Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Alternativ können Sie versuchen, selbst über Ihren lokalen Bibliothekskatalog auf das gewünschte Dokument zuzugreifen.
Bei Zugriffsproblemen kontaktieren Sie uns gern.
3 Ergebnisse
Sortierung:
In: IFIP Advances in Information and Communication Technology Ser. v.493
Intro -- Preface -- Organization -- Contents -- Computer Studies - Developing Practices and Involving Stakeholders -- Fathers and Male Guardians Are Important Stakeholders in Children's Education: Do Lego Building and ... -- Abstract -- 1 Introduction -- 2 Roles of Parents and Guardians (Particularly Males) in Children's Learning -- 3 The Lego Build and Scratch-like Programming Project -- 4 Methodological Approaches and Methods -- 5 Findings from a Multiple Case Study -- 6 Discussion -- 7 Conclusions, Implications and Recommendations -- Acknowledgements -- References -- Measuring an Impact of Block-Based Language in Introductory Programming -- 1 Introduction -- 2 Related Work -- 3 Method -- 3.1 Tool: Bidirectional Translation System -- 3.2 Research Question -- 3.3 Educational Environment Descriptions -- 3.4 Metrics -- 4 Results -- 4.1 Results of Statistics -- 4.2 Grid Representations -- 5 Discussion -- References -- Curriculum Issues, Competence Models and Informatics Education in Austrian Secondary Schools: Challe ... -- Abstract -- 1 Introduction -- 2 Curriculum Issues in a Broader Context -- 3 Competence Models and Educational Standards -- 4 Curricula for Upper (General) Secondary Education -- 4.1 Curriculum for the Obligatory Subject Informatics in the 9th Grade -- 4.2 Informatics from Grade 10 to 12 as an Elective Subject -- 5 Discussion -- References -- Modelling Competency in the Field of OOP: From Investigating Computer Science Curricula to Developin ... -- Abstract -- 1 Introduction -- 2 Background and Related Work -- 2.1 On the Concept of Competency -- 2.2 The COMMOOP Project -- 2.3 Learning Metrics, Psychometric Models and Item Development -- 3 Analysis of K12 Computer Science Curricula and Standards -- 4 Developing Test Items -- 5 Summary and Outlook -- References -- Introducing Collaborative Practices to Undergraduate Studies.
Die Tagungsreihe zur Hochschuldidaktik der Informatik HDI wird vom Fachbereich Informatik und Ausbildung / Didaktik der Informatik (IAD) in der Gesellschaft für Informatik e. V. (GI) organisiert. Sie dient den Lehrenden der Informatik in Studiengängen an Hochschulen als Forum der Information und des Austauschs über neue didaktische Ansätze und bildungspolitische Themen im Bereich der Hochschulausbildung aus der fachlichen Perspektive der Informatik. Diese fünfte HDI 2012 wurde an der Universität Hamburg organisiert. Für sie wurde das spezielle Motto "Informatik für eine nachhaltige Zukunft" gewählt, um insbesondere Fragen der Bildungsrelevanz informatischer Inhalte, der Kompetenzen für Studierende informatisch geprägter Studiengänge und der Rolle der Informatik in der Hochschulentwicklung zu diskutieren.
BASE