The following links lead to the full text from the respective local libraries:
Alternatively, you can try to access the desired document yourself via your local library catalog.
If you have access problems, please contact us.
3551 results
Sort by:
In: http://hdl.handle.net/2027/nyp.33433112026590
Parts II and III have special title-pages with imprint: Islington, 1748. ; Each satire has separate t.p. ; Mode of access: Internet.
BASE
In: Index on censorship, Volume 29, Issue 6, p. 32-47
ISSN: 0306-4220
Examines the history of the use of satire in political cartoons and caricatures in Europe, the US, and Hong Kong; 3 articles. Contents: The satirical eye, by Edward Lucie-Smith; The American cartoon, by Jerry Robinson; Tung in cheek, by Kevin Kwong.
In: Social work: a journal of the National Association of Social Workers, Volume 61, Issue 4, p. 372-374
ISSN: 1545-6846
In: Springer eBook Collection
Anna Wagner geht in diesem Buch der Frage nach, wie Menschen unter Bedingungen der Digitalisierung über, in und durch mediale Satire kommunizieren. Satire ist mit der Emergenz und Verbreitung digitaler Medien populärer geworden und liegt heute in vielfach ausdifferenzierter medialer Form vor. Gleichzeitig sind auch die Lebenswelten von Menschen mit (digitalen) Medien durchdrungen und die Kommunikation mit anderen durch diese geprägt. Anna Wagner widmet sich im Buch diesen Entwicklungen und plädiert dafür, bei der Analyse der zwischenmenschlichen Kommunikation zu Satire unter Digitalisierungsbedingungen die überdauernden kommunikativen Strukturen und sozialen Beziehungen stärker zu berücksichtigen. Hierzu schlägt sie zur Bearbeitung der Fragestellung eine lebensweltlich-kontextualisierende Perspektive auf das Phänomen vor und erarbeitet das Konzept der Alltagskommunikation mit vier spezifischen Analyselinsen. In zwei empirischen Studien analysiert die Autorin unter Anwendung des Konzepts schließlich die thematisch vielfältige zwischenmenschliche Kommunikation rund um mediale Satire und nimmt dabei die lebensweltlichen Kontexte, kommunikativen Konstellationen und Funktionen der Kommunikation in den Blick. Die Autorin Anna Wagner ist wissenschaftliche Mitarbeiterin an der Fakultät für Gesundheitswissenschaften der Universität Bielefeld.
In: Ossietzky: Zweiwochenschrift für Politik, Kultur, Wirtschaft, Volume 15, Issue 21, p. 813-814
ISSN: 1434-7474
In: Neue politische Literatur: Berichte aus Geschichts- und Politikwissenschaft ; (NPL), Volume 52, Issue 3, p. 419
ISSN: 0028-3320
In: Ossietzky: Zweiwochenschrift für Politik, Kultur, Wirtschaft, Volume 9, Issue 5, p. 174
ISSN: 1434-7474
https://dl.acm.org/doi/abs/10.1145/3402942.3403007 ; The persuasive potential of games and their use in political propaganda and raising social awareness are well-established components of the game studies discourse, and the literature around persuasive games highlights satire among the expressive tones of several games. Despite this, what persuasive games' literature still lacks is a complete and stand-alone defining account of satire in games, which could be useful in analyzing both analog and digital games used for satirical purposes. Our intention with this paper is to frame satire within the field of game studies through notions and perspectives borrowed from other media studies and narratology. In that pursuit, we initially give an operational definition of satire focusing on concepts such as entertainment, critique, and rhetoric. Subsequently, we explore how this definition relates to, and interacts with, key concepts in game studies, such as procedural rhetoric, and the implied designer. ; peer-reviewed
BASE