The following links lead to the full text from the respective local libraries:
Alternatively, you can try to access the desired document yourself via your local library catalog.
If you have access problems, please contact us.
323774 results
Sort by:
Lebenseinstellungen und Religiosität von Jugendlichen.
Themen: Einschätzung der Religiosität der eigenen Eltern;
Bedeutsamkeit der Übernahme des religiösen Glaubens durch die Kinder
aus Sicht der Eltern; elterlicher Wunsch der Teilnahme an religiösen
Veranstaltungen; Kirchgangshäufigkeit; Einstellung zu Heirat, Taufe und
Begräbnis im kirchlichem Rahmen; eigene Taufe, Konfirmation oder
heilige Kommunion; Mitgliedschaft in einer kirchlichen Organisation;
Selbsteinschätzung als religiös; Häufigkeit des Gebets und der
Meditation; Bibelverständnis; Einstellungen zu Gott, Sinn des Lebens
und Gefühl der Selbstbestimmung (Skala); Einstellungen zum Verhältnis
von Religion und moderner Welt, zu kultureller und religiöser
Diversität, zum Verhältnis der Religionen untereinander (Skala);
Zustimmung zu folgenden Aussagen: Religion als Sicherheit im Leben,
eigene Erfahrung mit Gottesnähe, konkrete Unterstützung durch Gott
erfahren, Glaube als Gefühl der Geborgenheit, Glaube als Beistand in
bestimmten Situationen, Sinnlosigkeit des Lebens ohne den Glauben;
Vorstellungen über den idealen Religionsunterricht (Skala);
Zufriedenheit im Gemeindeleben (Gottesdienste, Gemeindemitglieder,
besondere Aktivitäten, Angebote für den Nachwuchs, Räumlichkeiten und
Ausstattung); Lebensperspektiven (Zukunftspessimismus, eigene
Gegenwartsorientierung, Absicherung im Privatleben, zukünftige
Herausforderungen, strukturierte Lebensplanung, Nostalgie,
Beständigkeit), Wertorientierungen (Autonomie, Menschlichkeit,
Selbstkontrolle bzw. -disziplin, Attraktivität, Modernität,
Authentizität, Familienorientierung und Berufsorientierung),
Wichtigkeit von sozialen Beziehungen (Eltern, Geschwister, Freunde
etc.); Einstellungen zu Politik (Gleichgültigkeit, Distanziertheit,
Entfremdung, Anomie, Privatsphäre, Beständigkeit, Achtsamkeit,
Zukunftschancen der Jugend und Intergenerationen-Konflikt im
politischen Bereich); politische Partizipation; Institutionenvertrauen;
Einstellung zu Ausländern (Skala); psychologische
Selbstcharakterisierung; Einstellungen zu Europa (Skala).
Demographie: Alter (Geburtsjahr); Geschlecht; Schulbildung;
Religionszugehörigkeit.
Zusätzlich verkodet wurde: Schultyp; staatliche oder Privatschule;
Land.
GESIS
In: Public policy research: PPR, Volume 19, Issue 3, p. 199-204
ISSN: 1744-540X
In his regular column for Juncture, John Curtice looks at British public attitudes towards Europe and questions whether apparent moves towards Euroscepticism by politicians and the public are real or just par for the course.
In: Strategic survey: the annual assessment of geopolitics, p. 111-151
ISSN: 0459-7230
The most significant development in Europe during the year to mid-2013 occurred shortly after it began, with a declaration from Mario Draghi, president of the European Central Bank (ECB). He said in July 2012: 'Within our mandate, the ECB is ready to do whatever it takes to preserve the euro. And believe me, it will be enough.' While this statement caused a flurry, it would obviously not have been sufficient by itself, after three years in which Europe's authorities had failed to convince the financial markets that the measures they were taking would, indeed, be enough. But two months later, Draghi revealed that the ECB would underpin the debt of any country that undertook satisfactory reform measures, by buying its bonds. The comfort to the markets provided by this guarantee meant that the ECB did not, in fact, have to make any such purchases, because the market interest rates of Spanish and Italian debt fell to such an extent that the need for them to negotiate financial rescues, conditional on economic reforms, receded. Adapted from the source document.
In: Language and social life volume 2
In: Language and social processes 7
In: English in Europe volume 1
In: De Gruyter eBook-Paket Linguistik
Chapter 1: Attitudes towards English in France -- Chapter 2: images of English in the French press -- Chapter 3: Policies and attitudes towards English in the Faroes today -- Chapter 4: Attitudes towards English language use on Greek TV: a threat or not? -- Chapter 5: Attitudes towards English in university language policy documents in Sweden -- Chapter 6: English as an international language of science and its effect on Nordic terminology: the view of scientists -- Chapter 7: Communicating across Europe: what german students think about multilingualism, language norms and English as a lingua franca -- Chapter 8: It's so natural to mix languages: attitudes towards English-medium instruction in Sweden -- Chapter 9: English as an academic lingua franca in Estonia: students¿ attitudes and ideologies -- Chapter 10: Who owns English in Norway : attitudes and choices among learners -- Chapter 11: Learning English in contemporary Iceland : the attitudes and perceptions of Icelandic youth -- Chapter 12: English in London: opportunity or threat? English and Cypriot Greek in the Greek Cypriot community of North London -- Teaching English to young learners in Europe: teachers' attitudes and perspectives.
In: Population & Avenir, n° 694, ISSN 0223-5706 (2009)
SSRN
In: International journal / Canadian Institute of International Affairs, Volume 47, Issue 1, p. 184
ISSN: 0020-7020
In: European business review, Volume 99, Issue 3, p. 189-190
ISSN: 1758-7107
In: The military balance: the annual assessment of global military capabilities and defence economics, Volume 112, Issue 1, p. 71-182
ISSN: 0459-7222
The question of how to manage the pressure on defence budgets remains at the forefront of many defence ministers' minds, though circumstances vary across countries. Governments are applying a range of strategies to cope with the impact of the financial and economic crisis. While some have initiated austerity measures and seem destined for an extended period off defence cuts, the procurement cuts and delays so far announced do not yet reflect this reality. Adapted from the source document.
In: Transform!, 2015
World Affairs Online
Dipesh Chakrabarty's proposition to provincialize Europe harbors ambiguities and contradictions that open it to misreadings. Some misreadings stem from a shallow grasp of Chakrabarty's argument or a cavalier invocation of the title, but others follow from deeper issues in the book concerning the place of Europe in social theory, the universality of concepts from European thought, and the difficulty of escaping the frame of national history. Some problems arising from these issues might be avoided by taking a transnational perspective on the questions Chakrabarty raises, although a transnational approach does not necessarily guarantee success. However one views them, such seeming limitations of Provincializing Europe reflect the risks Chakrabarty took in proposing a project that is simultaneously methodological, institutional, and political. Moreover, they are the source of its wide impact. ; A proposta de Dipesh Chakrabarty de provincializar a Europa é marcada por ambiguidades e contradições que a tornam suscetível a leituras enviesadas. Algumas destas leituras partem de um entendimento superficial dos argumentos de Chakrabarty ou de uma invocação leviana da sua obra, mas outras têm origem em questões mais profundas a respeito do lugar da Europa na teoria social, da universalidade dos conceitos procedentes do pensamento europeu e das dificuldades de escapar ao quadro da história nacional. Alguns dos problemas que advêm destas questões podem ser evitados se adotarmos uma perspetiva transnacional sobre os temas abordados por Chakrabarty, embora esta perspetiva transnacional em si mesma não seja uma garantia de sucesso. Seja como for, as aparentes limitações de Provincializing Europe tornam patentes os riscos que Chakrabarty correu ao propor um projeto que é simultaneamente metodológico, institucional e político. São, de resto, estes riscos que estão na origem do seu vasto impacto.
BASE
World Affairs Online
In: Current history: a journal of contemporary world affairs, Volume 93, p. 353-394
ISSN: 0011-3530
US-European relations, domestic politics in Germany, France, Italy, and Great Britain, the Bosnian crisis and its perception in the Islamic world, and the Nordic countries in the post-cold war era; 8 articles.
In: IIAS/ISEAS series on Asia
Die europäisch-asiatischen Beziehungen, so die Herausgeber, kranken immer noch an einem Hegemonialdenken, das auf die Kolonialzeit zurückgeht, und das einer gleichberechtigten Partnerschaft im Wege steht. Die vorliegende Publikation möchte diese polarisierende Sichtweise hinterfragen und dazu beitragen, ein differenzierteres Bild nicht nur der geographisch-kulturellen Entitäten Asiens und Europas, sondern auch der komplexen europäisch-asiatischen Beziehungen zu zeichnen. Die Autoren der Beiträge aus den Bereichen Sozial- und Kulturwissenschaften hinterfragen dazu eingefahrene Denkfiguren auf unterschiedliche Weise und auf verschiedenen Gebieten: Da geht es um den Zusammenhang von Übernahme westlicher Technologie und der kulturellen Pluralität Asiens, um Machtstrukturen im akademischen Diskurs im Sinne von Edward Saids "Orientalism", und um die wechselseitige Abhängigkeit von Europa und Asien. Weitere Beiträge sind unter anderem den britischen und indischen Gesundheitswesen im 19. Jh. sowie der Frage nach der gegenwärtigen Situation von Migranten aus dem indischen Raum in Europa gewidmet. Die Beiträge sind aus dem an der Universität Singapur veranstalteten gleichnamigen Workshop hervorgegangen, an dem Wissenschaftler unterschiedlicher Disziplinen im Dezember 2001 teilgenommen hatten. (ifa)
World Affairs Online