This text uses an analysis of gossip as political action to develop an understanding of disparate themes, including conflict, power, agency, morality, emotion and gender. It brings together two methodological traditions - microscopic analysis of unelicited interaction and macroscopic interpretation of social practice
Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft
Dieses Buch ist auch in Ihrer Bibliothek verfügbar:
Das Observatoire de la Vie Publique (die madagassische Abkürzung lautet SE.FA.FI.) ist eine 2001 gegründete Nicht-Regierungsorganisation, die sich - finanziell und technisch unterstützt von der Friedrich Ebert Stiftung - der Förderung der Demokratie und Aufklärung über die Staatsbürgerrechte verschrieben hat. Ihr Bericht über ihre Aktivitäten im Umfeld der Wahlen ist zugleich eine Aufklärungsschrift. Es geht um Freiheits- und Versammlungsrechte, Presse- und Informationsfreiheit, parlamentarische Immunität, aktives und passives Wahlrecht, die Qualitäten, die einen Volksvertreter haben sollte, die Verhängung des Ausnahmezustandes und internationales Recht sowie um Verbrechen gegen die Menschlichkeit. (DÜI-Sbd)
Literacy continues to be a central issue in anthropology, but methods of perceiving and examining it have changed in recent years. In this 1995 study Niko Besnier analyses the transformation of Nukulaelae from a non-literate into a literate society using a contemporary perspective which emphasizes literacy as a social practice embedded in a socio-cultural context. He shows how a small and isolated Polynesian community, with no access to print technology, can become deeply steeped in literacy in little more than a century, and how literacy can take on radically divergent forms depending on the social and cultural needs and characteristics of the society in which it develops. His case study, which has implications for understanding literacy in other societies, illuminates the relationship between norm and practice, between structure and agency, and between group and individual
Zugriffsoptionen:
Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext: