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In: Chinese law series volume 15
The landscape of Chinese copyright law has transformed dramatically since the publication of the first edition of this Guide in 2000. The Copyright Law was amended in 2010, followed by promulgation of a new set of regulations in 2013. China jointed a series of international treaties and agreements concerning copyright and IPR. Between 2014 and 2015, three new specialized courts were established by the national legislature and are now in full operation. This edition attempts to capture and reflect on all these changes. This book is a complete rewrite of the former edition. Several new chapters bring in more content, which are organized to make it easier for the reader to use the information. The tables of cases, statutes, and international agreements add a new way of accessing information readily. A directory of Chinese IP agencies and law firms can be helpful to the practitioner.--Publisher
In: Studien zu Recht und Rechtskultur Chinas volume 9
In: Nomos eLibrary
In: Internationales Recht, Völkerrecht
Kampagnen sind in der Volksrepublik China ein etabliertes Mittel zur Durchsetzung von politischen und rechtlichen Zielen. Seit dem Beginn der Reform- und Öffnungspolitik hat sich das Land wirtschaftlich rapide entwickelt, was ein Grund ist sowohl für die stetige Weiterentwicklung des lokalen Rechtssystems als auch für die Attraktivität Chinas für ausländische Arbeitskräfte. Dieses Buch untersucht die Rolle von Kampagnen im Kontext des chinesischen Einwanderungsrechts, das im Jahr 2012 grundlegend reformiert worden ist. Es geht dabei der Frage nach, warum die Revision des Gesetzes zur Verwaltung der Ein- und Ausreise mit der verstärkten Durchführung von Kampagnen gegen illegale Einwanderung und illegale Beschäftigung von Ausländern einherging. Zu diesem Zweck untersucht dieses Buch sowohl den inneren Aufbau der Kampagnen als auch die Einbettung des aktuellen Einwanderungsrechts in den Kontext des chinesischen Verwaltungsrechts.