Buch(elektronisch)1998

SME loan pricing and lending relationships in Germany: a new look

In: Thünen-series of applied economic theory no. 18

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Strong lending relationships between banks and small and medium-sized enterprises (SMEs) play a key role in the bank-based financial system of Germany. So far, they have been mainly described by the notion of an housebank and transactional features of long-term bank-customer relationships. The present paper takes a new look by considering also interactional variables which try to measure social relations between loan officer and firm manager. We find that these variables do affect loan pricing, but that their influence varies according to firm age and housebank status.

Weitere Versionen:

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Sprachen

Englisch

Verlag

Universität Rostock, Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät, Institut für Volkswirtschaftslehre

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.