Suchergebnisse
Filter
22 Ergebnisse
Sortierung:
Chile
In: OECD reviews of labour market and social policies
This report analyzes the implications of recent developments in Chile's labor market and social policy and considers the available policy options from the perspective of OECD countries' experience. The report finds that Chile has experienced rising living standards over two decades of strong economic growth. The incidence of poverty is now much lower and there is better access to adequate housing, education and healthcare. Nevertheless, Chile's income distribution remains disturbingly unequal by OECD standards. This is partly due to a relatively low employment rate, especially for women, but it also reflects a segmented labor market, where much of the recent job creation has occurred in relatively low-productive sectors. Moreover, despite the existence of an internationally renowned pension program, Chile's social protection system as a whole has still a relatively long way to go before reaching the standards of developed countries in terms of effective coverage and capacity to assist needy households. Chilean policy makers have begun to develop and implement a series of ambitious reforms, intended to promote the twin goals of work and equity.--Publisher's description
Net social expenditure
In: Labour market and social policy 52
Setting the scene: The mix of family policy objectives and packages across the OECD
In: Children and youth services review: an international multidisciplinary review of the welfare of young people, Band 34, Heft 3, S. 487-498
ISSN: 0190-7409
Eine vergleichende Analyse des Wohlfahrtsstaates in ausgewählten OECD-Ländern
In: Der Sozialstaat an der Jahrtausendwende: Analysen und Perspektiven, S. 77-113
"Dieser Beitrag faßt wichtige Trends in der Entwicklung der Sozialausgaben und der Besteuerung in ausgewählten OECD-Staaten zusammen. Ausgangspunkt der Betrachtung ist die Tatsache, daß die normalerweise vorgelegten Informationen über die Ausgaben für soziale Zwecke nur ein unvollständiges Bild über das Ausmaß der sozialen Absicherung geben und damit den Vergleich unterschiedlicher Länder verfälschen. Dies ist aus zwei Gründen der Fall. Erstens bilden Staatsausgaben die Auswirkungen des Steuersystems nur unzureichend ab. Regierungen können soziale Ziele nämlich auch durch Steuerbegünstigungen anstreben (z.B. Kinderfreibeträge); sie können zudem Geldleistungen und den daraus getätigten Konsum besteuern, so daß der Nettowert des Transfers niedriger ist als dessen Bruttowert. Zweitens berücksichtigen öffentliche Budgets keine privaten Transfers, die zwar nicht von der Regierung geleistet werden, die aber als 'sozial' eingestuft werden können. Diese privaten Programme enthalten insoweit ein Element der interpersonellen Umverteilung als die Regierung deren Einrichtung gesetzlich vorschreibt oder durch finanzielle Anreize fördert. In diesem Beitrag werden Informationen über die Auswirkungen dieser Modifikationen präsentiert. Es wird im weiteren gezeigt, daß die Anwendung eines umfassenderen Maßes für die Sozialausgaben auf eine markante Konvergenz der Absicherungsniveaus im Ländervergleich hinweist." (Autorenreferat)
Eine vergleichende Analyse des Wohlfahrtsstaates in ausgewählten OECD-Ländern
In: Der Sozialstaat an der Jahrtausendwende, S. 77-113
What do countries really spend on social policies?: A comparative note
In: OECD journal: economic studies, Heft 1/28, S. 153-167
ISSN: 1995-2848, 0255-0822
World Affairs Online
Net public social expenditure
In: OCDE-GD 96,184
In: Labour market and social policy occasional papers 19
Rain or shine, Asia needs a better umbrella of social protection
In: OECD observer
ISSN: 1561-5529
L'égalité hommes-femmes comme facteur de croissance économique : que peuvent les politiques ?
In: Géoéconomie: revue trimestrielle, Band 79, Heft 2, S. 141
ISSN: 2258-7748
SCHWERPUNKT: KINDHEIT IN DEUTSCHLAND 2008: Nie mehr zweite Liga. Unter den Ländern der OECD steht Deutschland familienpolitisch auf einem Abstiegsplatz
In: Berliner Republik: das Debattenmagazin, Heft 1, S. 30-33
ISSN: 1616-4903
Les politiques de conciliation du travail et de la vie familiale en France au regard des pays de l'OCDE [À partir de la synthèse des études « Bébés et employeurs » ]
In: Recherches et prévisions: dynamiques familiales et politiques de l'habitat, Band 93, Heft 1, S. 51-72
ISSN: 1149-1590
Cet article compare les politiques mises en oeuvre en faveur de la conciliation entre travail et vie familiale en France vis-à-vis des autres pays de l'OCDE. Quantitativement, l'investissement public correspondant à ces politiques représente une proportion assez élevée de la richesse nationale. Qualitativement, cela concerne un ensemble plus diversifié de mesures en faveur du choix ou de la combinaison entre travail et prise en charge d'un jeune enfant. Au total, l'aide financière accordée aux parents qui gardent leur jeune enfant ou externalisent cette garde par le recours à un mode formel, l'entrée précoce en école maternelle et la large amplitude des horaires d'école assurent un soutien à la conciliation assez continu sur la période de l'enfance. Néanmoins, les conditions de choix entre travail et prise en charge des enfants demeurent inégales selon le niveau de vie des ménages. Le soutien financier bénéficiant aux ménages avec des enfants plus âgés réduit le risque de pauvreté tout en bénéficiant davantage aux familles plus aisées. La contribution des entreprises apparaît quant à elle relativement limitée. La conciliation pourrait être renforcée en favorisant l'accès des ménages aux revenus modestes aux modes de garde familiaux, le maintien d'un accès à l'école maternelle dès l'âge de 2 ans en renforçant les services d'accueil en dehors des heures de classes et les arrangements plus réguliers en matière de temps de travail.
Combating Child Poverty in Oecd Countries: Is Work the Answer?
In: European journal of social security, Band 8, Heft 3, S. 235-256
ISSN: 2399-2948
Child poverty is on the policy agenda in all OECD countries. One of the main issues in the debate about child poverty is the appropriate balance between the "tax and benefits strategy" (increasing the adequacy of benefits for low income families with children) and the "work strategy" (promoting policies to increase employment among poor families). This article assesses the extent to which child poverty is associated with the work status of parents. It is found that child poverty rates are significantly higher for jobless families than for families with at least one parent in employment, and are significantly higher in single earner families than in two-earner families. The analysis finds, however, that in most OECD countries only a minority of poor families with children are jobless. Nevertheless, jobless families are nearly everywhere the most disadvantaged among the poor, and all countries with very low child poverty rates (less than 5%) have low levels of family joblessness. The article assesses the extent to which child poverty can be reduced by policies which successfully promote higher parental employment, identifying wide variations across countries in the effectiveness of different policy approaches.
The growing role of private social benefits
In: Labour market and social policy 32
What dads can do for gender equality
In: OECD observer
ISSN: 1561-5529