Published by the Office of the Commonwealth of Puerto Rico, Washington, D.C. under its earlier name: Office of the Government of Puerto Rico. ; Bibliography: p. 45-47. ; Mode of access: Internet.
Einstellungen von Studenten zu politischen, sozialen und ökonomischen Fragen sowie Problemen der Ausbildung.
Die Rolle der Elite in der Dritten Welt.
Themen: Entscheidungsgründe für die Wahl des Studiums; Berufsziel; Wechsel des Studienfachs; präferierte ausländische Studienorte; wichtigste Aufgaben der Universität; Selbsteinschätzung des Studienerfolgs; Studienzufriedenheit; präferierte Professoren, Wissenschaftler oder Lehrer; Einschätzung der politischen Aktivitäten der Professoren; Häufigkeit von Diskussionen mit Kommilitonen über politische Fragen; Interesse an Politik; Einstellung zum Studentenparlament und Teilnahme an universitären Wahlen und Versammlungen; Parteipräferenz des Befragten, seines Vaters und seines Freundes; Einstellung zur Revolution in Kuba und zu ausländischem Kapital; Beurteilung des Entwicklungsstands verschiedener Länder; Einstellung zur Agrarreform; wichtigste Probleme des Landes; meist präferierte Länder; Mitgliedschaft in Vereinen und Organisationen; Einstellung zur Ehescheidung und zur Berufstätigkeit der Frau; Lesegewohnheiten; Fremdsprachenkenntnisse; erwarteter Lebensstandard und Einkommensentwicklung; Lebenszufriedenheit; Angst; Beurteilung der eigenen Gesundheit und die der Eltern; soziale Herkunft; Religiosität; soziale Bindung.
Insgesamt wurden 25 Skalen und Indizes verwendet u. a. auch Autoritarismus, Fatalismus, politische Aktivität, Modernismus, Neurotizismus.
Demographie: Alter (klassiert); Geschlecht; Familienstand; Stellung in der Geschwisterreihe; Konfession; Schulbildung; Berufsausbildung; Beruf; Berufstätigkeit; Haushaltungsvorstand; Selbsteinschätzung der Schichtzugehörigkeit.
FROM THE BEGINNING, PUERTO RICO HAS FOLLOWED THE CARIBBEAN BASIN INITIATIVE WITH INTEREST AND CONCERN. THE INTEREST SPRINGS FROM AN APPRECIATION THAT PUERTO RICO ITSELF IS MORE LIKELY TO PROSPER OVER THE LONG RUN IF IT FINDS ITSELF IN A BASIN OF HOPEFUL PROSPERITY RATHER THAN DESTABILIZING POVERTY. THE CONCERN EXPRESSED IS ABOUT THE POLICY. TO BE SUCCESSFUL, THE CBI MUST ADEQUATELY PROTECT, PRESERVE, AND DEVELOP FURTHER THE PUERTO RICAN ECONOMY. BOTH SIDES OF THIS ISSUE ARE EXPLORED.
Using her capital, San Juan de Puerto Rico as its model, the paper describes city and territorial planning in Puerto Rico over the five centuries that separate the 16"C. From the present day, in doing so, taking into account both that Spanish constructive heritage and those North American influences upon the same that have been part and parcel of the country' s social and urban history. The author for this makes use of research done at archives in both in Spain and Puerto Rico as well as of maps of the island's city lay outs hitherto unavailable. With respect to Spanish colonial period, the legislation that had a bearing upon the establishing of those zones that have since become the historical planning framework are closely studied. The author gives an up-dated bibliography of studies in his field and points up matters that he feels warrant further study. That from which much might be learnt along with that which best might serve as a warning as to city and territorial planning both culled from her history are underlined as being together that which could be called the island 's live planning memory ; El artículo reseña cinco siglos de urbanismo puertorriqueño desde el siglo XVI al presente y se enfoca en su capital, San Juan de Puerto Rico. En ese recorrido se examinan la herencia constructiva española y las influencias norteamericanas que han marcado la historia social y urbana del país. El autor se sirve de la investigación en archivos de Puerto Rico y España y de la interpretación de planos inéditos de los espacios urbanos puertorriqueños. Para el período colonial español examina la legislación que influenció la creación de los espacios que hoy son los tejidos históricos. El autor anota la bibliografia reciente sobre el tema y va señalando asuntos que requieren futura investigación. Las buenas lecciones y los malos ejemplos de la historia están plasmados en el territorio nacional como memoria viva de la tradición urbana.
(Dates or Sequential Designation) Began in 1806? ; After the change of sovereignty in 1898, briefly published by the government of the United States. ; (Funding) Funded by NEH in support of the National Digital Newspaper Project (NDNP), NEH Award Number: Project #00110855.
(Dates or Sequential Designation) Began in 1806? ; After the change of sovereignty in 1898, briefly published by the government of the United States. ; (Funding) Funded by NEH in support of the National Digital Newspaper Project (NDNP), NEH Award Number: Project #00110855.
(Dates or Sequential Designation) Began in 1806? ; After the change of sovereignty in 1898, briefly published by the government of the United States. ; (Funding) Funded by NEH in support of the National Digital Newspaper Project (NDNP), NEH Award Number: Project #00110855.