Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Alternativ können Sie versuchen, selbst über Ihren lokalen Bibliothekskatalog auf das gewünschte Dokument zuzugreifen.
Bei Zugriffsproblemen kontaktieren Sie uns gern.
8 Ergebnisse
Sortierung:
In: Youth participation in Europe, S. 109-124
In: Youth participation in Europe, S. 20-37
Despite the high aspirations of young people from disadvantaged communities, they face barriers that are frustrating the realisation of their educational ambitions. This book analyses the 'left-behind' phenomenon and explains how denied educational equality undermines social cohesion and what we can do about it.
In: Participation in transition. Motivation of young adults in Europe for learning and working., S. 153-176
Der Beitrag diskutiert zunächst die theoretischen Konzepte "Motivation" und "Partizipation" hinsichtlich des Zusammenspiels von Sozialstrukturen und individuellem intentionalen Handeln bei Jugendlichen in der Phase des Übergangs von der Familie und der Schule in die "Welt der Erwachsenen", die "harte Arbeitswelt". Diese Erörterung wird dann auf die YOYO-Studie der EU bezogen, die mit verschiedenen methodischen Ansätzen und Untersuchungsdesigns die Karrieren und Lebenspläne von Jugendlichen in neun EU-Ländern verfolgen. Anhand fünf exemplarischer Fallstudien werden die Determinanten der Teilnahmebereitschaft, der Leistungsmotivation und - als Schlüsselvariable - das Selbstvertrauen in die eigenen Fähigkeiten durch qualitative Interviews erfasst. Die Ergebnisse zeigen, dass der Glaube und das Gefühl, den "Lauf der Dinge" beeinflussen zu können bzw. das eigene Leben mehr oder weniger "im Griff zu haben", von konstitutiver Bedeutung für die Transitionsphase und den beruflichen Werdegang ist. (ICA). Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 2001 bis 2004.
In: Participation in transition: motivation of young adults in Europe for learning and working, S. 153-176
In a period where social unrest manifests itself by coinciding with young people's dissatisfaction with formal political involvement and the diversification of protest movements across the globe, the question of youth participation is at the forefront of democratic societies. This timely book offers a fresh look at youth participation: examining official and unofficial constructions of participation by young people in a range of socio-political domains, exploring the motivations and rationales underlying official attempts to increase participation among young people, and offering a critique of their effectiveness. Based on original research data, Youth participation in Europe provides a thorough analysis of participation initiatives at the implementation level and gives a transversal approach to various areas of youth participation.Drawing on examples from different European countries, it analyses the results of structure on youth participation and the effects of youth agencies on types of mobilisation