Buch(elektronisch)2015

A dialectical pedagogy of revolt: Gramsci, Vygotsky, and the Egyptian revolution

In: Studies in critical social sciences, v. 73

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

"De Smet offers an intellectual dialogue between the political theory of Italian Marxist Antonio Gramsci and the cultural psychology of Soviet thinker Lev Vygotsky within the framework of the Egyptian 25 January Revolution. Their encounter affirms the enduring need for a coherent theory of the revolutionary subject in the era of global capitalism, based on a political pedagogy of subaltern hegemony, solidarity, and reciprocal education. Investigating the political and economic lineages and outcomes of the mass uprising of Tahrir Square, De Smet discusses the emancipatory achievements and hegemonic failures of the Egyptian workers' and civil-democratic movements from the perspective of their (in)ability to construct a genuine dialectical pedagogy."--Supplied by publisher

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.