself via your local library catalog.
If you have access problems, please contact us.
29 results
Sort by:
In: Critical review: a journal of politics and society, Volume 7, Issue 2-3, p. 205-224
ISSN: 1933-8007
In: Urban affairs quarterly, Volume 22, Issue 4, p. 625-627
In: International journal of urban and regional research, Volume 7, Issue 4, p. 577-601
ISSN: 1468-2427
In: Urban affairs quarterly, Volume 19, Issue 1, p. 113-132
This article reviews theoretical and research problems in both ecological and urban political economy perspectives on cities. Several specific areas are identified-generic historical processes of the internationalization of the economy, uneven development within and between urban regions, economic concentration, political centralization, changes in family and community organization, and environmental limits to spatial differentiation. The connection between these structural issues and urban policy areas (social welfare policy, housing, transportation, and industrial structure) are discussed.
In: Annual review of sociology, Volume 9, Issue 1, p. 171-190
ISSN: 1545-2115
This article provides a comprehensive review of developments in transportation research relevant to sociological inquiry about urban transportation and its consequences for urban structure, both spatial and social. Recent research has gone beyond initial observations about the linkages between transportation use and the spatial form of cities to further detail its impacts upon residential segregation, decentralization, and inequalities in mobility access. Historical case studies of local transit firms and politics, industrial organization of the transportation industry and its impact upon transportation policy, and national and local studies of the political economy of urban transporation have advanced a comparative research framework for understanding the institutional forces that constrain transportation choices and technical development. Finally, social psychological research, through laboratory experimental studies, field studies, and time-budget analysis, has just begun to examine the impacts of transportation upon social interaction in the family and community. This literature review concludes with proposed research questions for future investigations.
In: International journal of urban and regional research: IJURR, Volume 7, p. 577-600
ISSN: 0309-1317
In: Blätter für deutsche und internationale Politik: Monatszeitschrift, Volume 25, Issue 6, p. 717-727
ISSN: 0006-4416
In dem Beitrag werden die Ursprünge der deutschen Autolobby untersucht. Im Mittelpunkt steht dabei die Motorisierungspolitik im Dritten Reich. Um diese verstehen zu können, wird zunächst die Entwicklung der Autoindustrie im Kontext der industriellen Entwicklung in Deutschland überhaupt nachgezeichnet. Es wird gezeigt, daß die Motorisierung in Deutschland erst durch den Faschismus vollzogen wurde, nachdem sich quasi eine Interessengemeinschaft zwischen der Autoindustrie und den deutschen Nazis entwickelt hatte. Das verkehrspolitische Konzept der faschistischen Führung wird vorgestellt: Im Mittelpunkt steht die Forderung, statt sozialer Mobilität einer disziplinierten Arbeiterschaft durch die Motorisierung psychische und geographische Mobilität zu schaffen. Als zentrale Maßnahme der Motorisierungspolitik wird der Bau von Autobahnen dargestellt. Die Organisation der Verkehrspolitik im Faschismus wird analysiert. Die Sicherung der Interessen der Autoindustrie durch die zunehmende Rolle der NSDAP bei der Planung der Verkehrspolitik wird beschrieben. Dabei wird herausgearbeitet, daß das historische Zusammentreffen der Interessen der aufstrebenden Automobilindustrie mit den politischen, ideologischen, militärischen und wirtschaftlichen Zielen des deutschen Faschismus die Entwicklung der Motorisierung begünstigte. Abschließend werden kurz die Auswirkungen der unter dem Faschismus begonnenen Motorisierung für die Zeit nach dem Krieg skizziert. (KW)
In: International journal of urban and regional research, Volume 2, Issue 1-3, p. 351-359
ISSN: 1468-2427
Les transports en commun deviennent rapidement un exemple critique de la crise générale des politiques de l'état dans la production et la distribution des équipements collectifs. La destruction antérieure des transports en commun aux Etats Unis par les intérêts de l'automobile, ainsi que les contraintes de l'énérgic, de l'utilisation du sol, et du chômage, produisent une situation selon laquelle diverses fractions du capital se regroupent dans une coalition afin de déterminer une politique future des transports. Une telle politique doit tant bien que mal satisfaire les besoins souvent contradictoires du transport, le résultat d'un développement urbain structuré autour de la dominance de l'automobile. Ces besoins sont soulignés ici‐bas.Cet article présente les diverses options considérées actuellement ainsi que les contradictions survenant de chaque direction proposée. Les divisions à l'intérieur de la classe capitaliste sur ces options sont aussi présentés. Finalement, une brève considération est donnée aux mouvements sociaux urbains passés et présents organisés autour des questions de transport, ainsi que les problèmes auxquels ces mouvements doivent faire face dans les luttes futures autour de cet enjeu critique.
In: International journal of urban and regional research: IJURR, Volume 2, p. 351-359
ISSN: 0309-1317
In: The Milken Institute series on financial innovation and economic growth 7
An often-overlooked aspect of entrepreneurship in American is its role in emerging domestic markets (EDM). These markets – low-to-moderate income communities, ethnic- and women-owned businesses, urban areas – are frequently ignored by mainstream markets. Yet with current demographic trends, they are an increasingly large component of the US population. Entrepreneurship can serve as a means to foster business development in these emerging communities and as a critically important way to improve the standard of living in low- and moderate-income (LMI) sectors. Increasingly, policy makers, advocates and investors understand national economic growth demands business formation among all segments of the market, and that the best attack on poverty is job and wealth creation. A robust entrepreneurial climate helps address the challenges and harness the opportunities. ""Entrepreneurship in Emerging Domestic Markets: Barriers and Innovation"" is a compendium of papers written by the leading researchers and practitioners from the fields of finance, public policy, entrepreneurship, and economics. With this volume, the editors aim to provide scholars, students, investors, policymakers, and the business community a resource that explores the issues surrounding entrepreneurship in EDM communities.
In: Journal of contemporary studies: JCS, Volume 7, p. 39-48
ISSN: 0272-7595
In: The insurgent sociologist, Volume 11, Issue 2, p. 63-72
In: Publius: the journal of federalism, Volume 19, Issue 2, p. 63-63
ISSN: 0048-5950