End of life decision‐making
In: The journal of adult protection, Band 7, Heft 1, S. 46-47
ISSN: 2042-8669
388535 Ergebnisse
Sortierung:
In: The journal of adult protection, Band 7, Heft 1, S. 46-47
ISSN: 2042-8669
In: The International Journal of Knowledge, Culture, and Change Management: Annual Review, Band 5, Heft 10, S. 121-134
ISSN: 1447-9575
In: The public opinion quarterly: POQ, Band 63, Heft 2, S. 263-277
ISSN: 1537-5331
In: Public opinion quarterly: journal of the American Association for Public Opinion Research, Band 63, Heft 2, S. 263
ISSN: 0033-362X
In: SpringerLink : Bücher
Der medizinisch-technische Fortschritt führt verbunden mit der demographischen Entwicklung dazu, dass immer mehr, und v.a. ältere und vorerkrankte Menschen intensivmedizinisch behandelt werden. Die Vorhersage des Behandlungsergebnisses bleibt dabei häufig schwierig. Im Verlauf einer intensivmedizinischen Behandlung geraten Ärzte und Pflegekräfte oft in ein Spannungsfeld zwischen dem, was technisch möglich ist, und dem, was dem Patientenwillen entspricht. Immer wieder wird man deshalb bei Intensivpatienten mit sehr ernster Prognose entscheiden müssen, den Therapieumfang zu begrenzen oder das Therapieziel vom kurativen Ansatz zur Symptomkontrolle und Begleitung zu verändern. Hier sind für das therapeutische Team Entscheidungshilfen und konkrete Handlungsanleitungen, basierend auf ethischen Überlegungen, dem Willen des Patienten und juristischen Regularien, hilfreich. Das vorliegende Werk beschäftigt sich u.a. mit folgenden Themen: ethische Prinzipien, juristische Grundlagen, Patientenautonomie, Entscheidungsfindung und operative Umsetzung bei Therapiebegrenzung und Therapiezieländerung, Einheit von Patient und Familie, kulturelle und religiöse Einflüsse sowie Konflikte und Burnout im Behandlungsteam. Für alle auf Intensivstationen tätigen Ärzte und Pflegekräfte, die sich mit schwierigen Entscheidungen auseinandersetzen
SSRN
Working paper
In: Forthcoming, The Oxford Handbook of Comparative Health Law edited by David Orentlicher and Tamara Hervey.
SSRN
In: Lifespan Communication 6
Communication is at the heart of any complete understanding of the end of life. While it is true that individuals physically die as a single entity, the process of ending an individual life is located within a complex system of relationships and roles connected and constructed through communicative processes. In this volume, top scholars from numerous disciplines showcase the latest empirical investigations and theoretical advances that focus on communication at the end of life. This multi-contextual approach serves to integrate current findings, expand our theoretical understanding of the end of life, prioritize the significance of competent communication for scholars and practitioners, and provide a solid foundation upon which to build pragmatic interventions to assist individuals at the end of life as well as those who care for and grieve for those who are dying. This book is suitable for undergraduate and graduate courses in Death and Dying, Communication and Aging, Health Communication, Life Span Development, Life Span Communication, Long term care, Palliative care and Social Work
In: Notfallmedizin
In: Public policy & aging report, Band 13, Heft 1, S. 13-16
ISSN: 2053-4892
Cancer has become a global pandemic with disproportionately higher mortality rates in low- and middle- income countries, where a large fraction of patients present in advanced stages and in need of end-of-life care. Globally, the number of adults needing end-of-life care is greater than 19 million, and up to 78% of these patients are living in low- and middle- income countries. In the Americas alone, more than one million people are in need of end-of-life care, placing an enormous burden on local health systems, which are often unprepared to meet the challenge presented by this complex patient population. In Latin America, cancer care is characterized by the presence of vast inequalities between and within countries, and the provision of end-of-life care is no exception. Disparities in access to advanced care planning, with a lack of provision of adequate palliative care and pain medication, are common in the region. These shortcomings are related in large part to inadequate or inappropriate legislation, lack of comprehensive national palliative care plans, insufficient infrastructure, lack of opportunities for clinical training, unreliable reporting of data, and cultural barriers. This report reviews the current status of end-of-life care in Latin America, focusing on identifying existing deficiencies and providing a framework for improvement.
BASE